Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Elektrika, elektronika, multimedia / Ventilátor topení / C5 I / II
|< < 1 ... 18 19 20 21 22 23 24 ... 33 > >|
30.12.2015 18:17 - Re: Ventilátor topení / C5 I / II 2902451
fousek
Město: Karviná | Ostrava, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi Exlusive BreakPočet příspěvků: 38

99 Poslat soukromou zprávu
Oprava manuální klimy, pěkné video .link.
Jinak taky řeším stejný problém už podruhé na C5 2003 s automatickou klimou (Karviná, kousek od Havířova) něco na těch komínech asi bude oprava automatické klimy i s číslem součástky zde .link.

14.01.2016 14:18 - Re: Ventilátor topení / C5 I / II 2908683
mike55
Město: Přerov, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X BreakPočet příspěvků: 6
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Zdravím, C5kaři! Chci poděkovat za rady zde uvedené. Taky jsem řešil nefunkční ventilaci. Začali jsme kontrolou pojistek-OK. Tak ventilátor-po zhlédnutí zde uvedených foto a odmontování čalounění nad a vedle pedálů odolával "ježek v kleci" asi 15 min.(mechanik to dělal poprvé).Po vyfoukání kontrola napřímo 12 V-točí OK. Po prostříknutí mazacím sprejem zpětná montáž-max 10 min. plus čalounění. Teď zbývá jen regulátor. Opět podle zde uvedených foto se mechanik "ponořil" na podlahu u spolujezdce a za 10 min. byl reg. venku. Přes internet jsem objednal tranzistor IRFP 064N ve 13 hod. Druhý den v 11 hod. byla zásilka přes PPL doma. Cena včetně expedice a dobírky 138,-kč. V 11.30 jsem u autoelektrikáře objednal výměnu tranzistoru a teplovodivé pasty. Druhý den v 8 hod.jsem vyzvedl opravený refulátor. Cena 120,-kč. Po připojení na konektory zkouška před montáží. PO nastartování okamžik napětí- a točí, reguluje,EKO OK. Montហna místo-10 min. mechanikovi 200,-kč a je HOTOVO. Takže oprava se vším všudy asi za 500,- kč a ne za tisíce jak některé "servisy" požadují. Ještě jednou děkuji za dobré rady na těchto stránkách. Ušetřil jsem nervy, čas i peníze.

22.01.2016 18:32 - Re: Ventilátor topení / C5 I / II 2910241
Janky
Město: Plzeň, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX BreakPočet příspěvků: 3
99 Poslat soukromou zprávu
Ahoj, regulátor otáček ventilátoru,jsem rozběhal. Vyměnil transistor za silnější a vyměnil pilový filtr.
Krásně to makalo,ale teď mi do něj nejde proud. Pojistky jsem všechny skouknul a jsou v pořádku.Takže někde mezi štekrem a pojistkama je závada. Netušíte,čím by to mohlo být?Nejsou ještě někde jinde pojistky mimo, třeba pod bsi?

22.01.2016 19:05 - Re: Ventilátor topení / C5 I / II 2910251
zhrado
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 767
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Pozri konektor v BSM. To je poistková skrinka v motore. Vytiahni konektory a uvidíš možno niekde opálený kontakt. Je to taký hrubý kábel. Nepamätám presne ktorý..

Tak som pozrel schému a je to 16 pinový zelený konektor, piny 8 a 16..

23.01.2016 22:26 - Re: Ventilátor topení / C5 I / II 2910621
Janky
Město: Plzeň, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX BreakPočet příspěvků: 3
99 Poslat soukromou zprávu
Tak jsem se na to dneska podíval.Bohužel bude chyba někde jinde. Piny jsou bez opálení. Doufal jsem že si to dokážu opravit sám. Nyní to holt odvezu k elektrikáři. Děkuji ale za radu.

31.01.2016 04:49 - Re: Ventilátor topení / C5 I / II 2912996
Janky
Město: Plzeň, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX BreakPočet příspěvků: 3
99 Poslat soukromou zprávu
Vyřešeno, opraveno u autoelektrikáře ve Vejprnicích. Porouchalo se BSM a znova se usmažil Regulátor i s vyměněným transistorem. Oprava BSM,nové kabely a starší regulátor : 2700 kč
Čekal jsem že si řeknou víc,ale jsem s cenou spokojený.

27.02.2016 15:40 - Re: Ventilátor topení / C5 I / II 2922976
Hondzig
Město: Plzen, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X BreakPočet příspěvků: 25

99 Poslat soukromou zprávu
Zdar lidi,mate nekdo zkusenost s regulatorem ventilatoru A.I.C je to nejaka druhovyroba ale stoji pulku co Valeo,ktere mi vydrzelo cca 2roky,ted upaleny konektor,zatim opraveno ale jak dlouho vydrzi nevim. Tedy AIC za 700 vzit nebo radsi ne? dik

28.02.2016 19:19 - Re: Ventilátor topení / C5 I / II 2923394
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6535

U??vate? Poslat soukromou zprávu
hlavne je si potreba uvedomit ze prorazeny FET v regulatoru neni pricina ale jen dusledek
pokud nechces vymenovat co rok regulator a vypalene konektory vymen i ventilator

28.02.2016 19:28 - Re: Ventilátor topení / C5 I / II 2923403
Hondzig
Město: Plzen, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X BreakPočet příspěvků: 25

99 Poslat soukromou zprávu
To je mi jasny ze to ma nejakou pricinu,tranzistor jsem jeste nikdy menit nemusel,ted prvne vypalena jedna tycinka u konektoru.

28.02.2016 19:52 - Re: Ventilátor topení / C5 I / II 2923411
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
z 90% je to sposobene prasknutym cinom na tych kontaktoch, nie ventilatorom

preletovany tranzistor v regulatore a skontrolovane konektory (BSM, regulator) a viac sa to neriesilo / neopakovalo

28.02.2016 20:06 - Re: Ventilátor topení / C5 I / II 2923414
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6535

U??vate? Poslat soukromou zprávu
ze 100% je to ventilator..

28.02.2016 20:22 - Re: Ventilátor topení / C5 I / II 2923421
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
menil som len 3 co mali uhliky KO ...
a u segry nic ine len preletoval konektor ...

mozno mas inu skusenost, ale nevnucuj ju vsetkym

28.02.2016 20:28 - Re: Ventilátor topení / C5 I / II 2923422
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6535

U??vate? Poslat soukromou zprávu
ja jsem jich menil 50 urcite a tem co chteli jen regulator tak do roka byly Z5 a po komplet vymene uz jsem je nevidel
ja se snazim auto opravit ,tak abych zakaznika se stejnou zavadou uz nevidel a ne tak abych si pripravil vydelek na priste
neni ucel odstarnit dusledek ale pricinu

mozna mas jinou zkusenost ale nemusis ji vnucovat jinym je rozdil neco opravit a opravit

28.02.2016 20:29 - Re: Ventilátor topení / C5 I / II 2923423
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
menil som len 3 co mali uhliky KO ...
a u segry nic ine len preletoval konektor ...

mozno mas inu skusenost, ale nevnucuj ju vsetkym



Není to o uhlíkách,ale o točivém odporu,vyhřátých konektorech.

28.02.2016 20:34 - Re: Ventilátor topení / C5 I / II 2923425
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
autodiag napsal(a):
ja jsem jich menil 50 urcite a tem co chteli jen regulator tak do roka byly Z5 a po komplet vymene uz jsem je nevidel
ja se snazim auto opravit ,tak abych zakaznika se stejnou zavadou uz nevidel a ne tak abych si pripravil vydelek na priste
neni ucel odstarnit dusledek ale pricinu

mozna mas jinou zkusenost ale nemusis ji vnucovat jinym je rozdil neco opravit a opravit


ako som povedal, ja som neriesil snad okrem jedneho pripadu nikdy nic viac ...

28.02.2016 20:41 - Re: Ventilátor topení / C5 I / II 2923430
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6535

U??vate? Poslat soukromou zprávu
tak jinak
zkus si odpovedet na tyhle otazky:

1.proc se stane ze se zapecou/roztecou privodni konektory
2.proc vznikne "trhlina" na PCB reglatoru
3.proc se znovu prerusi prechod na FETu po vymene za stejny ?

28.02.2016 20:47 - Re: Ventilátor topení / C5 I / II 2923431
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
pretoze sa pouziva ROHS cin ktory proste praskne - staci mu na to vonku -10 a zohriatie na kurenych 20 stupnov (vid zapekanie zakladnych dosiek v pc, grafickych kariet etc.....) - zacne to tam horiet a hriat sa prechodovym odporom a toto iskrenie ktore tam vznika odpali aj fet

posledny pripad bolo u segry, kde to fet prezil, len som preletoval konektor

28.02.2016 21:00 - Re: Ventilátor topení / C5 I / II 2923435
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
pretoze sa pouziva ROHS cin ktory proste praskne - staci mu na to vonku -10 a zohriatie na kurenych 20 stupnov (vid zapekanie zakladnych dosiek v pc, grafickych kariet etc.....) - zacne to tam horiet a hriat sa prechodovym odporom a toto iskrenie ktore tam vznika odpali aj fet

posledny pripad bolo u segry, kde to fet prezil, len som preletoval konektor


Elektrikáři kteří pracují s jednotkami používají něco jiného a i pájky které nepřepalují.

28.02.2016 21:02 - Re: Ventilátor topení / C5 I / II 2923437
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6535

U??vate? Poslat soukromou zprávu
v roce 2001 se bezolovnaty urcite nepouzival,v roce tusim 2003 vyslo doporuceni evropskeho parlamentu ci unie s vyjimkou zdravotnictvi,letectvi a automotive,ale v tom pripade :
1.proc jen u regulatoru a jen u proudoveho vedeni ??...
2.proc do roka znovu kdyz predtim v prumeru 7-10 bez problemu??

neodpovedel jsi na vse...

28.02.2016 22:42 - Re: Ventilátor topení / C5 I / II 2923489
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

99 Poslat soukromou zprávu
Je úplně jedno, kdo má pravdu. Možná ji máte v jistým smyslu oba. Zkušenosti vám oběma napovídají, jak se máte při opravě zachovat.
Ale pro mě, jako pro zákazníka, je přijatelnější volba ta jednodušší a lacinější. I přes riziko, že bych možná po roce musel provést tu dražší opravu. Ta ztráta za případnou zbytečnou výměnu tranzistoru není velká. Asi bych se nikdy nedověděl, jestli jsem ventilátor neměnil zbytečně spolu s tranzistorem. A tak si říkám, že bych možná zaplatil víc než je třeba, kdybych ho rovnou vyměnil. Co kdyby stačilo opravit ten konektor a vyměnit tranzistor?
Není to stený případ, jako třeba u výměny spojky bez setrváku, nebo rozvodů bez vodní pumpy. Tady se druhá oprava výrazně neprodraží a ta první může vydržet a ušetřit.
Pokud by mi ale měl tranzistor odcházet každý dva roky, asi bych už další nekupoval a šel do toho větráku, respektive bych to nechal na odborníkovi. Oni totiž ti dráteníci s těma budíkama a měřákama dokážou takový vadný ventilátor docela dobře měřením odhalit.

|< < 1 ... 18 19 20 21 22 23 24 ... 33 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator