Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

||
 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: FAP - Filtr pevných částic
Juráš
15.11.2008 18:42 - Re: FAP - Filtr pevných částic
99
Zdravím všechny kdo mají problémy s FAP filtrem. Vzhledem k tomu že jsme koupili našeho vitamína (C5) se 126 tisíci na tachometru dalo se očekávat že se Fapík ozvejiž velmi brzy. Přesto se ozval až za 6 tisíc km navíc. Tento týden to píplo a DEPOLUTION SYSTEM FOULTY svítilo na displeji a příslošná kontrolka také. Po několika diskuzích kam zajet na diagnostiku a za kolik, co by to mohlo být jiného než Fapík atd. jsem vylučovací metodou dospěl k závěru, že radu s vyčištěním FAPu vyzkouším horkou WAPkou. Dnes jsem to celé po ránu rozhodil cca 1,5 hod. Pak jsem jel na WAP s horkou vodou (měla by mít více než 60 st.). Před samotným procesem mytí jsem ještě profoukal filtr tlak. vzduchem. Kominík sice hadr, ale první operace myslím dobrá. Horká voda udělala filtru zcela jistě dobře, protože prokouknul. Chvíli se z něj valila černota černá ale cca 5 min. stačilo na to aby byla vidět zázračná síla horkých lázní. Následoval zase tlakový vzduch (velmi dobrá volba) a dosušení už doma v garáži horkovzdušnou pistolí. Složení těch všech dílů zase do funkční podoby trvalo cca 1,5 hod. Jsem puňa tak mažu, čistím a v mezi pauze jsem stihl i oběd (dost se to ženě podařilo). Výsledek - nastartuji a kontrolka svítí a zlověstné pípnutí se zase ozvalo. Podla všech teorií žádná panika. Vyjel jsem z garáže protočil motor na 2 tisíce vypnul a šel zamknout garáž. Další nastartování motoru cca za 1 min. Standartní postup při startu a světe div se počítač načetl všechny své údaje tak jak měl a hlavně chtěl. Kontrolka zhasla zlověstný zvuk se již neozval. Ujel jsem cca 20 km. Auto se chová tak jak má, motor se mi zdá malounko lepší, ale to asi tou radostí. Ani po delší zastávce žádná změna co se týká špatných hlášení. Doufám, že si je mě nᚠvitamín neschoval. Závěrem bych chtěl říci že mě celý tento proces stál cca 4 hod. práce vč. teoretických příprav, a cca 150 Kč protože jsem musel zakoupit 5 litrů nafty do WAPky. Pokud by měl kdokoli nějaký dotaz k postupu prací rád odpovím, bohužel jsem ale neudělal ani jedno foto. Myslím si, že tzv. repasy fitrů vypadají podobně, záležet bude na počtu ciklů, které se stím dají udělat a kolik to "vydrží" dalších ujetých km - to snad taky jednou dozvím. Z toho co jsem viděl a jako technik jsem byl schopen získat informací věřím že se FAPík dlouho neozve. Mějte se.

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator