  |    |   | 
  
		
			
	 	
		
		
		
		
		
		
			| 
				18.10.2011 21:50 -
		V zimě po startu nedostatečné dobíjení na volnoběh - Battery charge
			 | 
			
				2419903
			 | 
		 
		
		 | 
		 
		
					| 
				
				makino				
			 | 
					
			
		
		
			| 
			  Město: Stříbro, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX | Počet příspěvků: 15			 |  
		 | 
				 
		
		
				
		
		  		 
		 
		 
		
				 | 
		
				
		
					Ahoj lidi. 
Stává se mi tato situace: 
Při nízkých teplotách ráno nastartuju auto, dám větrák naplno, klapky nastavím na přední sklo a jdu krabat ostatní skla. Po pár okamicích je slyet, e větrák přestane běet. Vlezu zpět do auta a větrák opravdu vůbec neběí, svítí SERVIS na přístrojovce, ukazatel stavu dobíjení je 1-2 dílky v mínusu a počítač hlásí něco ve smyslu Battery charge. Otáčkoměr ukazuje odhadem 800-900 otáček. Stačí, kdy přidám plyn a zvýím otáčky tak na 1200, na pár sekund a ve se vrátí do normálu. Zhasne SERVIS i hláka na počítači a rozběhne se větrák. 
Stalo se mi to párkrát u loni a koupil jsem i novou baterku, ale nepomohlo to. Naučil jsem se s tím "ít" tak, e jsem nastartoval, vypnul automaticky rozsvícená světla, rádio a na pár vteřin přidal otáčky. Ale je mi divné, e kolega z práce má na chlup stejný vůz a s přehledem nastartuje, pustí větrák naplno, zapne odmlování zadního skla a moná i dalí spotřebiče (rádio, nevypne světla) a nikdy se s něčím takovým nesetkal. 
Můete mi poradit, co s tím? 
Omlouvám se za delí, kostrbatý a laický popis závady. Díky moc...
Ahoj lidi.
Stává se mi tato situace:
Při nízkých teplotách ráno nastartuju auto, dám větrák naplno, klapky nastavím na přední sklo a jdu krabat ostatní skla. Po pár okamicích je slyet, e větrák přestane běet. Vlezu zpět do auta a větrák opravdu vůbec neběí, svítí SERVIS na přístrojovce, ukazatel stavu dobíjení je 1-2 dílky v mínusu a počítač hlásí něco ve smyslu Battery charge. Otáčkoměr ukazuje odhadem 800-900 otáček. Stačí, kdy přidám plyn a zvýím otáčky tak na 1200, na pár sekund a ve se vrátí do normálu. Zhasne SERVIS i hláka na počítači a rozběhne se větrák.
Stalo se mi to párkrát u loni a koupil jsem i novou baterku, ale nepomohlo to. Naučil jsem se s tím "ít" tak, e jsem nastartoval, vypnul automaticky rozsvícená světla, rádio a na pár vteřin přidal otáčky. Ale je mi divné, e kolega z práce má na chlup stejný vůz a s přehledem nastartuje, pustí větrák naplno, zapne odmlování zadního skla a moná i dalí spotřebiče (rádio, nevypne světla) a nikdy se s něčím takovým nesetkal.
Můete mi poradit, co s tím?
Omlouvám se za delí, kostrbatý a laický popis závady. Díky moc...
 
		 |  
				| 
		
						
			 | 
		 
		 
						
		
		
 		
		
		
		
		
			| 
				18.10.2011 21:57 -
		Re: V zimě po startu nedostatečné dobíjení na volnoběh - Battery charge
			 | 
			
				2419904
			 | 
		 
		
		 | 
		 
		
					| 
				
				jumep				
			 | 
					
			
		
		
		 | 
				 
		
		
				
		
		  		 
		 
		 
		
				 | 
		
				
		
					kolko mas km? 
daj na repas alternator / kup novy ... pri tej zatazi nestiha dobijat, lebo sa spusti 900W spirala, 150W vetrak, vyhrievanie atd.
kolko mas km?
daj na repas alternator / kup novy ... pri tej zatazi nestiha dobijat, lebo sa spusti 900W spirala, 150W vetrak, vyhrievanie atd.
 
		 |  
				| 
		
						
			 | 
		 
		 
				
		
		
 		
		
		
		
		
			| 
				18.10.2011 22:08 -
		Re: V zimě po startu nedostatečné dobíjení na volnoběh - Battery charge
			 | 
			
				2419906
			 | 
		 
		
		 | 
		 
		
					| 
				
				makino				
			 | 
					
			
		
		
			| 
			  Město: Stříbro, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX | Počet příspěvků: 15			 |  
		 | 
				 
		
		
				
		
		  		 
		 
		 
		
				 | 
		
				
		
					Najeto mám teď přes 140tis. Alternátor mě samozřejmě napadl, ale myslel jsem, e ten buď jde nebo nejde vůbec. Přilo mi divné, e by "ztratil výkon." Kolik by tak repas stál? To je blbá otázka a beru ji zpět. Nejde asi říct, co ve je v háji a bude se měnit. Omlouvám se.
Najeto mám teď přes 140tis. Alternátor mě samozřejmě napadl, ale myslel jsem, e ten buď jde nebo nejde vůbec. Přilo mi divné, e by "ztratil výkon." Kolik by tak repas stál? To je blbá otázka a beru ji zpět. Nejde asi říct, co ve je v háji a bude se měnit. Omlouvám se.
 
		 |  
				| 
		
						
			 | 
		 
		 
				
		
		
 		
		
		
		
		
			| 
				18.10.2011 22:10 -
		Re: V zimě po startu nedostatečné dobíjení na volnoběh - Battery charge
			 | 
			
				2419908
			 | 
		 
		
		 | 
		 
		
					| 
				
				jumep				
			 | 
					
			
		
		
		 | 
				 
		
		
				
		
		  		 
		 
		 
		
				 | 
		
				
		
					podla toho co bude treba .. od 50 - 80EUR myslim
podla toho co bude treba .. od 50 - 80EUR myslim
 
		 |  
				| 
		
						
			 | 
		 
		 
				
		
		
 		
		
		
		
		
			| 
				18.10.2011 22:13 -
		Re: V zimě po startu nedostatečné dobíjení na volnoběh - Battery charge
			 | 
			
				2419909
			 | 
		 
		
		 | 
		 
		
					| 
				
				najk				
			 | 
					
			
		
		
			| 
			  Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1537			 |  
		 | 
				 
		
		
				
		
		  		 
		 
		 
		
				 | 
		
				
		
					alternátor se oproti dynamu vyznačuje tím, e i při malých otáčkách (volnoběh motoru) dává potřebný výkon, jestli jsi schopný tak skus změřit kolik dává, klidně i u aku, a měl by si se doměřit cca 14,6 V, vidím to na altík
alternátor se oproti dynamu vyznačuje tím, e i při malých otáčkách (volnoběh motoru) dává potřebný výkon, jestli jsi schopný tak skus změřit kolik dává, klidně i u aku, a měl by si se doměřit cca 14,6 V, vidím to na altík
 
		 |  
				| 
		
						
			 | 
		 
		 
				
		
		
 		
		
		
		
		
			| 
				18.10.2011 22:21 -
		Re: V zimě po startu nedostatečné dobíjení na volnoběh - Battery charge
			 | 
			
				2419917
			 | 
		 
		
		 | 
		 
		
					| 
				
				makino				
			 | 
					
			
		
		
			| 
			  Město: Stříbro, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX | Počet příspěvků: 15			 |  
		 | 
				 
		
		
				
		
		  		 
		 
		 
		
				 | 
		
				
		
					Suma za repas mi nevadí, počítal jsem i víc, ale problém je s kvakitou opravy. Jsem od přírody nedůvěřivý. Pomohla by mi rada, kde ho nechat opravit (nejlépe výměnou kus za kus), ale to sem asi nepatří. Poptám se a uvidíme. Zatím díky moc... 
P.S: Nejdříve změřím kolik to dobíjí.
Suma za repas mi nevadí, počítal jsem i víc, ale problém je s kvakitou opravy. Jsem od přírody nedůvěřivý. Pomohla by mi rada, kde ho nechat opravit (nejlépe výměnou kus za kus), ale to sem asi nepatří. Poptám se a uvidíme. Zatím díky moc...
P.S: Nejdříve změřím kolik to dobíjí.
 
		 |  
				| 
		
						
			 | 
		 
		 
				
		
		
 		
		
		
		
		
			| 
				18.10.2011 23:25 -
		Re: V zimě po startu nedostatečné dobíjení na volnoběh - Battery charge
			 | 
			
				2419923
			 | 
		 
		
		 | 
		 
		
					| 
				
				felix81				
			 | 
					
			
		
		
			| 
			  Město: Praha, Auto: C8 2.2 HDi 94kw | Počet příspěvků: 292			 |  
		 | 
				 
		
		
				
		
		  		 
		 
		 
		
		 		 | 
		
				
		
					Tohle bude dle mého  názoru na 90% opotřebené uhlíky v altíku. Jak říkají ti výe: frknout repas a neřeit.  
Na 10% by to  mohla bejt i baterka těsně před smrtí. Startem ji  řádně vydíme a kdy pak pustí jetě vechny věci na ohřátí tak prudce inteligentní ŘJ usoudí e ten velký odběr z altíku do vycuclé battery při malých otáčkách je jaksi mimo její chápání a začne ti provádět nepochopitelné věci. U starejch popelnic se to řeilo rozeřvaným klínákem kterej si po čase dal říct.   Holt moderny jsou moderny.  
Tohle bude dle mého  názoru na 90% opotřebené uhlíky v altíku. Jak říkají ti výe: frknout repas a neřeit. 
Na 10% by to  mohla bejt i baterka těsně před smrtí. Startem ji  řádně vydíme a kdy pak pustí jetě vechny věci na ohřátí tak prudce inteligentní ŘJ usoudí e ten velký odběr z altíku do vycuclé battery při malých otáčkách je jaksi mimo její chápání a začne ti provádět nepochopitelné věci. U starejch popelnic se to řeilo rozeřvaným klínákem kterej si po čase dal říct. :-d Holt moderny jsou moderny. :-)
 
		 |  
				| 
		
						
			 | 
		 
		 
				
		
		
 		
		
		
		
		
			| 
				21.10.2011 14:29 -
		Re: V zimě po startu nedostatečné dobíjení na volnoběh - Battery charge
			 | 
			
				2420386
			 | 
		 
		
		 | 
		 
		
					| 
				
				.45acp				
			 | 
					
			
		
		
		 | 
				 
		
		
				
		
				 
		 
		 
		
		 		 | 
		
				
		
					To vyhřívání má opravdu velký odběr. Večer, před cestou z prac. procesu jsem u měl auto docela omrzlé, teplota kolem 0. Po nastartování vylezla ručička asi do půlky, pak jsem zapnul ohřev čelního i zadního okna a el krábat. Po návratu u byla ručička jen asi v třetině. Po vypnutí čelního ohřevu a přechodu na normální topení se během jízdy nabíjení ustálilo na obvyklé hodnoty.
To vyhřívání má opravdu velký odběr. Večer, před cestou z prac. procesu jsem u měl auto docela omrzlé, teplota kolem 0. Po nastartování vylezla ručička asi do půlky, pak jsem zapnul ohřev čelního i zadního okna a el krábat. Po návratu u byla ručička jen asi v třetině. Po vypnutí čelního ohřevu a přechodu na normální topení se během jízdy nabíjení ustálilo na obvyklé hodnoty.
 
		 |  
				| 
		
						
			 | 
		 
		 
				
		
		  
 
			 |    |  
		 
	  | 
	 
	 
		  
	  |