| |  |  |  | 
 
 
			| 		
		
		
		| 
			| 24.06.2015 05:50 -
		Tlumené bouchání z motorového prostoru | 2834054 |  |  
					| msvejda | 
			| Město: Jeovy, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive | Počet příspěvků: 7 |  |  
		
				
		|     
 | Dobrý den, snail jsem se důsledně prohledat diskuzi, ale bez úspěchu.
 
 Poslední dobou (cca 2 měsíce) se ozývá velmi tlumené bouchání někde z motorového prostoru při volnoběhu, kdy auto stojí na místě (nezdá se, e by to lo přímo z motoru, při uzavřené kapotě je nejlépe slyet před autem, při otevřené kapotě se ztrácí v hluku motoru). Frekvence bouchání je cca 1.5-2Hz (1.5 a 2x za sekundu) a z otáčkami se asi nemění (asi, protoe při malém zvýení otáček se zdá stejné, při větím u není slyet přes motor, ale velmi patně se to posuzuje). Zdá se, e bouchání není ani zcela pravidelné. Sem tam se rozsvítí diagnostika (recyrkulace výfukových plynů - nekoherentní mnoství vzduchu nebo měřené mnoství vzduchu neodpovídá setpointu (asi nějak tak)), jednou s rozsvícením diagnostiky bouchání přestalo, vícekrát u ne. Nezkouel jsem, jestli mizí při vymáčknuté spojce - toto případně doplním, ale v případě, e by to dělalal dvouhmota předpokládám, e by bouchání nastávalo s mnohem větí frekvencí.
 
 Děkuji za jakékoliv nápady.
 
 Citroen C5 I, 2004, 2.2HDI
Dobrý den,
snail jsem se důsledně prohledat diskuzi, ale bez úspěchu. 
Poslední dobou (cca 2 měsíce) se ozývá velmi tlumené bouchání někde z motorového prostoru při volnoběhu, kdy auto stojí na místě (nezdá se, e by to lo přímo z motoru, při uzavřené kapotě je nejlépe slyet před autem, při otevřené kapotě se ztrácí v hluku motoru). Frekvence bouchání je cca 1.5-2Hz (1.5 a 2x za sekundu) a z otáčkami se asi nemění (asi, protoe při malém zvýení otáček se zdá stejné, při větím u není slyet přes motor, ale velmi patně se to posuzuje). Zdá se, e bouchání není ani zcela pravidelné. Sem tam se rozsvítí diagnostika (recyrkulace výfukových plynů - nekoherentní mnoství vzduchu nebo měřené mnoství vzduchu neodpovídá setpointu (asi nějak tak)), jednou s rozsvícením diagnostiky bouchání přestalo, vícekrát u ne. Nezkouel jsem, jestli mizí při vymáčknuté spojce - toto případně doplním, ale v případě, e by to dělalal dvouhmota předpokládám, e by bouchání nastávalo s mnohem větí frekvencí. 
Děkuji za jakékoliv nápady.
Citroen C5 I, 2004, 2.2HDI
 
 |  
				|  |  
 		
		
		
		| 
			| 24.06.2015 09:39 -
		Re: Tlumené bouchání z motorového prostoru | 2834080 |  |  
					| jumep |  |  
		
				
		|  
     
 | EGR ventil 
 vo vyssich otackach je uz zavrety, po zoslapnuti plynu tiez a dokaze to take buchanie robit
 bud vaha vzduchu, alebo ovladanie egr, alebo nieco podobne
 treba skontrolovat
EGR ventil
vo vyssich otackach je uz zavrety, po zoslapnuti plynu tiez a dokaze to take buchanie robit
bud vaha vzduchu, alebo ovladanie egr, alebo nieco podobne
treba skontrolovat
 
 |  
				|  |  
 		
		
		
		| 
			| 30.06.2015 19:08 -
		Re: Tlumené bouchání z motorového prostoru | 2835947 |  |  
					| msvejda | 
			| Město: Jeovy, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive | Počet příspěvků: 7 |  |  
		
				
		|     
 | Děkuju za informaci. Jetě přikládám výpisy z diagnostiky. Zkouel jsem testy aktuátorů, ale nevim moc, co a kde poslouchat  Děkuju za informaci. Jetě přikládám výpisy z diagnostiky. Zkouel jsem testy aktuátorů, ale nevim moc, co a kde poslouchat:-) 
 Přílohy:
 injection.bmp | Stáhnout( 2297910b ) - chyby.Staeno:41x.
 injection_1.bmp | Stáhnout( 2297910b ) - 1. chyba.Staeno:19x.
 injection_2.bmp | Stáhnout( 2297910b ) - 2. chyba.Staeno:15x.
 
 |  
				|  |  
 		
		
		
		| 
			| 30.06.2015 21:50 -
		Re: Tlumené bouchání z motorového prostoru | 2836181 |  |  
					| jumep |  |  
		
				
		|  
     
 | tak ako som povedal, vypada to na EGR
tak ako som povedal, vypada to na EGR 
 |  
				|  |  
 		
		
		
		| 
			| 03.07.2015 06:44 -
		Re: Tlumené bouchání z motorového prostoru | 2836915 |  |  
					| msvejda | 
			| Město: Jeovy, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive | Počet příspěvků: 7 |  |  
		
				
		|     
 | Jetě bych se rád zeptal, vzhledem k tomu, e nevím, kde přesně hledat, existuje někde nějaký návod, jak je zapojený podtlak v celém autě? Usuzuju, e právě podtlakem je ovládáno skoro ve (EGR, turbo, swirl, atd.)
Jetě bych se rád zeptal, vzhledem k tomu, e nevím, kde přesně hledat, existuje někde nějaký návod, jak je zapojený podtlak v celém autě? Usuzuju, e právě podtlakem je ovládáno skoro ve (EGR, turbo, swirl, atd.) 
 |  
				|  |  
 		
		
		
		| 
			| 03.07.2015 09:54 -
		Re: Tlumené bouchání z motorového prostoru | 2836931 |  |  
					| jumep |  |  
		
				
		|  
     
 | existuje schema toho, ale ta ti moc nepovie, niekto kto vie co a ako ti to pozre a poprepaja za par minut
existuje schema toho, ale ta ti moc nepovie, niekto kto vie co a ako ti to pozre a poprepaja za par minut 
 |  
				|  |  
 		
		
		
		| 
			| 03.07.2015 12:15 -
		Re: Tlumené bouchání z motorového prostoru | 2836944 |  |  
					| msvejda | 
			| Město: Jeovy, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive | Počet příspěvků: 7 |  |  
		
				
		|     
 | No jo, jene nikoho takovýho v okolí Plzně neznam a v autoservisech, kam jsem to dával to nedávaj  No jo, jene nikoho takovýho v okolí Plzně neznam a v autoservisech, kam jsem to dával to nedávaj :-) 
 |  
				|  |  
 		
		
		
		| 
			| 09.07.2015 05:32 -
		Re: Tlumené bouchání z motorového prostoru | 2838530 |  |  
					| msvejda | 
			| Město: Jeovy, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive | Počet příspěvků: 7 |  |  
		
				
		|     
 | Tak se zdá, e jsem nakonec závadu objevil svépomocí. Bouchání způsobuje ovládací elektromagnetický ventil EGR ventilu. Někdo u to zřejmě přede mnou opravoval, viz foto, nebo původní orig. je vyřazena a je k němu přibindrován nějaký "alternativní kus", který začal zlobit (naprázdno bez podtlaku v pohodě, při podtlaku bouchá, někdy zavibruje). Zkusím vyměnit, předpokládám, e pouze za orig. díl (nějaká oprava asi nepřipadá v úvahu). 
 Jestli tomu dobře rozumím, EGR je ovládán pouze ve stavu vypnuto/zapnuto s danou střídou, co je hodnota v procentech v diagnostice. Viml jsem si, e v diag. jsou dvě hodnoty: "EGR valve elektrovalve open cycle ratio" a EGR throttle elektrovalve open cycle ratio". Předpokládám, e pro uvedený ventil se jedná o první poloku. Druhá poloka je řízena druhým elmag. ventilem a vede někam na hadici k motoru na nějakou krtící klapku, která nevim, co dělá
  Tak se zdá, e jsem nakonec závadu objevil svépomocí. Bouchání způsobuje ovládací elektromagnetický ventil EGR ventilu. Někdo u to zřejmě přede mnou opravoval, viz foto, nebo původní orig. je vyřazena a je k němu přibindrován nějaký "alternativní kus", který začal zlobit (naprázdno bez podtlaku v pohodě, při podtlaku bouchá, někdy zavibruje). Zkusím vyměnit, předpokládám, e pouze za orig. díl (nějaká oprava asi nepřipadá v úvahu). 
Jestli tomu dobře rozumím, EGR je ovládán pouze ve stavu vypnuto/zapnuto s danou střídou, co je hodnota v procentech v diagnostice. Viml jsem si, e v diag. jsou dvě hodnoty: "EGR valve elektrovalve open cycle ratio" a EGR throttle elektrovalve open cycle ratio". Předpokládám, e pro uvedený ventil se jedná o první poloku. Druhá poloka je řízena druhým elmag. ventilem a vede někam na hadici k motoru na nějakou krtící klapku, která nevim, co dělá :-) 
 Přílohy:
 foto.JPG | Stáhnout | Zobrazit ( 595191b ) - Staeno:55x.
 
 |  
				|  |  
 		
		
		
		| 
			| 09.07.2015 08:19 -
		Re: Tlumené bouchání z motorového prostoru | 2838548 |  |  
					| jruze |  |  
		
				
		|  
     
   | msvejda napsal(a): Tak se zdá, e jsem nakonec závadu objevil svépomocí. Bouchání způsobuje ovládací elektromagnetický ventil EGR ventilu. Někdo u to zřejmě přede mnou opravoval, viz foto, nebo původní orig. je vyřazena a je k němu přibindrován nějaký "alternativní kus", který začal zlobit (naprázdno bez podtlaku v pohodě, při podtlaku bouchá, někdy zavibruje). Zkusím vyměnit, předpokládám, e pouze za orig. díl (nějaká oprava asi nepřipadá v úvahu).  
Jestli tomu dobře rozumím, EGR je ovládán pouze ve stavu vypnuto/zapnuto s danou střídou, co je hodnota v procentech v diagnostice. Viml jsem si, e v diag. jsou dvě hodnoty: "EGR valve elektrovalve open cycle ratio" a EGR throttle elektrovalve open cycle ratio". Předpokládám, e pro uvedený ventil se jedná o první poloku. Druhá poloka je řízena druhým elmag. ventilem a vede někam na hadici k motoru na nějakou krtící klapku, která nevim, co dělá  
 Ta ,,náhrada" je ventil pro C5II
  - teoreticky by měl fungovat ale...
Ta ,,náhrada" je ventil pro C5II;-) - teoreticky by měl fungovat ale... 
 |  
				|  |  
 		
		
		
		| 
			| 14.07.2015 12:59 -
		Re: Tlumené bouchání z motorového prostoru | 2840750 |  |  
					| msvejda | 
			| Město: Jeovy, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive | Počet příspěvků: 7 |  |  
		
				
		|     
 | Ta jsem podtlakový ventil u nadvakrát vyměnil, u prvního nefungoval elektromagnet. Druhý "cvaká", ale neni mi moc jasná funkčnost. Nevíte někdo, jak má ventil správně fungovat (nakupoval jsem z vrakovitě, take funkčnost nakoupeného neznámá): 
 - při odpojeném stavu je ventil průchozí, ale při uzavření výstupu (out) a odsávání podtlaku z vstupu (vacuum) "propoutí" jakoby přes nějakou membránu (tedy část podtlaku uchází přes určitý odpor)
 - při připojeném stavu (12V) se ventil uzavře úplně (tedy alespoň ze strany vstupu vacuum)
 
 Hledal jsem nějaký datasheet, ale nenael jsem nic.
  Ta jsem podtlakový ventil u nadvakrát vyměnil, u prvního nefungoval elektromagnet. Druhý "cvaká", ale neni mi moc jasná funkčnost. Nevíte někdo, jak má ventil správně fungovat (nakupoval jsem z vrakovitě, take funkčnost nakoupeného neznámá):
- při odpojeném stavu je ventil průchozí, ale při uzavření výstupu (out) a odsávání podtlaku z vstupu (vacuum) "propoutí" jakoby přes nějakou membránu (tedy část podtlaku uchází přes určitý odpor)
- při připojeném stavu (12V) se ventil uzavře úplně (tedy alespoň ze strany vstupu vacuum)
Hledal jsem nějaký datasheet, ale nenael jsem nic.:-( 
 |  
				|  |  
 		
		
		
		| 
			| 14.07.2015 22:13 -
		Re: Tlumené bouchání z motorového prostoru | 2841061 |  |  
					| jumep |  |  
		
				
		|  
     
 | funguje vybrovanim tak treba skusit hlavne tesnost samotnej membrany ventilu
funguje vybrovanim
tak treba skusit hlavne tesnost samotnej membrany ventilu
 
 |  
				|  |  
 		
		
		
		| 
			| 14.07.2015 23:14 -
		Re: Tlumené bouchání z motorového prostoru | 2841082 |  |  
					| msvejda | 
			| Město: Jeovy, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive | Počet příspěvků: 7 |  |  
		
				
		|     
 | To buhuel nevim jak, kdy nevim, co od toho mám čekat, vyzkouel jsem různě foukat do dvou ventilů, kdy se chovali stejně a elektromagnet reagoval na přivedené napětí, prohlásil jsem jej za funkční. Kadopádně jsem ventil vyměnil, "antipollution system faulty" zmizel po asi třech nastartováních a pár kilometrech, tak uvidim. 
 Kadopádně děkuju za vechny rady a nápady, je fajn, e existují lidé, kteří se skutečně vyznají.
To buhuel nevim jak, kdy nevim, co od toho mám čekat, vyzkouel jsem různě foukat do dvou ventilů, kdy se chovali stejně a elektromagnet reagoval na přivedené napětí, prohlásil jsem jej za funkční. Kadopádně jsem ventil vyměnil, "antipollution system faulty" zmizel po asi třech nastartováních a pár kilometrech, tak uvidim.
Kadopádně děkuju za vechny rady a nápady, je fajn, e existují lidé, kteří se skutečně vyznají.
 
 |  
				|  |  
 		
		
		
		| 
			| 14.07.2015 23:18 -
		Re: Tlumené bouchání z motorového prostoru | 2841091 |  |  
					| jumep |  |  
		
				
		|  
     
 | pokial do ventilu fuknes do out a on vybruje, tak by mal byt ok funguje tak ze proste prepina atm / vac a podla frekvencie vytvara podtlak
 
 moze mat len 2 poruchy, bud zhori elektromagnet (pise diag zavadu) alebo mechanicky sa nieco v nom zasekne, zalepi
 
 bez meraku podtlaku ho nejako neoveris, ale spravidla byva zla opacna cast, tj. spotrebic (membrana)
 vyskusat sa da velkou striekackou alebo podtlakovou pistolou
 zapojis priamo na membranu a natiahnes, ak je ok, podlak ostane nemenny, ak je zla tak hned utece
pokial do ventilu fuknes do out a on vybruje, tak by mal byt ok
funguje tak ze proste prepina atm / vac a podla frekvencie vytvara podtlak
moze mat len 2 poruchy, bud zhori elektromagnet (pise diag zavadu) alebo mechanicky sa nieco v nom zasekne, zalepi
bez meraku podtlaku ho nejako neoveris, ale spravidla byva zla opacna cast, tj. spotrebic (membrana)
vyskusat sa da velkou striekackou alebo podtlakovou pistolou
zapojis priamo na membranu a natiahnes, ak je ok, podlak ostane nemenny, ak je zla tak hned utece
 
 |  
				|  |  
 		
		
		
		| 
			| 15.07.2015 06:54 -
		Re: Tlumené bouchání z motorového prostoru | 2841110 |  |  
					| jruze |  |  
		
				
		|  
     
   | Nejlepí oprava je koupit nové - 100% přestanou zlobit - nové dát do regálu.  (takto se provedla oprava na jednom mém biturbu)-u měsíc nezazlobil.  Nejlepí oprava je koupit nové - 100% přestanou zlobit - nové dát do regálu.:-)))) (takto se provedla oprava na jednom mém biturbu)-u měsíc nezazlobil.:-p 
 |  
				|  |  
 		
		
		
		| 
			| 15.07.2015 16:04 -
		Re: Tlumené bouchání z motorového prostoru | 2841253 |  |  
					| Mikra | 
			| Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |  |  
		
				
		|  
     
 | A za kolik mi ho střelí? Taky mě občas zlobí.  A za kolik mi ho střelí? Taky mě občas zlobí. :-d 
 |  
				|  |  
 		
		
		
		| 
			| 15.07.2015 16:26 -
		Re: Tlumené bouchání z motorového prostoru | 2841255 |  |  
					| 63zdenda | 
			| Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |  |  
		
				
		|  
     
 | Kdy ti ho Jarda prodá, začne ho okamitě zlobit, proto píe, je lepí mít nové v regálu, pak to nezlobí.  Kdy ti ho Jarda prodá, začne ho okamitě zlobit, proto píe, je lepí mít nové v regálu, pak to nezlobí.   :-)))) 
 |  
				|  |  
 		
		
		
		| 
			| 15.07.2015 19:03 -
		Re: Tlumené bouchání z motorového prostoru | 2841284 |  |  
					| Mikra | 
			| Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |  |  
		
				
		|  
     
 | Tak to musí Jarou jetě dva kousky sehnat. Jeden si nechá v regále, jeden si dám do regálu já a jeden si namontuju  do auta. Ten starý pak můu věnovat do chmatáka.  Tak to musí Jarou jetě dva kousky sehnat. Jeden si nechá v regále, jeden si dám do regálu já a jeden si namontuju  do auta. Ten starý pak můu věnovat do chmatáka. :-d 
 |  
				|  |  
 		
		
		
		| 
			| 15.07.2015 19:31 -
		Re: Tlumené bouchání z motorového prostoru | 2841295 |  |  
					| Vojtech | 
			| Město: Slunečná, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 23 |  |  
		
				
		|     
 | Přidám se do diskuze. Diagnostika mi hlasi,  e egr nemaká správně má to na motor nějaký vliv? Taky se mi zdá, e mám hlučnějí motor.
Přidám se do diskuze. Diagnostika mi hlasi,  e egr nemaká správně má to na motor nějaký vliv? Taky se mi zdá, e mám hlučnějí motor. 
 |  
				|  |  
 		
		
		
		| 
			| 15.07.2015 21:45 -
		Re: Tlumené bouchání z motorového prostoru | 2841328 |  |  
					| 63zdenda | 
			| Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |  |  
		
				
		|  
     
 | Diagnostika nebo diagnostika v autě na obrazovce, co přesně píe, chtělo by to ale napsat do vlákna o EGRu.  Diagnostika nebo diagnostika v autě na obrazovce, co přesně píe, chtělo by to ale napsat do vlákna o EGRu.  ;-) 
 |  
				|  |  
 		
		
		
		| 
			| 15.07.2015 21:51 -
		Re: Tlumené bouchání z motorového prostoru | 2841330 |  |  
					| Vojtech | 
			| Město: Slunečná, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 23 |  |  
		
				
		|     
 | Lexia to ukazala. Omrknu to o vikendu a napisu si kod chybi. Dobrá najdu si vlákno s Egr  ja jen kvůli těm zvukům, přijde mi toti celkem hlučný ten motor. Ale jsem zvyklí na benzíňaky. Tak mona nezvyk  Lexia to ukazala. Omrknu to o vikendu a napisu si kod chybi. Dobrá najdu si vlákno s Egr :) ja jen kvůli těm zvukům, přijde mi toti celkem hlučný ten motor. Ale jsem zvyklí na benzíňaky. Tak mona nezvyk :D 
 |  
				|  |  
 
 
 |  | 
 |  |