Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Auto jeté nebo nové, výhody, nevýhody
c5vyskov
18.03.2013 19:29 - Re: Koupě Citroenu C5
99
No beru, že auto vydrží 10 let. Takže 5 letou ojetinu budu mít 5 let a najedu 100tis., nový budu mít 10 let a najedu 200tisíc.

Skrytou reklamu nedělám, nemám proč. Jenže z vlastní zkušenosti, dát 200 za ojetinu, 150 do oprav (a že neštěstí nechodí po horách, ale po lidech...), a pořád kdybych nutně potřeboval prachy, tak mám auto v hodnotě max.200.
Ceny za prohlídky kvůli záruce cenu navýší, ty bych asi řešil jen cca do 30tisíc km, jestli se neukáže, že nějaký díl je z výroby zmetek. Pak už by mě v servisu asi stejně poslali do pryč, protože běžné opotřebení. Rozhodně pravděpodobnost poruchy je menší u novýho auta, než u ojetiny.

Jestli je v ČR průměr 18000km/rok, v tom jsou ale i fábie, pola, který najedou spíš podstatně míň. Střední třída v naftě těch 30000/rok určitě najede. Jestli si dobře pamatuju, tak v TUV reportech vycházely nájezdy u střední třídy kolem 40-50000 ročně... Takže 5 leté auto se 150000km je hodně střízlivej odhad.

A ohledně ceny auta, tohle je střed nabídky C5 2008: .link.
takže 2,0HDI, 100kW, 230000Kč. Píšou sice najeto 106000km, ale předváděčka, takže stav může klidně odpovídat těm 150000km běžnýho provozu.

Do ojetiny teda dám 230+50 za opravy a najedu 100tisíc km, tj. 2,80Kč/km
A i když hned udělám ty vstřiky, fap, turbo a měl bych mít do 350000km pokoj, tak pořád je tu dalších sto položek který do těch 350000km můžou umřít (čerpadlo hydractivu, koule, klima, servo, stahovačky oken...). Není to tak, že bych do auta při 150tis. km dal 50tis.Kč za servis a měl na 200tisíc km pokoj. Mě se třeba teď prošoupává pás řidiče, při 200tis. km. Blbost, ale novej stojí nějak 5-7000Kč.
Další věc je časový stárnutí, i kdybych si teoreticky tu ojetinu nechal dýl, řekněme do těch 350tis. km, když bude v šolichu a plno dílů vyměněných, tak tou dobou to bude při mojem nájezdu 15 letý auto...tj. vrak (bez urážky) s horší bezpečností než nový miniauto.


A tady je totéž, nové:
.link.

Nový stojí 610 a najedu na něm 200tisíc km, tj. 3,10kč/km.

U nákupu ojetiny jde čistě o rozložení "investice" do více let, kdežto u novýho to vyplázneš najednou.

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator