| |  |  |  | 
 
 
			| 		
		
		
		| 
			| 19.05.2020 12:03 -
		Motor píská po výměně rozvodů | 3270500 |  |  
					| Antharg | 
			| Město: Plzeň, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 8 |  |  
		
				
		|     
 | Ahoj, před pár měsící jsem si nechal udělat nové rozvody (včetně kladek a vodní pumpy)(1,6 HDi 80 kW). Pár dní po výměně motor jakoby "píská", ten zvuk je sloité popsat, přirovnal bych to k nějakému elektomotoru, který běí naprázdno. Po pár týdnech jsem to byl reklamovat, říkali, e vady odstranili, nicméně zvuk se ozýval stále. 
 Pískání je zcela určitě závislé na otáčkách motoru, projevuje se zhruba od 1800-2500 ot. (při méně ne 1800 ot. se neprojevuje, nad 2500 ustává  moná proto, e to motor přehlučí).
 Při neutrálu a selápnutí plynu se pískání objevuje stejně ve stejných otáčkách.
 Při jízdě z kopce se zařazenou rychlostí (brdění motorem) je zvuk nejsilnějí, po vyřazení rychlosti klesnou otáčky a motor zní zcela standardně  to mi dává signál, e se nejedná o turbo.
 Při zařazené 4 je zvuk jen velmi slabý, na 5 není slyet vůbec.
 
 Chod motoru, jízda i spotřeba jsou stejný jako před výměnou.
 Máte s tímto problémem někdo zkuenosti, nebo víte o co by se mohlo jednat?
  Ahoj, před pár měsící jsem si nechal udělat nové rozvody (včetně kladek a vodní pumpy)(1,6 HDi 80 kW). Pár dní po výměně motor jakoby "píská", ten zvuk je sloité popsat, přirovnal bych to k nějakému elektomotoru, který běí naprázdno. Po pár týdnech jsem to byl reklamovat, říkali, e vady odstranili, nicméně zvuk se ozýval stále.
Pískání je zcela určitě závislé na otáčkách motoru, projevuje se zhruba od 1800-2500 ot. (při méně ne 1800 ot. se neprojevuje, nad 2500 ustává  moná proto, e to motor přehlučí).
Při neutrálu a selápnutí plynu se pískání objevuje stejně ve stejných otáčkách.
Při jízdě z kopce se zařazenou rychlostí (brdění motorem) je zvuk nejsilnějí, po vyřazení rychlosti klesnou otáčky a motor zní zcela standardně  to mi dává signál, e se nejedná o turbo.
Při zařazené 4 je zvuk jen velmi slabý, na 5 není slyet vůbec.
Chod motoru, jízda i spotřeba jsou stejný jako před výměnou.
Máte s tímto problémem někdo zkuenosti, nebo víte o co by se mohlo jednat? :-) 
 |  
				|  |  
 		
		
		
		| 
			| 19.05.2020 12:30 -
		Re: Motor píská po výměně rozvodů | 3270502 |  |  
					| jumep |  |  
		
				
		|  
     
 | alternator, vonkajsi remen zle nasadeny (o drazku mimo - je to pekne vidiet)
alternator, vonkajsi remen zle nasadeny (o drazku mimo - je to pekne vidiet) 
 |  
				|  |  
 		
		
		
		| 
			| 19.05.2020 22:15 -
		Re: Motor píská po výměně rozvodů | 3270516 |  |  
					| vapnov |  |  
		
				
		|     
 | No hoi, díky. Tohle mi vrtá hlavou u pár tisíc kilometrů, co se to při těch rozvodech kde mohlo stát, e to tak divně vrzá-píská zároveň s otáčkami  Tak jsem se el hned podívat a vypadá to na řemen přísluenství o dráku vedle, ale na klikovce.
No hoi, díky. Tohle mi vrtá hlavou u pár tisíc kilometrů, co se to při těch rozvodech kde mohlo stát, e to tak divně vrzá-píská zároveň s otáčkami :-)  Tak jsem se el hned podívat a vypadá to na řemen přísluenství o dráku vedle, ale na klikovce. 
 |  
				|  |  
 
 		
		
		
		| 
			| 20.05.2020 10:14 -
		Re: Motor píská po výměně rozvodů | 3270537 |  |  
					| jumep |  |  
		
				
		|  
     
 | tak ale presponovat ten samonapinak uz musi byt riadny umelec
tak ale presponovat ten samonapinak uz musi byt riadny umelec 
 |  
				|  |  
 
 		
		
		
		| 
			| 20.08.2020 11:38 -
		Re: Motor píská po výměně rozvodů | 3280817 |  |  
					| Antharg | 
			| Město: Plzeň, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 8 |  |  
		
				
		|     
 | Abych ukončil toto téma, podělím se o závěru z posledního servisu. 
 Ten můj popsaný pískající zvuk motoru pravděpodobně s výměnou rozvodů nesouvisí.
 
 Problém je prý na nějakém zařízení, které je poháněno řemenem přísluenství (řemen byl a je nasazen správně a správně napnut), při sundání tohoto řemenu a jízdě bez něj ten zvuk toti přestal, po nasazení opět začal. Podle servisáka vychází zvuk pravděpodobně z alternátoru, jak zmínil jumep, ale můe to prý být i něco jiného. Funguje vak správně a najít závadu by bylo postupně vyndal a nahradit komponenty, které tento řemen pohání, take mi doporučil, a to nechám tak jak to je, a sleduju, zda se stav mění.
 
 Po více ne 5000 km je stav stále stejný  zvuk stále stejný, nezhoruje se a ve spojené s řemenem přísluenství funguje jak má.
Abych ukončil toto téma, podělím se o závěru z posledního servisu.
Ten můj popsaný pískající zvuk motoru pravděpodobně s výměnou rozvodů nesouvisí.
Problém je prý na nějakém zařízení, které je poháněno řemenem přísluenství (řemen byl a je nasazen správně a správně napnut), při sundání tohoto řemenu a jízdě bez něj ten zvuk toti přestal, po nasazení opět začal. Podle servisáka vychází zvuk pravděpodobně z alternátoru, jak zmínil jumep, ale můe to prý být i něco jiného. Funguje vak správně a najít závadu by bylo postupně vyndal a nahradit komponenty, které tento řemen pohání, take mi doporučil, a to nechám tak jak to je, a sleduju, zda se stav mění.
Po více ne 5000 km je stav stále stejný  zvuk stále stejný, nezhoruje se a ve spojené s řemenem přísluenství funguje jak má.
 
 |  
				|  |  
 
 |  | 
 |  |