 | |  |
21.02.2023 14:43 -
Re: Únik motorového oleje
|
3356650
|
|
Frenky
|
|
|
Zdravím. Podle přílohy by mel byt přístup k zátce výstupního ventilu za alternátorem. Cerpadlo je přiroubované z boku na bloku motoru (na klikovce pod řemenici rozvodu) co asi ví. Frenky
Zdravím. Podle přílohy by mel byt přístup k zátce výstupního ventilu za alternátorem. Cerpadlo je přiroubované z boku na bloku motoru (na klikovce pod řemenici rozvodu) co asi ví. Frenky
Přílohy: Cerpadlo 1001 C7.jpg ( 31723b ) - Cerpadlo 1001 C7 |
|
22.02.2023 18:40 -
Re: Únik motorového oleje
|
3356727
|
|
Hanz 397
|
|

|
jruze napsal(a): Jsou dvě moznosti - buď součást čerpadla a nebo v hlavním kanále (před filtrem - musela by tam být roubovací ucpávka) Ma dva stejné motory - porovnal bych tlaky obou motorů na (u) tlakovím snímačem - pokud budou tlaky rozdílné dávalo by to smysl proč to teče ( neznám BA motory ale kdyby byla pruina přepoutěcího vyhřatá nebo unavená byl by tlak nizí - to mne přivádí k úvaze e by to fungovalo tak e ventil omezuje tlak mazání tak e tam nepustí vyí tlak - potom by to mohlo být tím e je patná ta pruina ( vyhřátá,unavená) a propouti vyí tlak ne by měl ten ventil pustit ( take buď je zaseklí a nepřepoutí mimo a nebo je patná pruina a propoutí větí tlak) = chyba ve ventilu = porovnat tlaky na obou motorech 🤔😉 je otázka jak ventil funguje jestli omezuje tlak tak e přepoutí mimo mazací kanál a nebo tam omezuje tlak tím e ho tam nepustí
Hele, docela běná věc na EP6. Pod elektroventilama na VANOS jsou tlakové ventilky, které drí tlak v hlavě a často se stane, e se zaseknou. Kdy otevřené, tak dobrý, jen to po nastartování chvilku nemae a občas to hodí chybu časování, ale kdy se seknou zavřené, tak začíná ta správná zábava... Chci tím říct, e fungují na stejném principu. Kulička a péro. Kulička se můe zaseknou v otevřeném stavu a vzhledem k tomu, e to čerpadlo dělá řádově vyí tlak, ne je potřeba, tak není regulovanej a někde si najde cestou ven...
Hele, docela běná věc na EP6. Pod elektroventilama na VANOS jsou tlakové ventilky, které drí tlak v hlavě a často se stane, e se zaseknou. Kdy otevřené, tak dobrý, jen to po nastartování chvilku nemae a občas to hodí chybu časování, ale kdy se seknou zavřené, tak začíná ta správná zábava... Chci tím říct, e fungují na stejném principu. Kulička a péro. Kulička se můe zaseknou v otevřeném stavu a vzhledem k tomu, e to čerpadlo dělá řádově vyí tlak, ne je potřeba, tak není regulovanej a někde si najde cestou ven...
|
|
24.02.2023 18:16 -
Re: Únik motorového oleje
|
3356893
|
|
Rio11
|
Město: Domalice, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X Break | Počet příspěvků: 575 |
|

|
Tak jsem měl dnes čas změřit tlak olej v motoru který neteče. Ve volnoběhu za venkovní teploty 8 stupňů a studeného motoru to mělo tlak 5,5 Baru. po zahřátí oleje na 55 stupňů tlak klesl na 3,5 Baru. Ten motor co teče jsem měřil při venkovní teplotě 0 stupňů a bylo to 6,5 Baru a po zahřátí oleje na 55 stupňů to mělo 4 Bary. Teplotu oleje jsem měřil na tělese olejového filtru. Jaký na to máte názor, já si myslím e ty tlaky nejsou a tak rozdílné aby to teklo z tohoto důvodu.
Tak jsem měl dnes čas změřit tlak olej v motoru který neteče. Ve volnoběhu za venkovní teploty 8 stupňů a studeného motoru to mělo tlak 5,5 Baru. po zahřátí oleje na 55 stupňů tlak klesl na 3,5 Baru. Ten motor co teče jsem měřil při venkovní teplotě 0 stupňů a bylo to 6,5 Baru a po zahřátí oleje na 55 stupňů to mělo 4 Bary. Teplotu oleje jsem měřil na tělese olejového filtru. Jaký na to máte názor, já si myslím e ty tlaky nejsou a tak rozdílné aby to teklo z tohoto důvodu.
|
|
24.02.2023 18:54 -
Re: Únik motorového oleje
|
3356894
|
|
Hanz 397
|
|

|
Nevím, no, zkus udret 1 bar palcem... 😉
Můe tam být klidně skokově víc za studena a to můe "otevřít" nějakou díru... Já jsem teď třeba měnil gufero na klice za setrvacnikem na autě, které mělo najeto 10000 a bylo 5 let starý. Začalo to z ničeho nic a občas to teklo, občas ne. A kdy jsem sundal desku s guferem, tak na ni byl z výroby strený břit těsnění té desky... Několik let to vydrelo...
Nevím, no, zkus udret 1 bar palcem... 😉
Můe tam být klidně skokově víc za studena a to můe "otevřít" nějakou díru... Já jsem teď třeba měnil gufero na klice za setrvacnikem na autě, které mělo najeto 10000 a bylo 5 let starý. Začalo to z ničeho nic a občas to teklo, občas ne. A kdy jsem sundal desku s guferem, tak na ni byl z výroby strený břit těsnění té desky... Několik let to vydrelo...
|
|
24.02.2023 20:32 -
Re: Únik motorového oleje
|
3356896
|
|
Hanz 397
|
|

|
Zkus třeba .link. Jestli tam nemá nějakou úsadu někde. Já s tím docela úspěně proplachuju EP motory...
Zkus třeba https://m.alza.cz/auto/stp-pripravek-cisteni-motoru-450-ml-d5755975.htm?gclid=Cj0KCQiA3eGfBhCeARIsACpJNU9H8H9yyzvSSkhaII1iYq0gf9nrPuPsIo96A3cvRn7-r9g_som-Id0aArlNEALw_wcB&kampan=adwau_auto-moto_pla_all_auto-moto_ostatni_m_1003749___352005503479_~71253487192~. Jestli tam nemá nějakou úsadu někde. Já s tím docela úspěně proplachuju EP motory...
|
|
06.03.2023 11:44 -
Re: Únik motorového oleje
|
3357449
|
|
Rio11
|
Město: Domalice, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X Break | Počet příspěvků: 575 |
|

|
Vem co pomáhali a radili mnohokrát děkuji. Musím se slzou v oku oznámit e investor opravy rozhodl a ukončení a auto půjde do rotu.
Vem co pomáhali a radili mnohokrát děkuji. Musím se slzou v oku oznámit e investor opravy rozhodl a ukončení a auto půjde do rotu.
|
|
| |
|
|