Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / Automatická převodovka AL4 - nouzový režim
1 2 3 4 ... 6 > >|
28.11.2011 21:55 - Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2428977
bobe
Město: Praha - Zásmuky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW) TourerPočet příspěvků: 161
99 Poslat soukromou zprávu
Hezky vecer lidi
Vim ze se tady o automatech uz napsalo hodne ale prakticky bez reseni.
Ma otazka proto zni: mam automat AL4 kde pri otackach nad 2000/min pada prevodovka do nouzoveho
rezimu. Pry casta zavada techto automatu. Diag pokazde ukaze nizky tlak oleje v prevodovce.
Prevodovka je po vymene menice, cerpadla, lamel a elektroventilu, olej ok. Stalo se to uz nekomu z vas ?
Pripominam ze pokud prevodovka radi tak naprosto bez chyb a cukani.
Diky za napady

29.11.2011 00:07 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2429033
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
bobe napsal(a):
Hezky vecer lidi
Vim ze se tady o automatech uz napsalo hodne ale prakticky bez reseni.
Ma otazka proto zni: mam automat AL4 kde pri otackach nad 2000/min pada prevodovka do nouzoveho
rezimu. Pry casta zavada techto automatu. Diag pokazde ukaze nizky tlak oleje v prevodovce.
Prevodovka je po vymene menice, cerpadla, lamel a elektroventilu, olej ok. Stalo se to uz nekomu z vas ?
Pripominam ze pokud prevodovka radi tak naprosto bez chyb a cukani.
Diky za napady


A co čidlo tlaku? AL4 nevím jak to tam je,ale když umí napsat nízký tlak tak tam musí být

01.12.2011 11:09 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2429788
bobe
Město: Praha - Zásmuky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW) TourerPočet příspěvků: 161
99 Poslat soukromou zprávu
Taky jsem na to myslel ale zatím zkouším jiné varianty.
V káždém případě dám vědět jak to skočilo až to teda skončí

18.12.2011 22:41 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2433586
bobe
Město: Praha - Zásmuky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW) TourerPočet příspěvků: 161
99 Poslat soukromou zprávu
Tak mám další novinky ohledně převodovky. Zkoušeli jsme různé věci jako měření čidla tlaku,
výměnu oleje na dvakrát ale nic nepomohlo ani nenasměrovalo k zjištění závady.
Nakonec jsem koupil v pátek jednu kompletně rozebranou převodovku a jen pro jistotu jsme s Tiefem rozebrali
hydroblok který byl ještě na ní přišroubovaný a kompletně jsme ho vyčistili. Po montáži na mou převodovku světe div se, převodovka řadí jako nová. Žádné padání do nouzového režimu, řazení plynulé a bez cukání.
Jediné co jsme použili z původního hydrobloku jsou dva regulační selenoidy.
Tak jsem teď zvědav zdali je to stav dočasný nebo trvalejší Ale je to úžasný pocit
Tiefe díky za pomoc

10.06.2012 18:47 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2483286
Zaborák
Město: Pardubice, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 33

99 Poslat soukromou zprávu
Nevím, jestli tuto převodovku mají i naše C5, ale můj nejlepší přítel mě požádal o pomoc, když mu PP u PEUGEOTA 307 hlásí tuto závadu: U automatické převodovky AL4 se občas projevuje závada - kód P0745/P1167. Projeví se jen občas po studeném startu a ujetí asi 1 až 3 km, než se plně zahřeje motor a při přeřazení. Po zastavení, vypnutí motoru a opětovném startu se už závada nevyskytne.
Kdo umíte pomoci třeba i radou - budeme potěšeni.
Ten Pažout má najeto 96000km, výměna oleje provedena až nedávno!

10.06.2012 20:02 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2483299
bobe
Město: Praha - Zásmuky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW) TourerPočet příspěvků: 161
99 Poslat soukromou zprávu
Určitě bych nejdříve udělal diagnostiku přes Lexii. Tá alespoň dokáže napsat více podrobností ohledně závad.
Dále bych se zaměřil na olej v převodovce. Kdy byl měněn naposled, hladina je v pořádku? Kolik má auto vůbec nalítáno?

10.06.2012 20:55 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2483306
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
peugeot pouziva PP2000
P0745 Pressure Control Solenoid Malfunction
P1167 neviem najst v rychlosti

otazka je, olej bol meneny?
inak tu uz asi len vymena oleja nepomoze a vypada to na hydroblok, v lepsom pripade len solenoid ...

11.06.2012 07:19 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2483344
Šepleta
Město: Liptovský MIkuláš, Auto: Citroën C5 I 2.0HPi ExclusivePočet příspěvků: 75

99 Poslat soukromou zprávu
bobe napsal(a):
Tak mám další novinky ohledně převodovky. Zkoušeli jsme různé věci jako měření čidla tlaku,
výměnu oleje na dvakrát ale nic nepomohlo ani nenasměrovalo k zjištění závady.
Nakonec jsem koupil v pátek jednu kompletně rozebranou převodovku a jen pro jistotu jsme s Tiefem rozebrali
hydroblok který byl ještě na ní přišroubovaný a kompletně jsme ho vyčistili. Po montáži na mou převodovku světe div se, převodovka řadí jako nová. Žádné padání do nouzového režimu, řazení plynulé a bez cukání.
Jediné co jsme použili z původního hydrobloku jsou dva regulační selenoidy.
Tak jsem teď zvědav zdali je to stav dočasný nebo trvalejší Ale je to úžasný pocit
Tiefe díky za pomoc

zdar bobe pod tým hydroblokom myslíš rozdelovač tlaku oleja?

11.06.2012 08:11 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2483346
bobe
Město: Praha - Zásmuky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW) TourerPočet příspěvků: 161
99 Poslat soukromou zprávu
jumep. Jasně že Peugeot používá PP2000 ovšem je to jen program pro Peugeot. Diagnostické zařízení je totožné s Citroenem. Já to napsal blbě
Chyba P0745 - pravdu díš, může to znamenat že je vadný selenoid na regulaci tlaku olej a proto může padat AT do nouzového režimu. Ovšem pak by to do nouzáku padalo pořád. Chtělo by to vyměnit olej a po zkoušce možná ještě vyčistit hydroblok a nakonec vyměnit dva selenoidy. Ovšem po výměně selenoidu se musí aktualizovat soft v řídící jednotce AT.
Kod 1167 znamená AL4 - Porucha regulace tlaku.

11.06.2012 08:20 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2483348
bobe
Město: Praha - Zásmuky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW) TourerPočet příspěvků: 161
99 Poslat soukromou zprávu
Šepleta - tak tak Je v něm 8 selenoidů 6 jich je na řazení ale z 90% odchází zbylé dva. Jeden je hlavní ventil na regulaci tlaku oleje a ten druhy je snad nějaký přepoušteč nebo co. přesně to zní ad1)main pressure modulation electrovalve, ad2) converter pressure modulation electrovalve.

11.06.2012 15:57 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2483399
Šepleta
Město: Liptovský MIkuláš, Auto: Citroën C5 I 2.0HPi ExclusivePočet příspěvků: 75

99 Poslat soukromou zprávu
bobe napsal(a):
Šepleta - tak tak Je v něm 8 selenoidů 6 jich je na řazení ale z 90% odchází zbylé dva. Jeden je hlavní ventil na regulaci tlaku oleje a ten druhy je snad nějaký přepoušteč nebo co. přesně to zní ad1)main pressure modulation electrovalve, ad2) converter pressure modulation electrovalve.

a ako si zistil že zrovna tie dva su na ?

11.06.2012 19:33 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2483434
bobe
Město: Praha - Zásmuky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW) TourerPočet příspěvků: 161
99 Poslat soukromou zprávu
U mne osobně to nebylo vadným selenoidem ale opotřebovaným hydroblokem. I po výměně selenoidu se zavada objevovala. Az po vyměně hydrobloku se vše stabilizovalo. Ovšem AL4 trpí nejčastěji prave vadným selenoidem a tím oznamovanou hláškou nizký tlak oleje případně rovnou hlásí vadný selenoid. Pokud AT spadne do nouzáku krátce po startu a pak po znovu nastartování už ne, řekl bych starý olej který je po zahřátí přece jenom řidší. Výměnou oleje rozhodně nic nelze zhoršit. Hlavně postupovat dle servisního manuálu.

11.06.2012 23:56 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2483512
Šepleta
Město: Liptovský MIkuláš, Auto: Citroën C5 I 2.0HPi ExclusivePočet příspěvků: 75

99 Poslat soukromou zprávu
bobe napsal(a):
U mne osobně to nebylo vadným selenoidem ale opotřebovaným hydroblokem. I po výměně selenoidu se zavada objevovala. Az po vyměně hydrobloku se vše stabilizovalo. Ovšem AL4 trpí nejčastěji prave vadným selenoidem a tím oznamovanou hláškou nizký tlak oleje případně rovnou hlásí vadný selenoid. Pokud AT spadne do nouzáku krátce po startu a pak po znovu nastartování už ne, řekl bych starý olej který je po zahřátí přece jenom řidší. Výměnou oleje rozhodně nic nelze zhoršit. Hlavně postupovat dle servisního manuálu.

musíš ma už dobre nacvičenú výmenu, zborku a rozborku AL4

12.06.2012 08:14 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2483526
bobe
Město: Praha - Zásmuky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW) TourerPočet příspěvků: 161
99 Poslat soukromou zprávu
No mám doma jednu rozebranou Geniálně jednoduchý systém. Pokud se o ní starᚠa pravidelně měníš olej, je takřka věčná Samozřejmě strašně moc záleží na tom kde jezdíš. Přece jenom ve městě trpí automat nejvíce.

12.06.2012 09:14 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2483528
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Proč tu jednoduchou převodovku neopravíš?

Polovička specializovaných servisů dle hodnocení nejsou tak docela úspěšný pokud nevymění téměř cela střeva převodovky,nebo gear blok.Ucpané kanály =totální poškození AP - oni z 90% jsou úspěšní když jsou spálené lamely,nebo teče olej)
1/4 převodovek odejde po výměně oleje protože je tak vyběhaná a přicpané kanály používáním se starým neměněným olejem(díky starému oleji,který nemá patřičné mazací schopnosti a obsahuje množstvý nečistot)-to buď ucpe filtr,nebo kanálky a výsledek je jasný.Olej nejen maže,ale i chladí - když se zanesou kanálky....

12.06.2012 11:08 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2483549
bobe
Město: Praha - Zásmuky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW) TourerPočet příspěvků: 161
99 Poslat soukromou zprávu
Protože bych musel do ní investovat nemalou částku na výměnu všech lamel + těsnění plus brzdy atd atd. Já nikde nepsal že ji chci opravit a třeba jednou možná i jo. Já jen psal že je geniálně jednoduchá co se týče systému ovšem na opravu je každá převodovka drahá.

12.06.2012 15:01 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2483578
Šepleta
Město: Liptovský MIkuláš, Auto: Citroën C5 I 2.0HPi ExclusivePočet příspěvků: 75

99 Poslat soukromou zprávu
no ja ked som riešil problém s AL4 tak len rozbočovač tlaku stál 900e....
jo bobe a kamarát čo sa zaoberá opravou automatov mi tvrdil že típek z Čiech od ktorého bere diely na prevodovky mu tvrdil že AL je tak konštrukčne na prevodovka že on osobne by sa bál niekam ďalej na nej vybra

12.06.2012 18:21 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2483635
Zaborák
Město: Pardubice, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 33

99 Poslat soukromou zprávu
Najeto téměř 100 tis. výměna oleje v 95 tis! Asi to přijde kamaráda dost draho!

12.06.2012 18:32 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2483640
bobe
Město: Praha - Zásmuky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW) TourerPočet příspěvků: 161
99 Poslat soukromou zprávu
Tak vidíš, když jsem já hledal servis na AP tak každý koho jsem oslovil mi říkal že se nemám čeho bát, že je to ta nejjednodušší převodovka jaká kdy byla vyrobena. Co člověk to jiný názor. Fakt nevím co myslíš tím rozbočovač tlaku, hydroblok ? Pokud ano tak ten stojí 20000,- u citroenu a dá se sehnat již za 15000,- a upozorňuji že je to kompletní sestava.

12.06.2012 19:38 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2483645
Šepleta
Město: Liptovský MIkuláš, Auto: Citroën C5 I 2.0HPi ExclusivePočet příspěvků: 75

99 Poslat soukromou zprávu
no rozdelovač tlaku mám na mysli

1 2 3 4 ... 6 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator