Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

||
 

 Diskuzní fórum / Všeobecná NE-technická diskuze / Spojení PSA a GM?
1 2 > >|
01.03.2012 18:52 - Spojení PSA a GM? 2455301
DaveLbc
Město: Liberec, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SXPočet příspěvků: 422

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Neobvyklé spojení: aliance mezi PSA a GM-
GM i PSA spojuje stejný problém: ztráty v Evropě. Nyní prý zvažují možnost sdílet své potíže společně. Podle médií jednají o vytvoření aliance. Bylo by ale omylem vykládat si to jako možnost majetkového propojení obou společností. Jaký by to mělo smysl?
Vše začalo, když francouzský ministr práce Xavier Bertrand naznačil, že jej nejvyšší výkonný předseda PSA Philippe Varin informoval o jednání PSA s GM o možné alianci. Cílem údajně je široká výrobní aliance obou společností ve snaze snížit ztráty v Evropě a dosáhnout nižších výrobních nákladů na celém světě.
GM v Evropě zápasí se svou neziskovou značkou Opel a dvojka evropského trhu PSA hledá partnera už řadu let. Prodej PSA v roce 2011 v Evropě klesl v porovnání s rokem 2010 o 8,8 % na 1,68 milionů vozů, zatímco prodej GM se propadl o 1,9 % na 1,17 milionů vozů. Přitom ale prodej Volkswagenu v Evropě vzrostl o 7,8 % na 3,17 milionu. Právě tyto dvě společnosti tedy podle médií jednají o strategickém spojenectví. Spojení těchto dvou partnerů ale trochu postrádá logiku - ze dvou ztrátových firem se stejným výrobním programem a trpícími stejnými problémy se zisková udělá jen těžko.
Logickým partnerem PSA by byl Fiat. S tím řadu let spolupracuje při výrobě užitkových aut. Úvahy o možném propojení nedávno vyvolalo, když nejvyšší šéf Fiatu Sergio Marchionne v Detroitu řekl: „že je připraven pokračovat v konsolidaci, z níž by v Evropě vzešla další automobilová společnost konkurující svou velikostí Volkswagenu. Pokud spojíte dva evropské hráče, dostanete správnou odpověď kdo by byl správným partnerem.“ Při použití této matematiky jsou možnosti omezené. Společný podíl Fiatu a PSA na evropském trhu by byl 19,6 %, což se alespoň blíží 23,9 % giganta jménem Volkswagen.
Blíže k cíli ale vede vlastně jen jediná kombinace, a tou je spojení PSA s GM. Jejich kombinovaný podíl by byl 19,9 %. Peugeot a Opel (GM) v Evropě trápí nadvýroba a nevyužité výrobní kapacity - Opel má v Evropě 11 továren a PSA dokonce 12. Přitom čelí potřebě bolestné restrukturalizace brzděné militantními odbory. Oba přitom trpí příliš velkou závislostí na stagnujícím trhu EU.
Známý analytik Max Warburton konstatuje: "PSA a Opel se nemohou nezávisle rychle restrukturalizovat. Nevidím žádný důvod, proč by spojení PSA s Opelem mělo urychlit proces uzavírání továren." Smysl není jasný ani z hlediska modelové skladby - klíčové modely Opelu jsou přímými konkurenty klíčových modelů Peugeotu a Citroenu.
V zadlužené eurozoně je pro automobilky stále obtížnější dosahovat hospodárného objemu výroby a prodeje. Prodej aut se v Evropě v loňském roce ve srovnání s rokem 2007 snížil o 13,8 % a výroba se ve stejném období propadla o 18,9 %. Přitom ani tehdy, před globální recesí, výroba nedosahovala projektované úrovně. Produkce Opelu/Vauxhallu od té doby poklesla o 31,4 %, zatímco výroba PSA se snížila o 10,6 %. Podle LMC Automotive Opel s Vauxhallem využívá 74 % své výrobní kapacity a PSA dokonce jen 62 %. Přitom podle Ferdinanda Dudenhoffera ze střediska CAR na universitě Duisburg-Essen automobilky pracující na méně než 90 % kapacity nemůže být ziskovou.
Většina analytiků se shoduje, že automobilový průmysl v Evropě je zralý na snižování objemu výroby řadu let. Jak GM v případě své evropské pobočky Opelu, tak PSA budou muset propouštět zaměstnance a zavírat závody aby přežily na trhu, jenž se uprostřed stagnující regionální ekonomiky zmenšuje kvůli slabé důvěře spotřebitelů. Jenže automobilky v Evropě musí čelit silným odborům a odporu vlád proti rušení pracovních míst. Snahu GM o prodej Opelu v průběhu bankrotu mateřské firmy v USA v roce 2009 zmařily odbory a kancléřka Merkelová.
Trvalý ekonomický pokles oslabil finanční kondici automobilek. Podnikání GM v Evropě dosáhlo loni ztráty 747 milionů dolarů před zdaněním. Opel samotný v roce 2011 vykázal ztrátu 528,2 milionu eur, přestože po restrukturalizaci v roce 2010 se předpokládalo, že už skončí s nulovým výsledkem. Výkonný šéf GM Dan Akerson říká, že GM by při stabilizaci Opelu mělo kombinovat snahy o snížení nákladů s lepším nastavením výroby vůči poptávce. PSA slibuje více méně to samé, protože jeho provozní zisk z podnikání s automobily se z 621 milionů eur v roce 2010 přesunul za rok 2011 do ztráty 92 milionů eur. Kapitálová hodnota PSA se za posledních 12 měsíců snížila o 50 %, takže tržní hodnota je 3,4 miliardy eur. Šéf PSA Varin dokonce minulý týden oznámil plán prodat aktiva v hodnotě 1,5 miliardy eur kvůli snížení dluhu, který v prosinci dosahoval 3,4 miliardy eur.
Těžko může při jednáních jít o výrobní alianci mimo Evropu, protože GM, Peugeot a Citroen mají na rozvíjejících se trzích jako jsou Indie, Čína a Latinská Amerika své vlastní cíle a vlastní partnery. Jedinou možností by byl návrat PSA do USA s pomocí GM. Severoamerický trh PSA v roce 1992 po 33 letech opustilo.
Jakákoli aliance francouzské automobilky ale bude vyžadovat souhlas rodiny Peugeotů, která má pod kontrolou rozhodujících 30 % akcií. Experti se proto domnívají, že případné spojenectví mezi GM a PSA nemůže jít dále než ke sdílení technologií - vozidel a dílů - než na kapitálové propojen. Obě společnosti by nezávisle rozhodovaly o své pracovní síle a svých problémech s objemem výroby. Na základě partnerství by obě automobilky společně vyvíjely motory, převodná ústrojí a celá vozidla, která by prodávaly pod svými značkami.
Ian Fletcher, analytik z IHS Global Insight v Londýně tipuje, že by se jednání mohla soustředit na společný vývoj například motorů, převodovek a architektury vozidel, která se i nadále budou prodávat pod vlastními značkami. „Tento vztah by mohl být efektivní, ale největší problémy týkající se jejich pracovní síly a kapacity výroby si budou muset vyřešit nezávisle.“
Dave Cole, emeritní předseda Centra pro automobilový výzkum a předseda společnosti Auto Harvest v Ann Arboru v Michiganu, neočekává, že by spolupráce mezi Opelem a PSA mohla jít nad rámec sdílení technologií. Upozorňuje, že průmysl vstoupil do období kdy „každý jedná s každým“ o způsobech jak snížit náklady a zkrátit čas na vývoj. „Drahé je udělat cokoli. Vzhledem ke stále přísnějším předpisům z hlediska hospodárnosti a emisí na celém světě se automobilky snaží splnit standardy různými cestami. Problém je v tom, že neznáme jasná řešení. Mohly by to být hybridy, vznětové motory, elektromobily. A tak se každý snaží pracovat na všem. Myslím, že budeme svědky různých způsobů spolupráce.“
Dohody založené na sdílení technologií se ukazují jako úspěšné. Přinášejí větší efektivitu, aniž zasahují do činnosti automobilek. GM po celém světě působí v řadě společných podniků a četná partnerství PSA zahrnují společný vývoj motorů s BMW a Fordem, stejně jako využívání elektrického vozidla a SUV od Mitsubishi, výrobu malých aut s Toyotu a produkci LUV s Fiatem.
„Partnerství PSA s GM by mělo smysl,“ řekl Sascha Gommel, analytik z frankfurtské Commerzbank, a dodal: „PSA a Opel jsou v obtížné situaci nebo jeho konkurenti Volkswagen a Renault-Nissan mohou vyrábět větší množství vozidel a tak mají výhodu.“
Ve skutečnosti GM ani PSA vzájemná jednání dosud nepotvrdily. GM uvedlo, že „vede běžné rozhovory s jinými společnostmi v rámci automobilového průmyslu, ale dosud nemá k čemu se vyjádřit.“ Společnost PSA uvedla, že „zvažuje předkládané spolupráce a aliance“ a diskuse „probíhají“, ale neuvedla konkrétní automobilku.
CO S TOHO VZNIKNE?

01.03.2012 19:06 - Re: Spojení PSA a GM? 2455306
tief
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 1827
99 Poslat soukromou zprávu
zeby konecne Citroen C5 V8 hemi ?

01.03.2012 19:15 - Re: Spojení PSA a GM? 2455316
felix81
Město: Praha, Auto: C8 2.2 HDi 94kwPočet příspěvků: 292

99 Poslat soukromou zprávu
Nestraš!!! GM už neni to co bývalo. To by vznikly hrůzné sparsky.

01.03.2012 19:27 - Re: Spojení PSA a GM? 2455329
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
tief napsal(a):
zeby konecne Citroen C5 V8 hemi ?


konecne sa na to niekto pozera pozitivne

01.03.2012 20:11 - Re: Spojení PSA a GM? 2455345
zhrado
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 767
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Takže to už ani tá jediná vec v GM - V8 HEMI nebude spožahlivý motor

01.03.2012 20:22 - Re: Spojení PSA a GM? 2455349
toskey
Město: Odolena Voda, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 147
99 Poslat soukromou zprávu
Taky jsem pro c5 V8 HEMI zadní náhon nebo čtyrkolka

01.03.2012 20:23 - Re: Spojení PSA a GM? 2455350
toskey
Město: Odolena Voda, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 147
99 Poslat soukromou zprávu
Možná bych i rovnou s plynem z výroby, pak to bude i eoknomicky v pohodě...

01.03.2012 20:26 - Re: Spojení PSA a GM? 2455352
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
toskey napsal(a):
Možná bych i rovnou s plynem z výroby, pak to bude i eoknomicky v pohodě...


hemi s plynom? brrrrrr

01.03.2012 20:30 - Re: Spojení PSA a GM? 2455359
toskey
Město: Odolena Voda, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 147
99 Poslat soukromou zprávu
normálka,koukni kolik RAMů,300 a jinech jezdí na plyn jinak by jsi s tím musel jezdit jednou za měsíc, abys na to měl. To není mustang z 68, tady nic s plynem nespryzníš.Není to veterán, jsou to spotřební auta.

01.03.2012 20:38 - Re: Spojení PSA a GM? 2455361
tief
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 1827
99 Poslat soukromou zprávu
spotrebnich 317kw ale plyn by to nejspis neuzivil a hemi je docela usporny, ma moznost jezdit jenom na 4 valce

01.03.2012 20:43 - Re: Spojení PSA a GM? 2455368
toskey
Město: Odolena Voda, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 147
99 Poslat soukromou zprávu
HEMI jsou celkem "úsporná" v lehkých autech (mustangy,chargery,camara)-tam bych plyn samozřejmě necpal ale to by s tím musel člověk jezdit noormálně, což s těma auta nejde. Jinak u velkých aut si to rádo pápne...

01.03.2012 20:49 - Re: Spojení PSA a GM? 2455370
tief
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 1827
99 Poslat soukromou zprávu
zhruba jako c5 - 1500 - 1800kg ...

01.03.2012 21:08 - Re: Spojení PSA a GM? 2455378
Darja
Město: Uhříněves, Auto: Ford FiestaPočet příspěvků: 3297

99 Poslat soukromou zprávu
máte si koupit Dodge RAM 2500 fnatfě...
Auto khovnu.. sice to jede jako ďas, je tomu fuk, kolik mᚠna korbě, ale je to velký, nevohrabaný, široký a já nevidim přes palubovku.

Jinak furt rejpu do šéfa, aby se konečně pořídilo na showroom Camaro.. Ale nějak se cuká Oni by ti ostatní červoleti pak dost zanikli

01.03.2012 21:17 - Re: Spojení PSA a GM? 2455383
toskey
Město: Odolena Voda, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 147
99 Poslat soukromou zprávu
Pro nás chlapy s malým pérem je RAM dobrý Je asi fakt,že by to chělo změnit povolání (asi farmář) aby to auto mělo smysl... Ale co všechno v životě nedává smysl. Někteří si tyto auta kupují pro radost a ja je chápu. kdybych na to měl taky bych si to pořídil. Dokud ještě ropa nevyshla, až vyschne tak budem jezdit v nudnejch elektrowgnech. Nění nad bublání V8, áách....

01.03.2012 21:37 - Re: Spojení PSA a GM? 2455392
karneval
Město: Bratislava/Bardejov, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V ExclusivePočet příspěvků: 224

99 Poslat soukromou zprávu
To už radšej Hilux než ten RAM.

01.03.2012 21:45 - Re: Spojení PSA a GM? 2455393
Klokan
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 3.0i V6 215kPočet příspěvků: 213
99 Poslat soukromou zprávu
tak Camaro ... hmm pěkný vozítko. Ale už mám dva třílitry, to už bych byl za .......

01.03.2012 22:06 - Re: Spojení PSA a GM? 2455404
C5stepan
Město: Otrokovice, Auto: Hyundai Getz 1,4iPočet příspěvků: 828
99 Poslat soukromou zprávu
Ještě si ho představ s obrácenými véčky na masce - mňam!

01.03.2012 22:16 - Re: Spojení PSA a GM? 2455405
zico
Město: Bratislava, Auto: A6 allroad 3.0 TDIPočet příspěvků: 426

99 Poslat soukromou zprávu
ja myslim ze PSA by malo ist skor cestou este masivnejsieho zdielania vyvoja s BMW. S nimi si totiz nekonkuruju v ziadnom segmente.
can´t lose

01.03.2012 22:30 - Re: Spojení PSA a GM? 2455411
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Peugeot 508 SW GTPočet příspěvků: 2420

U??vate? Poslat soukromou zprávu
zico napsal(a):
ja myslim ze PSA by malo ist skor cestou este masivnejsieho zdielania vyvoja s BMW. S nimi si totiz nekonkuruju v ziadnom segmente.
can´t lose

Jen to nééé Od tý doby,co s PSA dělají motory,tak jsou v motorový elektrice jen čtyři barvy kabelů

02.03.2012 01:03 - Re: Spojení PSA a GM? 2455435
Klokan
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 3.0i V6 215kPočet příspěvků: 213
99 Poslat soukromou zprávu
no předtim tam byly dvě ne? tak to je pokrok ....

1 2 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator