Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / Porucha automatu ?
|< < 1 2
11.08.2010 07:41 - Re: Porucha automatu ? 2352626
tomc
Město: Rožnov pod Radhoštěm, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X BreakPočet příspěvků: 337
99 Poslat soukromou zprávu
no podle mně se u 4HP20 filtr nachází pod deklem takže výmněna není složitá,ale u AL4 je uvnitř a musí se rozhodit celá almara výmněna oleje není tak naročná jak se píše a je lepší vymněnit po 2/3tkm dokud není pořadně propláchlá AP.

11.08.2010 14:15 - Re: Porucha automatu ? 2352640
tief
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 1827
99 Poslat soukromou zprávu
4hp20 u C5 je jina ako u XM / xantie

14.08.2010 21:09 - Re: Porucha automatu ? 2353044
Michal8
Město: Příbram, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi ExclusivePočet příspěvků: 7

99 Poslat soukromou zprávu
diky za odpovedi

28.08.2010 12:21 - Re: Porucha automatu ? 2354011
Michal8
Město: Příbram, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi ExclusivePočet příspěvků: 7

99 Poslat soukromou zprávu
Tak jsem po vymene oleje v AP a rad bych se s vami podelil o par skutecnosti.
Podle strucneho navodu od Darji jsem objednal olej a u kamarada v autoservisu se pustil do vymeny.(ma tam diagnostiku)
Vypustili jsme olej a nastalo prvni prekvapeni, vyteklo 3,75l cerneho oleje bez nijak zvlastniho zapachu.
Po naliti 3l oleje na kontrolnim sroubu nic, po doliti dalsiho litru stale nic a protoze jsem vic oleje nemel nastal problem.
V citroen servisu Drasov mi zdelili, ze olej ESSO do AP navedou a pouzivaji pouze TOTAL, sehnal jsem ho az v Peugeotu
kde rekli, ze do 4hp20 patri jedine ESSO.
Dolili jsme dalsi 0,15 a vse bylo spravne.
AP red vymenou radila nahoru brzo, dolu pozde a pri popojizdeni v kolone pocukavala. Po vymene vse v poradku,
krasne hladke prerazeni pri 2500ot/min.

28.08.2010 12:53 - Re: Porucha automatu ? 2354013
C5stepan
Město: Otrokovice, Auto: Hyundai Getz 1,4iPočet příspěvků: 828
99 Poslat soukromou zprávu
Proto se to v protokolu značí jako "částečná výměna oleje". Z AP 4HP20 nelze vypustit všechen olej, vytečou cca 4 l a ty se nahradí novým olejem. Myslímk, že je to O.K.

28.08.2010 15:31 - Re: Porucha automatu ? 2354025
tief
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 1827
99 Poslat soukromou zprávu
povic77 napsal(a):
zdravím všechny,mám problém s AP C5 2,0 HDI exlusive 2006,při zahřátém motoru se mi stává že při přeřazování mi to tam nějakou rychlost s větším prodlením doslova kopne,dělá to jak za jízdy tak i při zařazení zpátečky,byl jsem v citroenu na diagnostice a žádná chyba tam nebyla,mám najeto 184000 km


1. kontrola + vymena oleja v AP
2. celkova kontrola motora
3. otevreni, kontrola a oprava AP

29.08.2010 12:26 - Re: Porucha automatu ? 2354051
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
K tomu sumu ktory vytvara citroen o vymene oleja v AP.
Maju skutocne pravdu, olej v AP sa nemeni, lebo sa to prakticky neda, skratka sa neda vsetok vypustit, ale v manualoch maju, ze olej sa kontroluje kazdych xy km.
Kontrola spociva v tom, ze sa vypusti olej ktory tam je a zhliadne sa jeho stav (opotrebenie, mnozstvo). Nakolko plati zasada, vypustenu kvapalinu nedavat do systemu s5, nalieva sa novy olej a upravuje sa jeho hladina.

Tj. v nasom ponimani je to vymena, v ich je to kontrola.
Bohuzial, povacsine oni ani tuto kontolu nerobia i ked ju maju v predpisoch, potom sa bezne stava ze v AP je malo oleja a tento je este pokovovany a prepaleny.

Co sa tyka ESSO, to ako fy uz neexistuje a prevzal ho TOTAL pod seba, pokial si pamatam, preto je mozne ze maju len TOTAL olej v citroene.

29.08.2010 12:33 - Re: Porucha automatu ? 2354054
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6535

U??vate? Poslat soukromou zprávu
idealni u cerstve koupeneho auta je vymenit olej 2x i vic x po sobe v kratkem case,cca 5000
nasledne cca co druhou vymenu oleje v motoru udelat i AP (cca 40 000)

01.09.2010 10:03 - Teplotní čidlo 2354572
svejk
Město: Jindřichův Hradec, Auto: Citroën C5 II 3.0i 24v ExclusivePočet příspěvků: 52

99 Poslat soukromou zprávu
Ahoj všichni, olej v AM6 už mám nějaký ten měsíc vyměněn. Ještě k tomu co říkal mechanik v holetíně. Teplotní čidlo oleje v AM6 je asi kaput a na dotaz v citroenu v ČB mi slíbili, že se podívají kde tam je a kolik stojí. Pak mi napsali, že žádné extra čidlo nenašli v dokumentaci a, že ASI bude buďto součástí svazku kabelů cca 4500,- nebo je součástí hydraulického bloku cca 30000,-. Je to možné. Nevíte někdo něco o tom čidle? Díííky

01.09.2010 12:41 - Re: Porucha automatu ? 2354586
Darja
Město: Uhříněves, Auto: Ford FiestaPočet příspěvků: 3297

99 Poslat soukromou zprávu
Na konci toho kabelového svazku (2529N7) je čidlo. Ale přijde mi divný, že podle dokumentace ti neřeknou, co je to za čidlo.

18.11.2010 10:15 - Re: Porucha automatu ? 2363014
Růža
Město: Horažďovice, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X BreakPočet příspěvků: 281

99 Poslat soukromou zprávu
Tak jsem se nakonec sám pustil do výměny oleje v převodovce 4HP20 u mé V6 (r.v. 2002, najeto cca 160 000 km).
Koupil jsem na internetu 7 litrů oleje (na dvě výměny) MOBIL ATF LT 71141 (dříve ESSO) za 218,- Kč/l.
Před výměnou bychom se správně měli přesvědčit pomocí diagnostiky o absenci chybových hlášení. Já jsem se o tom nemohl přesvědčit, páč jsem ji neměl k dispozici. Ovšem já jsem dělal výměnu jako více méně preventivní, tzn. že před výměnou řadila převodovka celkem v pohodě a nevykazovala známky poruchy.
Výpustním šroubem jsem vypustil 3,4 litru oleje, který byl černý jako bota, ale čuchově nejevil známky přepálení (voněl nebo spíš smrděl jako nový).
Našrouboval jsem výpušák zpět a naopak vyšrouboval kontrolní šroub. Demontoval jsem sestavu vzduchového filtru a šroubovákem jsem vypáčil plastovou modrou krytku otvoru pro spojení s atmosférou na vrchu převodovky. Do dírky jsem strčil hadičku vhodné velikosti s trychtýřem na konci.
Nalil jsem tam asi 2,5 litru, než začal olej vytékat kontrolní dírou. Pak jsem nastartoval motor a páku voliče jsem přesunul do všech poloh a nakonec ji nechal v poloze "P". Poté by se měl za chodu olej nalévat do doby než začne zase vytékat. Já jsem tam nalil další 1 litr a i když ještě nevytékal víc jsem nelil, protože by mi nezbylo na druhou výměnu.
Kontrolní otvor jsem potom ucpal ucpanou hadičkou a čekal až se olej v převodovce ohřeje na nějakých 55 stupňů. Teplotu jsem kontroloval tak, že jsem vždy chvilku vyndal hadičku a do kontrolního otvoru strčil teploměr. Až teplota oleje dosáhla oněch 55 stupňů, hadičku jsem tam již nevracel a jenom měřil teplotu (přitom vytéká přebytečný olej) a při teplotě asi 60 stupňů jsem zašrouboval kontrolní šroub (to jsem se ještě pěkně spálil o rozpálený výfuk, který je u V6 proklatě blízko kontrolního šroubu).
Celé to trvalo asi jednu hodinu a po výměně se řazení subjektivně zlehčilo.

Přílohy:
vypustak.jpg ( 821670b ) -
kontrolni_otvor.jpg ( 704106b ) -
nalevani.jpg ( 661653b ) -
teplomer.jpg ( 425838b ) -
Esso ATF LT71141.doc ( 28672b ) -

22.11.2012 22:01 - Re: Porucha automatu ? 2524477
gogogogo
Město: Orešany, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi PACKPočet příspěvků: 18

99 Poslat soukromou zprávu
Zdravím,som tu nový a mám automat AL4 2.0 HDi 80 Kw.Niekedy sa mi stane pri akcelerácii na 2-hom alebo 3-om stupni automatu aj v sekvenčnom režime ako-keby preklzoval.Javý sa to ako keď šmýka spojka na manuále.Po ubratí plynu a následnom preradení hore alebo dole je zas všetko O.K. až do ďalšej prudkej akcelerácii.Ešte som olej nemenil,ale skoro budem.

Je v AL4 funkcia ako pri Mitsubischi OVER-DRIVE?
OVER-DRIVE sa v Mitsu používa na ahanie ažkých prívesov (OVER-DRIVE je volitežná na páke automatu v Pajero 3,0i)

23.11.2012 11:32 - Re: Porucha automatu ? 2524582
tief
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 1827
99 Poslat soukromou zprávu
1. ked si nemenil olej tak sa nediv ... zkus a uvidis, vecsinou je ale uz pozde, na AL4 casto zlobi regulacny hydroblok

2) overdrive je v podstate uzamknutie hydromenica, nie je to na tahanie tazkych veci ani na mitsu ani na pajere ani nikde, je to naopak na rychlu konstantnu jazdu po dialnici, AL4 je elektronicky riadena prevodovka s dynamickym zamykanim takze si sama urci co a jak a kde sa ma zamknut podla zateze a momentu motora ...

23.11.2012 15:51 - Re: Porucha automatu ? 2524677
gogogogo
Město: Orešany, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi PACKPočet příspěvků: 18

99 Poslat soukromou zprávu
Ďakujem tief za odpoveď,už viem čo je OVER-DRIVE.Uviedol si ma do obrazu.

Napíšem,keď mi jumep vymení olej či sa niečo zmení

03.12.2013 19:39 - Re: Porucha automatu ? 2643137
gogogogo
Město: Orešany, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi PACKPočet příspěvků: 18

99 Poslat soukromou zprávu
Ahoj všetci.
Nevie mi niekto poradi čo znamená porucha číslo 2 na AL4?Další riadok na lexii ukazoval nejaký poruchový kód 47.
Ďakujem za rady.

|< < 1 2


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator