Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / Zaměnitelnost man. převodovek
1 2 3 4 > >|
22.12.2014 14:49 - Zaměnitelnost man. převodovek 2767094
MiKas004
Město: Nevím, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v ExclusivePočet příspěvků: 32
99 Poslat soukromou zprávu
Ahoj,
mám (nově) C5 2.0i a švagr P406 2.0i.
Porovnávali jsme otáčky motoru při jednotlivých rychlostech a jeho pažout má výrazně delší převody.
Tzn. že např při 90-ti km/h jezdí na nižší otáčky. Ve 130-ti má pod 3tis. ot/min.
Vlastním i P307 2.0i a stejně jako u C5 mi vadí vysoké otáčky na dálnici. Nižší otáčky = nižší hluk i spotřeba.
Jaké se do Citroušů montují přvodovky a jaký je mezi nimi rozdíl. Jsou zaměnitelné ? Myslím si, že mezi převodovkama od Citroenu a Peugeotu nebude rozdíl. Nebo ... ?
Hledal jsem hledal, ale nic nenašel

22.12.2014 15:58 - Re: Zaměnitelnost man. převodovek 2767108
martinrx
Město: Uherský Brod, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) TourerPočet příspěvků: 349
99 Poslat soukromou zprávu
c5 je mnohem t잚í auto než P406 a proto soudruzi z francie přeskládali kolečka v převodovce aby to mělo stejnou dynamiku. Bohužel se tím dále nezabývali, anebo třeba v rámci koncernu nemohli, jelikož kdyby tam dali k motoru turbo (jako u laguny) a 6-ti kvalt, tak by se z toho stalo nejlepší auto na světě a .....to by jen tak nešlo....

23.12.2014 10:34 - Re: Zaměnitelnost man. převodovek 2767413
MiKas004
Město: Nevím, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v ExclusivePočet příspěvků: 32
99 Poslat soukromou zprávu
S tím "mnohem t잚í auto než P406" bych až tak úplně nesouhlasil.
Nicméně to neodpovídá na můj dotaz

23.12.2014 12:08 - Re: Zaměnitelnost man. převodovek 2767419
Henry
Město: Hradec Kralove, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X BreakPočet příspěvků: 258
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Tady se to moc neřeší.:'( Je málo takových "šílenců" jako ty nebo já . Až najdeš nějaký 6-ti kvalt, který tambude pasovat, tak dej vědět - já do toho půjdu.

23.12.2014 12:29 - Re: Zaměnitelnost man. převodovek 2767420
Atin
Město: Osík, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v SXPočet příspěvků: 43
99 Poslat soukromou zprávu
Myslím, že by nebylo nutno hledat hned 6ti kvalt, ale jak píše delší odstupňování převodovky nebo alespoň 5tého stupně.

23.12.2014 15:23 - Re: Zaměnitelnost man. převodovek 2767622
martinrx
Město: Uherský Brod, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) TourerPočet příspěvků: 349
99 Poslat soukromou zprávu
na papíře je hmotnost sice jen asi o cca 50 kg t잚í, ale já s oběma auty jezdil dost dlouho a je mi jasné že papír snese všechno . C5 je prostě podle mne mnohem t잚í, ale každopádně jsem je nevážil. myslím že zpřevodování je dobré a odpovídá dynamice motoru, jen tam pouze chybí dálniční rychlost. Toto soudruzi opravdu zazdili.
ovšem pokud by se někomu povedlo narvat tam nějaký 6-ti kvalt tak jdu taky do toho!!!

23.12.2014 15:50 - Re: Zaměnitelnost man. převodovek 2767634
Devilian
Město: Bratislava, Auto: Mazda 6 GJ 2.5iPočet příspěvků: 295
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Tiez by som to skusil. Myslim ze bola jedna seststupnova prevodovka na 2.0i 306 GTI, ale ci bude pasovat... a asi bude naladena na sportovo.Jeden chlapik si ju dal do xsary VTS, ale to je pravdepodobne rozdielny motor. Pre 103kw verziu motora asi nic take existovat nebude, ze? Popripade nemozem si to kolecko na petke nejako pribrusit sam? Medzi 4 a 5 prevodovym stupnom je podla mna velmi maly rozdiel. Niekto to asi domrkvil...

23.12.2014 16:46 - Re: Zaměnitelnost man. převodovek 2767667
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

99 Poslat soukromou zprávu
To víš že si to můžeš přibrousit sám. A všechny kolečka najednou. Stačí trochu písku do převodovky a mᚠvýbrus hotový.

23.12.2014 19:31 - Re: Zaměnitelnost man. převodovek 2767768
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
mno, takych by bolo
rovnako aj 1.6stkari hovoria ako tam chyba 6stka - svoje opodstatnenie to ma
406 Hmotnos 1240−1415
C5 Hmotnos 1377 - 2171 kg

velkost auta a odpor vzduchu robia svoje a je pravdepodobne zeby sa nizsimi otackami bud ten motor uhnal alebo dokonca neutiahol / nemal zrychlenie

23.12.2014 20:02 - Re: Zaměnitelnost man. převodovek 2767772
vasa
Město: Osečná, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 78

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
V principu není výměna převodovky velký problém. Ještě lépe, pokud seženete stejný typ převodovky, jen s jiným odstupňováním - dá se otevřít a vyměnit jen kolečka, která chcete - třeba jen tu pětku, aby byla delší - a zase se to složí. Osová vzdálenost a tvar ozubených koleček budou stejné, jen budou mít jiný počet zubů a roztečný průměr, čili jiný převodový poměr.

Nicméně vám pak auto bude o dost vlažněji zrychlovat A upřímně, tohle je v rovině spíš teoretické. Pokud si to nezvládnete překopat sami na koleně a neseženete jinou skříň za hubičku, tak náklady na takovou "operaci" jsou podle mě dost mimo realitu (nevyplatí se to)

PS: Doufám, že tím "přibrousit si kolečko na pětce" není myšleno to co si pod tím představuji?

23.12.2014 20:23 - Re: Zaměnitelnost man. převodovek 2767795
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
jo a este som zabudol ze dost zblbnete riadiacu jednotku motora ktora ma v sebe naprogramovane prevodove stupne (rychlost vs otacky = zaradeny prevodovy stupen - tempomat ...)

23.12.2014 20:52 - Re: Zaměnitelnost man. převodovek 2767814
Henry
Město: Hradec Kralove, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X BreakPočet příspěvků: 258
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
jo a este som zabudol ze dost zblbnete riadiacu jednotku motora ktora ma v sebe naprogramovane prevodove stupne (rychlost vs otacky = zaradeny prevodovy stupen - tempomat ...)

Tohle mě zatím brzdí. Jinak, přidělat "nějakou" převodovku na "nějaký" motor mám vyzkoušené z dob "pravěku" autokrosu. Dokonce tak daleko, že jsme dělali mezikusy, aby TO šlo sešroubovat.

P.S. Vím, že pro "normální" provoz to je scifi.

23.12.2014 21:26 - Re: Zaměnitelnost man. převodovek 2767838
Dan 1
Město: Brno, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) TourerPočet příspěvků: 152
99 Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
jo a este som zabudol ze dost zblbnete riadiacu jednotku motora ktora ma v sebe naprogramovane prevodove stupne (rychlost vs otacky = zaradeny prevodovy stupen - tempomat ...)

Já jsem na aute-2,2 hdi vyměnil pětikvalt za šestikvalt a žadné změny jsem nezaregistroval, i tempomat bez problémů

23.12.2014 22:23 - Re: Zaměnitelnost man. převodovek 2767863
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
jo, ona ta 2.2 mala ten 6q neskor davany (preto to neni problem relativne prerobit, chcel som to tiez ...)

24.12.2014 00:49 - Re: Zaměnitelnost man. převodovek 2767919
martinrx
Město: Uherský Brod, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) TourerPočet příspěvků: 349
99 Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
jo a este som zabudol ze dost zblbnete riadiacu jednotku motora ktora ma v sebe naprogramovane prevodove stupne (rychlost vs otacky = zaradeny prevodovy stupen - tempomat ...)

Přemýšlím nad tím, ale to se mi nezdá.... nemyslím že ten systém je tak složitý. Mě spíš připadne že řídící jednotce je v podstatě jedno jaký je tam zařazený rychlostní stupen. určuje dávku a vstřikování paliva podle momentální potřeby. myslím že tempomat prostě dělá jen to co noha řidiče - určuje dávku paliva tak aby se udržovala konstatntní rychlost, a je mu jedno jaký rychlostní stupen tam je. Stejně jako je mu jedno jestli fouká vítr nebo jedu do kopce. Prostě vstříkne víc nebo mín benzínu.
U automatu to může být třeba složitější....

24.12.2014 01:20 - Re: Zaměnitelnost man. převodovek 2767929
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

99 Poslat soukromou zprávu
No a podle čeho si myslíš, že jednotka zjistí tu rychlost? Není tam žádný měřák. Ani žádný náhon k tachometru. Prostě to vypočítává podle otáček motoru a zařazený rychlosti. Dosadí si do vzorečku a bere to za hotový. A když změníš převodový poměr jinou převodovkou, tak to ta jednotka nepozná. Pořád bude dosazovat do vzorečku původní převodový poměr a výsledek bude chybný. Tempomat ti bude fungovat, to jo, ale nastavená rychlost bude jiná, než skutečná. A stejně nespolehlivě bude fungovat všechno ostatní, jako třeba ESP, dojezd na nádrž, spotřeba. Všechno bude zkreslený.

24.12.2014 01:21 - Re: Zaměnitelnost man. převodovek 2767930
robo
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 1083
99 Poslat soukromou zprávu
toto je pre x7
Zážehový čtyřválec o zdvihovém objemu 1 997 ccm poskytuje největší výkon 103 kW (140 k) při 6 000 ot./min. Maximální točivý moment činí 200 Nm při 4 000 ot./min. Posazení nejvyššího točivého momentu až u horních otáček je charakteristikou moderních šestnáctiventilových čtyřválců

ten tocak je proste dobry na benzin, ale je opat polozeny vysoko, takze prevodovka to kopiruje,
podla mna pri teoretickej zamene za 6 kvalt to nebude ono, spotreba nepadne a dynamika utrpi
pre toto som predal predchadzajuce auto - na dialnici pri 130 otacky jak motorka

24.12.2014 05:19 - Re: Zaměnitelnost man. převodovek 2767931
vilous
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1256
99 Poslat soukromou zprávu
Mikra - počítače auta nemohou zjišovat rychlost (obecně, ne jen C5) z otáček motoru a zařazeného převodu. Rychloměr musí ukazovat i při jízdě na neutrál a i při jízdě s vypnutým motorem. Navíc by to bylo nesmyslně složité.
Obecně se používají dva principy.
1. Berou se údaje z převodovky, ale z oblasti výstupu na kola, tedy neovlivněno zařazeným kvaltem.
2. Už léta je povinný ABS systém, tak se berou údaje z počítání zubů na kolech. Tedy z otáček kol. Nevím jak pro účely tachometru, ale pro účely ESP se za rychlost auta bere průměr z otáček zadních kol.
Oba systémy jde tedy rozhodit jen záměnou kol za jiný než předepsaný rozměr kol a pneu.

24.12.2014 06:27 - Re: Zaměnitelnost man. převodovek 2767932
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
vilous napsal(a):
Mikra - počítače auta nemohou zjišovat rychlost (obecně, ne jen C5) z otáček motoru a zařazeného převodu. Rychloměr musí ukazovat i při jízdě na neutrál a i při jízdě s vypnutým motorem. Navíc by to bylo nesmyslně složité.
Obecně se používají dva principy.
1. Berou se údaje z převodovky, ale z oblasti výstupu na kola, tedy neovlivněno zařazeným kvaltem.
2. Už léta je povinný ABS systém, tak se berou údaje z počítání zubů na kolech. Tedy z otáček kol. Nevím jak pro účely tachometru, ale pro účely ESP se za rychlost auta bere průměr z otáček zadních kol.
Oba systémy jde tedy rozhodit jen záměnou kol za jiný než předepsaný rozměr kol a pneu.


Co se týká rychlosti souhlasím - ohledně řazení AP je to trochu jinak (počítače motoru,ABS, AP jsou propojeny a řídí řazení podle krouáku,rychlosti,otáček atd..) jinak si ECU a ABS propočítá (u manuálu) zařazený rychlostní stupeň a podle toho povolí něktré funkce jako např. tempomat atd.. ale rýchlost vozu ukazuje opravdu z čidel ABS a jednotky ABS.Zaměnit převodovku nebo převody půjde , ale pro funkčnost by bylo asi lepší upravit jednotky a to mi příjde jako nerentabilní.
Z dob závodění jsme na stejném motoru používali různé převodovky (do vrchu a okruhy) ale to je úplně jiná kapitola .

24.12.2014 09:05 - Re: Zaměnitelnost man. převodovek 2767944
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

99 Poslat soukromou zprávu
No tak jsem zase jednou kecal. No a co? Vždy jsou Vánoce, tak se to nepočítá. Dětem se taky lže o Ježiškovi a nic se neděje.
Hlavně když se najde někdo, kdo tu pravdu vykecá.

1 2 3 4 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator