Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / Mám svého prvního Citroëna!!!
27.09.2009 12:28 - Mám svého prvního Citroëna!!! 1106503
lubin
Město: Středočeský kraj, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 72
99 Poslat soukromou zprávu
Ahoj,koupil jsem si C5 2,0Hdi 16V FAP r.v.2007naj.77tis.Na co si mám dát pozor?
Navštívil jsem 2 servisy Citroën každý mi řekl něco jiného,co se týče FAPu(prý se čistí sám a nemám se čeho obávat!?),tady píšete ruzné metody atd.a já teď nevím
Kdy se mění rozvody?
Do teď jsem měl jiné značky,ale teď si myslím,že jsem konečně vybral,včera jsem najel s rodinou 326km a průměrná spotřeba 5,4 prostě bomba!!
Poraďte mi na co mám dát pozor.
Děkuju a jen co něco nafotím,tak pošlu!

27.09.2009 13:26 - Re: Mám svého prvního Citroëna!!! 1106504
Darja
Město: Uhříněves, Auto: Ford FiestaPočet příspěvků: 3297

99 Poslat soukromou zprávu
Ahoj, tak nejdřív tě tu vítám

Co se FAPu týká, diskuzí je tu doopravdy hodně Důležité je pochopit, jak FAP funguje (což v servisech nevědí, pro ně je to díl, co se za 17.000Kč mění).
Pevné částečky mají velikost okolo 0,09 mikronů a obsahují uhlík a uhlovodíky. Filtr pevných částic tyto částečky zachytí a vypálí je, částečky hoří při cca 550°C, ale normální teplota výfukových plynů je pouze okolo 150°C. Během expanzní fáze ve spalovací komoře je vstříknuto palivo, které během hoření dokáže zvýšit teplotu výfukových plynů na 350°C až 400°C. Katalyzátor pracuje s nespálenými uhlovodíky, které vznikly po dodatečném vstříknutí paliva a tak zvyšuje teplotu o dalších 100°C. Díky použítí Eolys aditiv se podaří pevné částečky spálit již při 450°C.
Eloys se doporučuje doplnit každých 80 000km, auto si o něj umí kňournout samo.

Rozvody mᚠnapsané v servisce, nevím přesně, ale asi 120tis? Kluci s Hdičkama ti to upřesní.


Pokud mᚠauto chvilku, tak určitě si zajeď k někomu šikovnému na diagnostiku. Nevědomost je možná sladká, ale v případě auta se někdy prodraží a je lepší vědět, jestli není problém

Přeji hodně sastných km

27.09.2009 14:27 - Re: Mám svého prvního Citroëna!!! 1106506
drobec
Město: Bratislava, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SXPočet příspěvků: 214

99 Poslat soukromou zprávu
na 2.0 hdi 16v je pisanych 240tisic km (v beznej prevadzke) ale podla toho co som cital tak sa odporuca menit okolo 180-200 (vratane vodnej pumpy a pripadne aj remenice). samozrejme zalezi kolko mas skutocne nabehanych, ako s tym jazdil atd

27.09.2009 19:40 - Re: Mám svého prvního Citroëna!!! 1106510
Luki_C5
Město: Holešov, Auto: C6 2.7 HDI ExclusivePočet příspěvků: 971

VIP Poslat soukromou zprávu
jj ma pravdu 2,0 HDI 16V 100kW ma rozvodovy interval opravdu 240 tis km. Ja osobne budu delat rozvody kolem 200 tis. Jinak doporuceni je 240 a nebo 3 roky. Jinak tu spotrebu ti zavidim. Ja jezdim kolem 6,8-7,2. Jinak preji hodne stastnych kilometru a at se ti tu libí. Jo a nechces se ukazat na sraze ? Lukas

27.09.2009 19:56 - Re: Mám svého prvního Citroëna!!! 1106511
erste
Město: Trnava, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 80

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Darja napsal(a):
Ahoj, tak nejdřív tě tu vítám Co se FAPu týká, diskuzí je tu doopravdy hodně Důležité je pochopit, jak FAP funguje (což v servisech nevědí, pro ně je to díl, co se za 17.000Kč mění). Pevné částečky mají velikost okolo 0,09 mikronů a obsahují uhlík a uhlovodíky. Filtr pevných částic tyto částečky zachytí a vypálí je, částečky hoří při cca 550°C, ale normální teplota výfukových plynů je pouze okolo 150°C. Během expanzní fáze ve spalovací komoře je vstříknuto palivo, které během hoření dokáže zvýšit teplotu výfukových plynů na 350°C až 400°C. Katalyzátor pracuje s nespálenými uhlovodíky, které vznikly po dodatečném vstříknutí paliva a tak zvyšuje teplotu o dalších 100°C. Díky použítí Eolys aditiv se podaří pevné částečky spálit již při 450°C. Eloys se doporučuje doplnit každých 80 000km, auto si o něj umí kňournout samo. Rozvody mᚠnapsané v servisce, nevím přesně, ale asi 120tis? Kluci s Hdičkama ti to upřesní. Pokud mᚠauto chvilku, tak určitě si zajeď k někomu šikovnému na diagnostiku. Nevědomost je možná sladká, ale v případě auta se někdy prodraží a je lepší vědět, jestli není problém Přeji hodně sastných km
len doplnim, ze v pripade ak zacina proces spalovania - prirodzena regeneracia, pocitac si vyberie pre ekonomicku usporu paliva i aditiva "EOLYS" taky cas, kedy auto ide dlhsie plynule mimo mesta (cca 10-15min). Ak nahodou tento proces spalovania vodic prerusi a odstavi auto, zopakuje sa regeneracia pri dalsej jazde a znova zohriati sa a aby sa co najrychlejsie dosiahla spominana teplota pre spalovanie castic vo filtri, spusti sa ohrievac zadneho okna, ventilator chladica a zeraviace sviecky, proste spotrebice ktore maju velky odber, aby bol motor viac zatazeny. Az ked viac krat nepride k regeneracii zacne svietit kontrolka so symbolom "FAP zaneseny". Ak riadne prebehne regeneracia pocitac vynuluje pocitadlo pre tento proces a dalsiu regeneraciu spusti po 350-800 km, zalezi podla druhu jazdy (mesto, medzi obcami, dialnica) a sposobu jazdy (riadne preradovanie, alebo udusanie motora podradovanim apod.) Pri riadnych, plynulejsie dlhsich jazdach bude potrebne doplnit primes EOLYS asi po 80-100 tis.km a vymenit filter asi pri 160-200 tis.km. Zlym preradovanim rychlosti, castou jazdou len po meste je doplnanie EOLYS-u i vymeny filtra FAP potrebne urobit po menej ubehnutych km. Pocitacovy system na to samozrejme upozorni, to len aby niektori vedeli preco niektorym skor a inym neskor.

07.09.2010 09:08 - Re: Mám svého prvního Citroëna!!! 2355059
Matt
Město: Banská Bystrica, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 HDi 16V 110k (80kW)Počet příspěvků: 54

99 Poslat soukromou zprávu
Perfektný popis

Dík za info Hneď je človek o niečo múdrejší a aj vie, že sa nemá mota s C5 len po meste

07.09.2010 12:11 - Re: Mám svého prvního Citroëna!!! 2355071
CC5
Město: Praha-Modřany, Auto: Citroën Xantia II Break 2.0 HDi Kat. (80kW) Počet příspěvků: 372

99 Poslat soukromou zprávu
já mám taky svého prvního citroena to je svezení !!!!!!!!!!!!!!!!

07.09.2010 22:16 - Re: Mám svého prvního Citroëna!!! 2355120
zdenek1214
Město: Kynšperk nad Ohří, Auto: Peugeot 508Počet příspěvků: 54
99 Poslat soukromou zprávu
Mám tak 1.6 HDI, r.v. 2005. Rozvody by se měli dle sdělení značkového servisu měnit při 160 tis. km. Fap při 140 tis. km a vůbec je nezajímá zda je zanesený. Prostě ho vymění při servisním intervalu, který je u 1,6 20.000 km. A vyplázneš cca 24.000 Kaček. V Peugeotu Fap dělají až dá hlášku diagnostika a stejně tak doplňují Eloys. Auto si prostě řekne. Jsem s tímto Citroenovským systémem nespokojený a tak přestanu jezdit na pravidlené živení opraven a rozvody udělám jinde. Fap mi už zalzlobil - v Citroenu nevyřešili - nechal jsem ho dle návodu tady v klubu vyčistit Vapkou a nepomohlo to. Peugeáci zjistili vydné teplotní čidlo a oprava stála do 2.000 Kč. Od té doby je klid. Jó ten servis Citroen je MiNiMo Karlovy VAry a už se bráním k nim zajet. Možná ještě přežiju výměnu filtrů při 120 tis. km a tím to zvadne. Stejně mi nechtějí uznat záruku na karoserii. Ale to jinde. Přeji Ti hodně pohodových kilometrů. Já jsem moc spokojený a auto fakt nežere. Jen nevěř počítači a vypočti spotřebu z kilometrů a tankování - budeš tak 0,7 litru výš. I tk je to super natakovej kočár. Zdeněk

08.09.2010 07:28 - Re: Mám svého prvního Citroëna!!! 2355124
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6535

U??vate? Poslat soukromou zprávu
hmm tvuj servis bude asi supr kdyz nevi ze rozvody se na tve auto delaji pri 240 s prihlednutim na podminky provozu ve 220
s fap to take neni tak jak pises,byli by sami proti sobe,fap je nebezpecny odpad


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator