KingZd
|
13.01.2019 15:51 -
Postupně se rozbíjející C5 diagnostika, oprava, likvidace?
|
|

|
Ahoj přátelé,
upřímně doufám, e jsem zvolil správnou kategorii
Mám C5 kombi z r. 2002, Borise. Otevřeně přiznávám, e o autech nic nevím. Snaím se řídit tak, abych ho nehuntoval, kontrolovat běné věci (kapaliny, pneumatiky a tak), ale motor je pro mě panělská vesnice.
Poslední dobou se začíná víc a víc věcí rozbíjet a já vás prosím o radu, jestli se auta zbavit, tedy zkusit prodat na náhradní díly (případně za kolik), nebo jestli myslíte, e se vyplatí ho hodit do dobrého servisu a nechat si nacenit vechny opravy (diagnostikovat ho), nebo jestli si troufnete na dálku od klávesnice odhadnout, e bych do toho auta jetě měl investovat, protoe třeba můe nějak OK fungovat třeba jetě 23 roky.
V přiloeném Wordu jsem sepsal ve o výbavě a aktuálním stabu včetně vech mnoha problémů. Obávám se, e u to je váné
Pominu-li ovem, e poslední měsíc pravdu hodně zlobí a včera jsem skoro nedojel domů, tak jezdí skvěle celé tři roky jsem s ním byl maximálně spokojený.
Děkuju moc za případné postřehy a přeju krásnou neděli!
Zdeněk
----------------------------------------------------------------------
Text z přílohy:
Někde/Nějak mírně uniká olej; dolévám jednou za x měsíců.
Taky se rozbilo podsvícení palubního displeje v přístrojové desce, kde se ukazuje spotřeba, rádiové stanice apod. Moná jen kontakt; zezačátku stačilo poklepat a rozsvítilo se.
Autu trvale (celé tři roky) svítí Antipollution Fault. Podle různých servismanů a jejich diagnostik by to mělo být jen a pouze vadné čidlo emisí. Take auto je prý v tomto ohledu v pořádku (STK koneckonců prolo), vadné by mělo být jen to hláení o chybě. Kdy se vyresetuje, objeví se třeba po 20100 km znovu.
Začal se zasekávat plyn. Drí se nad 1 000 otáček, auto mírně hučí, a musím lehce prolápnout, lehce přidat, aby pak klesl na běný volnoběh.
Nechal jsem opravit nefunkční větrání, take vzduch dovnitř proudí, ale topení nyní znovu zlobí někdy fouká studený vzduch, jindy teplý, ale rozhodně ne třeba maximálních 28 °C. Obávám se, e to souvisí s nejvánějím problémem: asi je něco s chladičem nebo termostatem? =>
=> 12. ledna jsem jen tak tak dojel domů. Chladič se poslední asi měsíc někdy spoutí na maximální výkon a odmítá se vypnout po vypnutí motoru (a na třeba třetí nastartování/vypnutí).
Pokud ho nevypnu sám takto ručně, tak se někdy vypne po chvilce sám, ale taky ukázal, e umí kompletně vybít baterku včera.
Po nastartování přes kabely auto bez jakýchkoli problémů dojelo po okreskách i dálnici 80 km do Prahy, kde se začalo přehřívat; naskočilo STOP, příli vysoká teplota chladicí kapaliny. Zastavil jsem, po asi 5 minutách pokračoval, teplota podle budíku kolísala mezi středem a horní hranicí, STOP se ale u neukázalo. Po zaparkování opět chladič na plný výkon a tentokrát se mu u opravdu vypnout nechtělo (a asi napočtvrté). Pak jsem zkontroloval chladicí kapalinu a skoro se vyvařila (je u spodní čárky) budu muset dolít, pokud si troufnu na cestu do servisu. |
| |
| |