Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / Potkaný motor 2.2HDI
|< < 1 2 3 4 5 > >|
28.10.2010 19:46 - Re: Potkaný motor 2.2HDI 2360829
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Jak to tak čtu tak mᚠasi pravdu- já se na ten můj stroj koukám stejně,ale jsem některé věci nepochopil-moje auto jde v dohledné době na náhradní díly(to co vím že je dobré) a zbytek na šrot. Ty si ho chceš nechat a jezdit s ním. A jen na okraj nepochopil jsem to ABS - jaké kroužky? C5 -snímač + ložisko s magnety(není kroužek na poloose jako u XM- magnetický kroužek je součástí ložiska) pokud nemᚠtřeba XM.Nevím kam chodíš do servisu,ale správná odpověď je asi jiná-ABS s poloosou nemá nic společného krom toho ti diag. o ABS řekne myslím víc.Ale řešilo se potkaný motor a jsme u GO auta - pokud nebyly vybrace před potkáním hledej je zde .Pokud jsi nesundaval hlavu a nekontroloval ventily tak jsi mněl měřit tlaky(já si otočím s motorem jestli má na všech stejnou kompresy-je to nepřesné,ale dá se)-Mluvim o svém , pokud pro někoho a se zárukou, tak jde hlava dolů jinak bez záruky i přesto že tvrdím že ventily to přežijí na 90%.

29.10.2010 15:19 - Re: Potkaný motor 2.2HDI 2360876
macman
Město: Kochánky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) TourerPočet příspěvků: 104
99 Poslat soukromou zprávu
Tak to s tím ABS jsem zamotal já.. Jsem zvyklej, že všechna auta mají běžně snímací kroužek na poloose, nebo třeba v kotouči.. Tady jsem žádnej nenašel - tak jsem dospěl k názoru, že kroužek upadl. Spíše mi měli ale v servisu vysvětlit, že po nich chci blbost, že to má C5 jinak..

Problém je, že jsem v tomhle autě jel před potkáním ventilů jen párkrát a nemusel jsem si toho všimnout, tak nevím, zada se klepe dlouhodobě, nebo po opravě.. Ale poslední možnost, co zkusím - je změřit tlaky..

Ono totiž k těm vibracím.. Včera večer jsem zaparkoval vedle sebe tu C5 a manželčinýho Passata TDI.. Passat byl podstatně hlučnější.. Tak jsme u cíga s kamarádama ošahávali motory a vibrace té C5 jsou stejný jako TDI.. Neshodli jsme se, kterýmu autu se klepe víc motor.. Takže normálně bych vibrace neřešil...

Ale u Passata se sice klepe motor (zcela stndardně jako každý TDI), ale na kastli to není znát.. U C5 se motor klepe jako TDI (HDI by se měl klepat díky vyvažovákům a dvojhmotě méně), ale klepe se celá kastle.. prostě sednu do sedačky a jdou mi do zadku vibrace...

Když si sednete do své HDI C5.. Cítíte nějaký vibrace, nebo ne?? Samozřejmě na volnoběh.. pokud mám 1000rpm, nic se už neklepe...

macman

29.10.2010 17:18 - Re: Potkaný motor 2.2HDI 2360881
Mahony
Město: Praha-Lhotka, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 373

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Rozhodne ne,zadny vibrace a motor sotva slysim.Teda trochu slyset je samozrejme

29.10.2010 17:39 - Re: Potkaný motor 2.2HDI 2360883
Darja
Město: Uhříněves, Auto: Ford FiestaPočet příspěvků: 3297

99 Poslat soukromou zprávu
silentblok motoru?
špatný vstřik?

29.10.2010 19:08 - Re: Potkaný motor 2.2HDI 2360888
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
ja tiez necitim nic, pokial som citil a mal som nahodenu diagnostiku tak len co bolo vidiet aj otacky sa pohybovali hore dole a regulator lietal tlak +-50 (cize 100bar)

u ineho kolegu z clubu to robil strik ktoreho korekcia isla az na -5.4, kym sa to nakorigovalo tak to chvelo neskutocne autom

01.11.2010 12:17 - Re: Potkaný motor 2.2HDI 2361063
macman
Město: Kochánky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) TourerPočet příspěvků: 104
99 Poslat soukromou zprávu
Silentbloky jsou dobré - hlavně jsem porovnánal s jiným sice 2.0HDI motorem a ty vibrace na motoru prostě mám... Jenže co teď s tím... Mám díky Vašim radám a názorem jednoho mechanika následující možnosti:

1/ vadný ventil - po potkání motoru by mohl být jeden ventil hnutý a vibrace by mohly způsobovat rozdílné tlaky ve válcích - oprava = sundat hlavu - nechat udělat ventily + přebrousit + těsnění = cca 5000,-

2/ vadné vačky po potkání motoru - nevím zda by hnutá vačka způsobila vibrace, jelikož hnutí jak sami někteří z vás píšete bude neznatelné a ze zkušeností ze skočených motorů o zub (což by bylo poněkud více hnuté) pak jdou motory měkce jak benzíňák, nebo zase jak traktor.. Ale nelze tuto možnost vyloučit - oprava = 2x nová vačka = 8000,- Kč bez práce

3/ vadný vstřik - dorovnávání podle diagnostiky OK, ale vadný vstřik vyloučit nejde - oprava = nechat přeměřit vstřiky po 2000,- /ks = oprava 8000,-

4/ regulátor tlaku paliva - sice by spíše motor houpal, než vibroval - ale kolísání tlaku je na diagnostice vidět.. Takže nový regulátor cca 4000,-

Pokud neodhadnu závadu na poprvé a půjde se metodou postupně opravit všechno - cena opravy cca 25.000,- Kč

Když přidám fakt, že nefungují oba přední snímače ABS, je vadná váha vzduchu, nejde palubní PC (teplem mizí LCD displej), FAP hlásí nedostatek aditiva a další spoustu závad, opět nejdou airbagy, potřebuje napustit klima.... Vážně přemýšlím, zda není čas zkráti trpení tohoto auta a rozebrat ho na díly...

Mimochodem u C5 mě všichni varovali, že je budou průsery s hydraulikou - ta jediná na tom autě funguje..

zoufalej macman

01.11.2010 12:48 - Re: Potkaný motor 2.2HDI 2361066
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
takze v skratke a offtopicu potkaneho motora
1. vymen vahu, to musis - inak by som sa nespoliehal na nic namerane
2. palubni pc zozenes za babku
3. snimace abs, tu sa tazko radi, ak nejdu oba niekto sa tam s niecim rypal, mozno menil loziska a nedal tam s magnetickymi pasikmi (odhad?) / tu nic nespravis len vymenu (pozri sa na tie loziska - chce to poloos aspon povytiahnut)
4. FAP - neries zatial, maximalne ho rozober a vyper wapkou
5. airbagy - diagnostika ti povie ze co, prejdi konektory
6. klimu daj napustit s farbivom ! a pri tej prilezitosti vymen ventilky

az ked spravis bod 1 a 4 chod znova na diagnostiku a pozri hodnoty (ten 4ty bod mam na mysli tu wapku, uz len pre istotu pohody vyfuku)
vahu nemen za hociaku nahradu (tiez skusenost hovori ze to vedelo blbnut)

pri aute v tomto stave a po predchodom neservisovani / horsom servisovani ako neservisovani musis to auto mat rad a mat k nemu vztah aby si ho robil - pretoze neni nic horsie ako neservisovane alebo spatne servisovane auto

03.11.2010 07:44 - Re: Potkaný motor 2.2HDI 2361170
CC5
Město: Praha-Modřany, Auto: Citroën Xantia II Break 2.0 HDi Kat. (80kW) Počet příspěvků: 372

99 Poslat soukromou zprávu
Včera jsem zjistil že když se potká 2,2 hdi tak je nejméně 12 ventilů ohnutých.

03.11.2010 09:46 - Re: Potkaný motor 2.2HDI 2361189
Froggy
Město: Radnice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0i 16V 143k (103kW) TourerPočet příspěvků: 113
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Mám sice benzína, ale vadný vstřik se mi ze začátku projevoval taky podivnými vibracemi (díky nekomunikaci diagnostiky s motorem jsem na to musel přicházet oklikou, jinak by diagnostika špatný vstřik odhalila asi hned a bylo by to jednoduché...). Ze začátku jsem taky vibrace cítil uvnitř auta a na motoru to vidět vůbec nebylo-bylo to divný, ale když jsem seděl uvnitř, bylo vibrování hodně cítit na interiéru i v sedačce, ale motor byl v klidu Mělo to zvuk jakoby se jednomu válci moc nechtělo ale zase né tak okatě že by šel na tři. Vím, že dýzl je něco jiného, ale co kdyby..
Píšu to hlavně ohledně toho čištění a měření-to je fakt tak drahé? Mě to stálo 800 Kč za celou sadu+aditivum do nádrže. U dýzlu to asi bude jinak, ale jestli chceš, vyhrabu někde číslo na tu firmu z Kladna, kde mi to dělali, jsou ochotný a třeba ti řeknou víc...

03.11.2010 11:34 - Re: Potkaný motor 2.2HDI 2361214
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Garantuji ti to,že co ti tuto informaci dali tomu buď nerozumí,nebo z tebe dělají blbce-sory za výraz.Ventily jsou kolmo na písty,rozlomí se vahadla!! - ventily sice dostanou prdu,ale na 99,9% jsou OK - je sice lepší je zkontrolovat,ale to je jen pro 100% jitotu.Jsem ochoten tě o tom přesvědčit- v případě že bude jeden ventil ohnutý jde cena za práci na mne a věř že nerad dělám zadarmo.Jen je divné že jsi mněl tuším rozlomené jen 4. vahadla(odnesou to většinou všechny sací).Těch potkaných motorů jsem dělal spoustu a ještě jsem na CX, XM,C5 neviděl ohnutý ventil.

04.11.2010 07:22 - Re: Potkaný motor 2.2HDI 2361319
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6535

U??vate? Poslat soukromou zprávu
logicky dostanou mrdu v podstate jen dva valce (4+1 nebo 2+3) ale prakticky se muze stat ,ze dostanou vsechny 4 skoro rovnym dilem,servacnost je svine...ventil to muze prezit ale nemusi ,je to 50 na 50..ano jsou kolmo ,nicmene nehoda neni nahoda,ale pokud chces mit 100% jistotu je to hlava dolu ..nasadit znovu remen "a dobry" je podle me slendrian
ale jak uz mi tu Najk napsal jsem pry paranoidni takze .......

04.11.2010 07:27 - Re: Potkaný motor 2.2HDI 2361320
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6535

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
Těch potkaných motorů jsem dělal spoustu a ještě jsem na CX, XM,C5 neviděl ohnutý ventil.


to s nespochybnuje nicmene CM a XM tam toho mista na pistem maji docela dost a i tak jsem videl nekolik 2,1 ktere meli vrsek na kasi..2.2Hdi uz tim prostorem opravdu tolik nedisponuje oproti stary TD motorum jako jsou v CX nebo XM i kdyz koncepce je velmi podobna
na druhou stranu osobni zkusenost ze preskoceni o zub u 1.9TD prezije bez straty "kyticky"

04.11.2010 07:38 - Re: Potkaný motor 2.2HDI 2361321
CC5
Město: Praha-Modřany, Auto: Citroën Xantia II Break 2.0 HDi Kat. (80kW) Počet příspěvků: 372

99 Poslat soukromou zprávu
autodiag napsal(a):
to s nespochybnuje nicmene CM a XM tam toho mista na pistem maji docela dost a i tak jsem videl nekolik 2,1 ktere meli vrsek na kasi..2.2Hdi uz tim prostorem opravdu tolik nedisponuje oproti stary TD motorum jako jsou v CX nebo XM i kdyz koncepce je velmi podobna
na druhou stranu osobni zkusenost ze preskoceni o zub u 1.9TD prezije bez straty "kyticky"


04.11.2010 09:59 - Re: Potkaný motor 2.2HDI 2361324
tief
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 1827
99 Poslat soukromou zprávu
CC5 napsal(a):
Včera jsem zjistil že když se potká 2,2 hdi tak je nejméně 12 ventilů ohnutých.

12 ohnutych ventilu je divne, to mi prijde spis jako pokus to znova nastartovat nebo roztahovat ( anebo se napakovat pri oprave, bohuzel i to se stava ). A pri HDi / D bych spis cekal praskliny ve ventilu nebo v ulozeni nez ohnuty ventil/drik ventilu.

04.11.2010 10:34 - Re: Potkaný motor 2.2HDI 2361326
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
macman napsal(a):
...
Když si sednete do své HDI C5.. Cítíte nějaký vibrace, nebo ne?? Samozřejmě na volnoběh.. pokud mám 1000rpm, nic se už neklepe...

Ještě jeden ignorantský nápad (ale možná odpovídající stavu auta) - to takhle si tedy nastavit otáčky volnoběhu na 1000ot/min, když to nepůjde lépe, tak třeba podložkou/zarážkou na plynovém pedálu.
Na Xantii 1.9TD jsem měl volnoběžné otáčky okolo 1000 (za studena i více, předepsané jsou myslím 850) a nikdy to ničemu nevadilo.

04.11.2010 10:42 - Re: Potkaný motor 2.2HDI 2361328
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6535

U??vate? Poslat soukromou zprávu
TomasT napsal(a):
Ještě jeden ignorantský nápad (ale možná odpovídající stavu auta) - to takhle si tedy nastavit otáčky volnoběhu na 1000ot/min, když to nepůjde lépe, tak třeba podložkou/zarážkou na plynovém pedálu.
Na Xantii 1.9TD jsem měl volnoběžné otáčky okolo 1000 (za studena i více, předepsané jsou myslím 850) a nikdy to ničemu nevadilo.


uff tak je je hodne ignorantske
1000ot/min ma take svuj vyznam,presne jakjsi napsal ,pri studenem mtoru
TD neni HDi a pro jednotku neni jedno jestli volnobeh nebo "nizka" poloha pedalu

04.11.2010 10:48 - Re: Potkaný motor 2.2HDI 2361329
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
CX má vačku dole - ohnou se tyčky.
XM je v podstatě stejný blok- nejsem si docela jistý jestli jsou vahadla shodná,ale jinak to samé jen je tam o 4. ventily méně a jedna vačka-odnesou to vahadla.
C5 už popsaná byla.
Ano kontrola ventilů není od věci- já jsem neříkal nekontrolovat ba naopak(alespoň si zkontroluješ těsnost a můžeš je hned zabrousit) pokud to dělám pro někoho říkám jen svůj názor a pokud zákazník nechce hlavu sundavat je to jeho rozhodnutí(ušetří 3.-4.tk)-zatím se to všem vyplatilo.Třeba na Mercedesu s ním nebudu diskutovat-tam je to jasné tam ventily praskají i bez potkání natož když dostanou.

20.11.2010 21:24 - Re: Potkaný motor 2.2HDI 2363604
Robert
Město: Horní Holetín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW) TourerPočet příspěvků: 52
99 Poslat soukromou zprávu
jestli se pootočí ozubené kolo výfukové nebo sací vačky nepoznáš, vždycky to ale způsobí opoždění sacích ventilů a pokud je to více, způsobí to opožděný nástup turboefektu. Když už je to tak moc, že se s tím jezdí nepříjemně, doporučuji vyměnit vačky (ale určitě obě a zaručené). Taky mizernější startování v mrazu ty vačky způsobí.

07.02.2014 15:37 - Re: Potkaný motor 2.2HDI 2665597
Devilian
Město: Bratislava, Auto: Mazda 6 GJ 2.5iPočet příspěvků: 295
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Vopred sa ospravedlnujem, ak som to dal do zleho vlakna, ale najviac sa mi hodilo na moj dotaz. Chcem sa opytat, je mozne nejako zmerat tlaky na motore, ktory uz nie je v aute? Asi je to blbost, len som sa chcel uistit ci to naozaj nepojde. Rozhodujem sa medzi generalkou a pouzitym motorom, ale dat za pouzity motor 1000E s tym, ze ani nezmeram tlaky, to si radsej za tie prachy kupim Xsaru...

07.02.2014 19:25 - Re: Potkaný motor 2.2HDI 2665624
vseved
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) TourerPočet příspěvků: 636

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Pokud myslíš tlaky na válci, tak ano. Upevnit motor aby se nesvalil, připojit baterii přes vypínač a je možno měřit jednotlivé válce.

|< < 1 2 3 4 5 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator