Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / Sání vzduchu / C5 III 2.0 HDi 120kW
20.03.2022 13:48 - Sání vzduchu / C5 III 2.0 HDi 120kW 3336226
michal
Město: Olomouc, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 246
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Zdravím,
mám dotaz, určitě už měl někdo rozebrané sání vzduchu u tohoto motoru, v jakém stavu bylo sání? Čisté nebo zanešené? Pokud se zanáší po jaké době ho je třeba vyčistit? Je možné bez nějaké větší demontáže komponentů a vstřiků zjistit v jakém stavu je sání?
Děkuji

20.03.2022 14:02 - Re: Sání vzduchu / C5 III 2.0 HDi 120kW 3336236
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Peugeot 508 SW GTPočet příspěvků: 2406

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Zanáší se stejně, jako jakékoliv jiné dieselové sání a můžeš se do něj podívat kamerou, když sundᚠpřívodní hadici a dávkovací klapku, ale bude ti to asi prd platný, protože se stejně daleko nepodíváš... V hlavě jsou docela dlouhé a zahnuté kanály, do kterých stejně neuvidíš. A nejde to rozebrat jinak, než jak jsi psal, protože sání je součástí ventildeklu...
Takže asi tak...

22.03.2022 11:12 - Re: Sání vzduchu / C5 III 2.0 HDi 120kW 3336329
Carlík
Město: Prostějov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 254
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Nekdo urcite. Kamarad to delal pri vymene retizku na vackach, najeto cca okolo 250tkm.
Jak psal Hanz pokud nemas zavreny egr tak postupne se zasere vse.

Vstriky pro vycisteni vytahovat neni potreba, jen odpojit pripoje od rampy a rampu.

Dalsi 3 fotky jsou z 308 1.6HDi co jsem delal ja, kdyz auto neproslo STK na kourivost, po vycisteni sani ok.a tretinove hodnoty nez pred tim. Najeto auto melo okolo 150tkm v te dobe.

Přílohy:
IMG-20200117-WA0035.jpg ( 224669b ) -
IMG-20200117-WA0026.jpg ( 163153b ) -
20200627_113713.jpg ( 2581237b ) -
20200627_113700.jpg ( 2984775b ) -
20200627_113727.jpg ( 2987920b ) -

22.03.2022 14:35 - Re: Sání vzduchu / C5 III 2.0 HDi 120kW 3336398
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6535

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Carlík napsal(a):
Jak psal Hanz pokud nemas zavreny egr tak postupne se zasere vse.


jenze pokud ho zavres tak priujdes o KAT i FAP a zasranej motor bude stejne ,co je lepsi ?

22.03.2022 14:49 - Re: Sání vzduchu / C5 III 2.0 HDi 120kW 3336414
Carlík
Město: Prostějov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 254
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
A duvod? Myslim ten proc prijdes o KAT i FAP?

22.03.2022 15:02 - Re: Sání vzduchu / C5 III 2.0 HDi 120kW 3336415
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6535

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Carlík napsal(a):
A duvod? Myslim ten proc prijdes o KAT i FAP?


ucpe se diky nehomogenimu spalovani
ECU ve vypoctu smesi a davkovani s otevrenym FAP pocita
u KAT dochazi k vyssi teplote z duvodu vetsiho mnozstvi kapenek nespalene nafty
u FAP pri regeneraci nedochazi k dostatecnehu spalovani,resp neni dosazena optimalni teplota

EGR neni jen recilkulace jak se mnohi laiku domniva (nekdy i mechanik)
u starsich EURO4 bez FAP se da rict ze zaslepeny egr neni az takovy problem,rsp pri vhodne upravenem sw je to ok
vyssi specifikace uz to problem je...

22.03.2022 16:35 - Re: Sání vzduchu / C5 III 2.0 HDi 120kW 3336423
Carlík
Město: Prostějov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 254
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
To je zvlastni, kdyz jsem sledoval chovani EGR u meho 120kw euro5, tak byl pri studenem motoru zcela zavren, jakmile se auto ohralo nad 60°C ted v zime, tak zacal pracovat, pri lehke jizde se otviral okolo 50-60% pri akceleraci zcela zavren, rychlost okolo 140 otevren okolo 20%, rychlost 160 a vic zcela zavren. Pri regeneraci fap celou dobu egr zavren.

Teplotu fapu mam moznost zmerit, jak jsi na to vzpomenu udelat to ze srandy a necham to celou regeneraci zapsat do logu at jde videt teplota celeho prubehu regenerace.

Soused mel C5 103kw RHF koupenou jako predvadecku s cca 12ti tisic km r.v. 2012 euro5. Nechal to hned cipnout na 120kw a zavrit egr ventil, dela to u vsech svych aut. Je obchodak najezdi hodne km a ne jen dalnice. Auto jezdi dodnes 337tkm ma aktualne najeto, kat tezko rict co s nim je. Fap stale puvodni a jezdi poctive na emise, zadne smecko bokem a zatim vzdy prosel.
Nyni ma parodii na SUV 5008 2.0HDI 130kw motor EHZ koupeno rovnez jako predvadecka rok stara s par km. Ma ji cca 2 roky egr zavreno najeto 140tkm a zatim dobry.

Asi stesti.

Tim nerikam co pises, ze neni pravda.

22.03.2022 17:07 - Re: Sání vzduchu / C5 III 2.0 HDi 120kW 3336440
Carlík
Město: Prostějov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 254
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Nedalo mi to a porovnal jsem logy s hodinove jizdy pred zavrenim egr a po zavreni egr. Je tam mesto, okreska i dalnice. Modre rychlost, cervene teplota FAP. Da se tam nahazet cokoliv kdyby bylo potreba srovnani jeste s necim jinym, s jinou hodnotou. Neni tam regenerace tu zkusim nahrat jak bude cas. Myslim, ze pokud by byla vetsi teplota na KATu zaznamenalo by to cidlo teploty FAPu, ktere je mezi nima.

Přílohy:
20220322_165853.jpg ( 3309881b ) -
20220322_170206.jpg ( 3175958b ) -


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator