c5vyskov
|
13.06.2011 21:57 -
Re: Zadní ramena - vrzání, kola do A, atd. / C5 I,II
|
|

|
Tak mám taky po výměně loisek. Na jednom rameni byla vůle asi 1-2mm. Co to s autem dovedlo... občas se jakoby zavlnilo, zadní náprava sem tam odskakovala, byla tvrdá - na poměry C5. I tak ale měkčí ne např. passat, proto jsem to dlouho neřeil. A teď vidím-cítím, jaké je to svezení kdy funguje jak má.
Četl jsem tady o přidělávání maznic na loiska, ale to je podle mě blbost. Vede mě k tomu tohle: jedno loisko bylo rozemleté na rezavé úlomky, druhé mělo "jenom" prasklé válečky a bylo ve vazelíně, třetí a čtvrté ok a s vazelínou. Ve vnějích kroukách loisek byly vymačkané dolíky. Tady je podle mě hlavní příčina:
1. vymačkají se krouky loisek
2. válečky jak chodí přes hrbolaté krouky, tak popraskají a rozdrtí se
3. po rozdrcení válečků se celé rameno vyosí
4. po vyosení ramene přestane fungovat gufero - je dělané pro hřídel v ose, ne aby byla o 2mm vyosená
5. kolem gufera prosákne voda a dílo dokoná
Celý problém je teda v loiskách z Číny, které se otlačí a následně popraskají válečky. Tomu otlačení nezabrání ani kila vazelíny. Jediné řeení je výměna loisek - nejlíp za kvalitnějí |
| |
| |