Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Hydraulika, řízení, brzdy / Jak funguje hydractive 3 / 3+
|< < 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 10 > >|
26.05.2018 11:46 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 3159592
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
del42sa napsal(a):
Prestan laskave mentorovat po tom co mam a nemam v profilu je ti akorat kulove.

Add jruze: pak je zarazejici ze clovek s tak dlouhou praxi doted neni schopen pochopit, jak funguje system odpruzeni u aut, ktere sam opravuje....


A proto žádám zkušeného o vysvětlení jak funguje když k němu (předku a zadku vede po jedné trubičce do které pouští a upouští tlak po jednom ventilu umístěném v BHI pro každou nápravu o ostatní funkce se stará elektronika - buď mi to vyvra a vysvětli nebo mlč a neurážej.Já opravoval hydrauliku v době kdy jsi zřejmě chodil do základky od té doby princip zůstal jen se změnilo ovládání z mechanického na elektronické a přidali pár funkcí. Jak těžké je si obhájit svůj názor s vysvětlením jako jsem udělal já ? to ti tvé ego nedovolí (uznat že nemᚠpravdu)? Trochu ti to usnadním. .link. a .link.
Ještě že je tu pár takovíchto chytrých lidí kteří nás blbce dovedou opravit jinak by tu byla nuda (většina z nás a i já) se tímto baví - jediný kdo to odsere (omlouvám se za slovo ) je ALX a tomu se omlouvám. Ono v některých případech výroky těchto lidí v rámci ochrany a zbytečných nervů uživatelů je nutné.

26.05.2018 21:37 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 3159647
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1294

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
nejsem teoretik ale praktik - jak to funguje vím a to i z dob kdy vše bylo ještě mechanické (CX a dál) od té doby se změnilo jen to že to zeletrizovali a přidali jen elektroniku (už CX měla dva systémy starší čistě mechaniku,novější na zvedání krokovej motorek a ztvrzování stejné , o vyrovnávání se staral přepouštšcí korektor

Cx na zvedání krokovej motorek ... to pouze motorek tahal za stejnou páku pod autem co páčka když byla v kabině, to vše ten zázrak...
A Cx žádné " ztvrzování" nemělo, na to zapomeň, meleš zas bludy, to měly až XM ...

26.05.2018 22:03 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 3159656
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
PATaMAT napsal(a):
Cx na zvedání krokovej motorek ... to pouze motorek tahal za stejnou páku pod autem co páčka když byla v kabině, to vše ten zázrak...
A Cx žádné " ztvrzování" nemělo, na to zapomeň, meleš zas bludy, to měly až XM ...


Ano krokové motorek ovládaný přepínačem dole na palubě před radickou - jedna z posledních dovoz CH a měla i ztvrzovani ( byl v tom už i jiný motor - vstriky na závit ne přes vidličku , zabudovaný tel. , tlacitkove kód , elektronickém plyn , tri počítače od kobercem spolujezdce , klimu a další) - asi nějaký prototip .

26.05.2018 22:22 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 3159663
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1294

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
Ano krokové motorek ovládaný přepínačem dole na palubě před radickou - jedna z posledních dovoz CH a měla i ztvrzovani ( byl v tom už i jiný motor - vstriky na závit ne přes vidličku , zabudovaný tel. , tlacitkove kód , elektronickém plyn , tri počítače od kobercem spolujezdce , klimu a další) - asi nějaký prototip .

Bylo pár prototypů co měli předchudce Hydractive a jmenovalo se to "REGAMO" To se ale běžně neprodávalo.
Tak že se nedá napsat že už Cx mělo "ztvrzování" ... bylo to jen pár prototypů....

12 takových automobilů bylo vyrobeno za účelem testování. 6 vozů bylo vedeno pro tovární testy, další 6 bylo dodáno do obchodních zastoupení. Pak pronajali automobily řidičům s vysokým kilometrovým nájezdem, aby je mohli vyzkoušet. Po 30 000 kilometrech byly automobily změněny zpět na běžné CX, fabrika požadovala přeměnu na obyč hydrauliku, takže je možné je prodávat jako ojetá auta.
Momentálně je známo, že přežívají pouze dva originální vozy Regamo, a to Citroën v Paříži.
.

27.05.2018 09:29 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 3159691
del42sa
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 441
99 Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
to ti tvé ego nedovolí (uznat že nemᚠpravdu)?


opět, hezká sebeironie od někoho jako jsi ty Slovo sebereflexe ti zřejmě vůbec nic neříká... nevadí.....

Mimochodem už podruhé ti píšu, že odpověď/vysvětlení jsem ti dávno napsal a víc s tebou nemíním ztácet čas

PS: z toho obrázku co jsi postnul je poměrně snadné pochopit (pro většinu lidí), jak vlastně ty ventily v BHI fungují a k čemu slouží. Rozhodně to není k potlačování náklonu, ale pouze ke změně světlé výšky.

a "prototip" se píše s tvrdým y

27.05.2018 12:13 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 3159728
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
del42sa napsal(a):
opět, hezká sebeironie od někoho jako jsi ty Slovo sebereflexe ti zřejmě vůbec nic neříká... nevadí.....

Mimochodem už podruhé ti píšu, že odpověď/vysvětlení jsem ti dávno napsal a víc s tebou nemíním ztácet čas

PS: z toho obrázku co jsi postnul je poměrně snadné pochopit (pro většinu lidí), jak vlastně ty ventily v BHI fungují a k čemu slouží. Rozhodně to není k potlačování náklonu, ale pouze ke změně světlé výšky.

a "prototip" se píše s tvrdým y


Nemᚠpravdu - to si ověří každý na svém autě s hydrou(pří dlouhém prudkém brzdění až do zastavení že bude mít předek podstatně vejš a následně klesne = po dobu brzdění do přední části hydraulického systému se ,,nějakým způsobem dostane větší tlak" - sice nevím kudy jinudy než přes ventyl v BHI ale prostě něco se snaží zamezit pokles př.nápravy a naopak snížit zadní část odpuštěním tlaku až do uvolnění brzdového pedálu - proto se stane že zadní náprava je níž(kvůli odtlakování-sníženému tlaku v okruhu) a následně po uvolnění brzdy se dorovná do správné polohy. toto si ověří každý sám na svém autě. Čímpak to asi může být ? A ano už podruhé si stojíš za blbostí a už podruhé ti píšu že ventyly v BHI slouží k vyrovnávání vejšky a to v jakékoly situaci kdy korektor zaznamená změnu = při brždění dochází vlivem setrvačnosti ke změně (předek dolů - zadek nahoru) a co jiného než ventily v BHI toto může udělat-vyrovnávat(aby k tomuto nedocházelo) ? Nebo co jiného v tomto případě vyrovná vliv setrvačnosti nebo že by na C5 s hydrou nepůsobyla setrvačnost (protože jinak to není možné a chovalo by se to jako jiná auta bez hydry kdy má auto zadek o půl metru vejš) Ale mᚠpravdu jako každej teoretik - já jsem praktik a na rozdíl od tebe vím jak to funguje v praxi. (a právě z těch obtázků je patrno že BHI a ventyly vněm reagují na změnu vešky ke které dochází vlivem setrvačnosti ale to už jsem psal)

A omlouvám se za pravopis = nejsme ve škole,nepíšeme diktát - jsme v technické části C5clubu a to i y určitě nezmění funkce systémů ale děkuji za upozornění.

28.05.2018 07:59 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 3159851
del42sa
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 441
99 Poslat soukromou zprávu
přečti si ještě jednou co za kardinální hovadinu jsi napsal, ty "praktiku"


jruze napsal(a):
Nemohl by sem někdo hodit umístění elektro ventilu (nebo ventilu) příčného vyrovnávání náklonu na C5 ? Pokud se tedy o toto nestará stabilizátor O podélného je mi to jasné tam se o to stará přední a zadní korektor za pomoci el.ventilů v BHI(ty samé co ovládají vejšku) - jsou pouze čtyři dva pro předek (nahoru-dolů) a to samé pro zadek + na každou nápravu ,,odpojovač" prostředních pérovacích jednotek(ztvrzování podvozku - tlačítko sport) - to že je to složitější jako že se v 90Km sníží podvozek je jen soft který ovládá ty samé ventily pro snížení a zvednutí za pomoci údajů dvou korektorů. nemluvím o amvaru který má tři korektory a další počítač (ten systém neznám jak přesně funguje) Pokud by to mělo fungovat musel by být na každé (pro každou) pístnici samostatný ventil.


28.05.2018 09:07 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 3159861
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
del42sa napsal(a):
přečti si ještě jednou co za kardinální hovadinu jsi napsal, ty "praktiku"


Jediná blbost je ,,amvar - tři korektory" - jinak ostatní je vpořádku - no co třeba odpojit kloubek od korektoru(stačí zadní a né konektor - to by vyhodilo chybu a byl by to pro tebe argument) rozjeď se- zabrzdi a uvidíš sám , nebo si najdi příslušný vývod pro ovládání ventilu pro snižování ( zapoj na kontrolku) a uvidíš co se děje na zadní nápravě - bude při deceleraci upouštět tlak z okruhu zadní nápravy (ale to je na tebe a tvou teorii moc - jinak co jiného by zamezilo zvednutí zadní části vozu ? hydraulika potřebuje určitý tlak aby udržela zadek v určité vejšce - při brždění se setrvačností sníží váha- zadní části (menší zatížení zadní nápravy) (síla-tlak potřebný v pístnicích na udržení vozu v potřebné poloze - pokud by jsi chtěl tvrdit že se uzavře nějaký ventil tak ten by musel být v pérovací jednotce(kouly)) a ten se musí snížit - jediné co může zamezit zvednutí z.části je snížit tlak v hydraulickém okruhu zadní části a co jiného než ventil snižování podvozku(je v BHI) by toho mohl mohlo docílit ? (informace o vejšce snímá jen korektor nic jiného a předává do BHI (napřímo a nikam jinam) - když odpojíš kloubek od korektoru a zamezíš mu předat informaci že se zadek zvedá (jen připomenu že korektor předává informaci přímo a jen do BHI) bude se to chovat jak starej žigul(zapíchne to čumák do zemně a zadek vyletí nahoru) No nechceš mi tvrdit že to cokoli pouští do přepadů, nebo jen zavře přívod tlaku (to by teoreticky mohlo u H3+ ale pokud nesníží nic tlak v okruhu (je ho dostatek v koulích i bez toho aby muselo sepnout čerpadlo pro zvedání) - ty korektory předávají informace pořád a pokud nestačí tlak v zásobníku a v koulích tak připustí - popř. upustí . ale to mᚠjedno. Už s tebou nebudu utrácet čas a ostatní si myslím to pochopili.

Nebo si můžeš napojit přepady někam do nějaké nádobky aby jsi pochopil že do přepadů to nejde a jinam než zpět do nádobky (té nad BHI která je napojena na přívod jako zásobník LDS) to nemá kudy se vracet než přes ventil snižování který je v BHI to jít nemůže, uzavření přívodu tlaku by nestačilo - zásobnících je ho tolik aby udrželo xx váhu která se vlivem setrvačnosti sníží (a mimo to u H3 tam nic není a také auto ,,nepanáčkuje"( ještě by jsi mohl zneužít slovo odpojovač prostřední koule - to upřesnil PAt = a zavře průtok mezi pravou a levou stranou) protože jak známo se tlak šíří všemi směry stejně tak je to nutnost a proto je i rozděleno BHI na přední a zadní část pro každou nápravu ventylem pro snížení a zvýšení tlaku. Hele nemám na tebe už čas musím na STK.

29.05.2018 07:14 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 3159979
del42sa
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 441
99 Poslat soukromou zprávu
hele klidně si věř tomu, že brždění BHI upouští tlak v zadním okruhu stejně jako dalším nesmyslům cos tady vyplodil. Ty prostě vůbec nevíš která bije, bez urážky .....

29.05.2018 07:35 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 3159981
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6535

U??vate? Poslat soukromou zprávu
.

Přílohy:
Hx.pdf ( 614874b ) -
hx_1.pdf ( 980311b ) -
X7.pdf ( 762596b ) -

29.05.2018 08:51 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 3160013
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
del42sa napsal(a):
hele klidně si věř tomu, že brždění BHI upouští tlak v zadním okruhu stejně jako dalším nesmyslům cos tady vyplodil. Ty prostě vůbec nevíš která bije, bez urážky .....


Ty mne neurazíš (neomlouvej se) - proč ty mé nesmysly nevyvrátíš? - nevysvětlíš? Vždy je to jednoduché = v koulích je tlak (dusík) - protitlak kapaliny prohne membránu - odlehčení zadní části (při brzdění) ke kterému dojde - způsobí zvednutí z.části - jakým způsobem dojde k vrácení do správné polohy která je monitorovaná korektorem ? Podle mne je jediná možnost snížení protitlaku na membránu pérovací jednotky. (ztrvzování podvozku je něco jiného ) Otázka je jednoduchá = čím a jak se sníží tlak aby nedošlo ke zvednutí zadní části vozu při brzdění = odlehčení zatížení zadní nápravy ?

29.05.2018 09:14 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 3160025
vilous
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1256
99 Poslat soukromou zprávu
Vůbec nejsem specialista, ale pří dobržďováňí c5 kleķá na předek až hodně moc. Všechny generace c5. Měl jsem půjčenou koktàvku a ta to nedělala.

29.05.2018 09:58 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 3160047
ink
Město: Řím, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v ExclusivePočet příspěvků: 163
99 Poslat soukromou zprávu
autodiag napsal(a):
hx_1.pdf
8.3. Integrovaný hydraulicko-elektronický blok (BHI)
(37)
Funkce zabraňující poklesu karoserie vozidla je zajištěna výtlačnými elektromagnetickými ventily
Sací elektromagnetický ventil pérování (vpředu)
Sací elektromagnetický ventil pérování (zadní)
Výtlačný elektromagnetický ventil pérování (vpředu)
Výtlačný elektromagnetický ventil pérování (zadní)

v podstate sa mi to zda blizke jardovmu popisu. ale nie som odbornik.

29.05.2018 15:55 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 3160096
Kingluky
Město: Zdice, Auto: Citroën C5 II 3.0i 24v Exclusive BreakPočet příspěvků: 26
99 Poslat soukromou zprávu
Vůbec netuším, jak při brždění funguje H3+, kterou teď mám. Ale z mé vlastní zkušenosti vím že prdel auta drží v rovině správně fungující brzdy. Měl jsem dvě Xantie. U obou se v průběhu času objevila njaká závada na zadních brzdách, které ztratili část účinku nebo nebrzdili vůbec. Vždy se při brždění zvedala prdel. Po opravě auto zůstávalo v rovině a jsem brzdil jakoukoli silou. Momentálně C5I H3+ má problém, že po výměně jednotky ABS občas nebrzdí zadek. Vždy to poznám podle toho že prdel vyletí vzhůru. Když šlápnu znovu auto se srovná a auto zase jede rovně a zabrzdím jakoukoli silou.

29.05.2018 17:17 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 3160100
LukoLVG
Město: , Auto: Počet příspěvků: 227
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Nedalo mi a natocil som video. Celkom prudka debata sa tu rozbehla...
Nejak som tomuto nevenoval pozornost aj ked sa mi zdalo ze pri normalnin brzdeni ci zrychlovani sa auto drzalo v rovine. Jasne ked som nudzovo brzdil auto sa ponorilo. Uz nestihlo ale pri postupnom brzdeni sa drzi rovno. Vsimol som si castokrat ze na semaforoch sa spusti auto, napriklad ked su jamy od trolejbusov...
Neskor asi natocim aj brudke brzdenie, stredne brzdenie a aj zrychlovanie.


.link.

29.05.2018 19:08 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 3160111
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

99 Poslat soukromou zprávu
Nevím, v čem je problém. Proč by na C5 mělo být něco na víc jen kvůli brždění? Čtyři ventily stačí. Prostě Hydractiv se snaží za všech okolností udržet předek a zadek ve stejný výšce. A už se jedná o brždění, nebo akceleraci, nebo naložení nákladu a nebo jen nastoupení či vystoupení cestujících. Jestli to dělá upouštěním tlaku na odlehčený nápravě a nebo dotlakováním tý zatíženější nápravy, nebo dokonce oběma způsoby, to je věc počítače pérování. Ale jedno je jistý. Z toho, jak se auto pomalu zvedá třeba na povel tlačítka, je jasný, že na nějaký bleskurychlý reakce můžeme zapomenout a tak to celý slavný vyrovnávání je pro "extrémy" málo účinný. Při prudším brždění jde předek trochu dolů a zadek nahoru, při akceleraci naopak. Ale bez Hydractivu s takhle měkkým třeba pružinovým odpružením s komfortníma měkkýma tlumičema by to určitě bylo ještě horší.
Jestli je tu ale spor o prvotní Jardovu otázku na vetil zajišující regulaci příčného náklonu auta, tak na to odpovědět taky neumím.
A to jsem si myslel, že odpovědět se dá na všechno. Sice třeba blbě, ale dá.

29.05.2018 19:51 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 3160112
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Mikra napsal(a):
Nevím, v čem je problém. Proč by na C5 mělo být něco na víc jen kvůli brždění? Čtyři ventily stačí. Prostě Hydractiv se snaží za všech okolností udržet předek a zadek ve stejný výšce. A už se jedná o brždění, nebo akceleraci, nebo naložení nákladu a nebo jen nastoupení či vystoupení cestujících. Jestli to dělá upouštěním tlaku na odlehčený nápravě a nebo dotlakováním tý zatíženější nápravy, nebo dokonce oběma způsoby, to je věc počítače pérování. Ale jedno je jistý. Z toho, jak se auto pomalu zvedá třeba na povel tlačítka, je jasný, že na nějaký bleskurychlý reakce můžeme zapomenout a tak to celý slavný vyrovnávání je pro "extrémy" málo účinný. Při prudším brždění jde předek trochu dolů a zadek nahoru, při akceleraci naopak. Ale bez Hydractivu s takhle měkkým třeba pružinovým odpružením s komfortníma měkkýma tlumičema by to určitě bylo ještě horší.
Jestli je tu ale spor o prvotní Jardovu otázku na vetil zajišující regulaci příčného náklonu auta, tak na to odpovědět taky neumím.
A to jsem si myslel, že odpovědět se dá na všechno. Sice třeba blbě, ale dá.


Příčně to drží stabilizátor(proto je tak mohutný) ale u pluska tomu pomáhá ventyl v regulátoru rozdělením -uzavřením pravé a levé strany v regulátoru jak psal Pat.

29.05.2018 20:03 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 3160115
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

99 Poslat soukromou zprávu
No tohle je asi jasný všem. Proč jsi teda psal něco o nějakým ventilu?
Asi mi unikly nějaký souvislosti.

29.05.2018 22:42 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 3160140
rrromek
Město: Ostrava, Auto: Peugeot 307 SWPočet příspěvků: 76
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Kingluky napsal(a):
Vůbec netuším, jak při brždění funguje H3+, kterou teď mám. Ale z mé vlastní zkušenosti vím že prdel auta drží v rovině správně fungující brzdy. Měl jsem dvě Xantie. U obou se v průběhu času objevila njaká závada na zadních brzdách, které ztratili část účinku nebo nebrzdili vůbec. Vždy se při brždění zvedala prdel. Po opravě auto zůstávalo v rovině a jsem brzdil jakoukoli silou. Momentálně C5I H3+ má problém, že po výměně jednotky ABS občas nebrzdí zadek. Vždy to poznám podle toho že prdel vyletí vzhůru. Když šlápnu znovu auto se srovná a auto zase jede rovně a zabrzdím jakoukoli silou.

To mi taky občas dělá a to jsem ABS neměnil . Jednou za cca týden se mi to stane. Prý začíná propouštět ABS mi bylo řečeno... Ale zatím to neřeším.

29.05.2018 22:43 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 3160141
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
ja by som skor povedal ze to robia zadne loziska / abs kruzky - viac krat to prestalo po vymene lozisk

|< < 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 10 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator