Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

||
 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: dojmy z STK
pkod
19.01.2020 01:05 - Re: dojmy z STK
99
Zdravim,
Tak jsem se pridal k tem z mistnich, kteri neprosli na emise. Moje 1.6HDI ma podle STK limit 0.5 a prebehove otacky 4800 - 5200 v casovem limitu 5s. Bylo vice pokusu, ale hodnoty nekolikrat dost pod limit, nekolikrat take dvojnasobek limitu, ale ani po cca 10ti pokusech neni dostatek po sobe jdoucich v limitu. Vysledky nekonzistentni, rozptyl namerenych hodnot vetsi nez limit.

Auto zrejme kouri pri zasahu omezovace, ktery je nekde kolem 5200 ot/min a neni mozne ho netrefit a pritom dosahnout opakovatelne predepsane otacky v casovem limitu. FAP mam ok (cisty, bez mechanickych vad, prasklin a pod.), diagnostika bez problemu a vse se zda byt funkcni. V beznem provozu bez znamky koureni. Nejaky napad co zmenit aby byl vysledem mereni lepsi?

Zarazi mne, ze nekdo zadal do systemu STK takhle nesmyslne limity. Vzdyt to neodpovida provozu auta. Myslim, ze za to muze z casti zastoupeni vyrobce (mozna jeho nekompetentnost) ktere predpokladam data pro databazi poskytlo. Asi se to pred lety moc neresilo protoze kontrolu emisi nikdo nebral vazne. Navic zakaznik je hlavne prvni majitel a ten se casto na STK ani nedostane, nebo az po zaruce. Dnes uz to STK vazne berou, ale limit je nesmyslne nastaveny. Takze auta s takto nastavenymi parametry mereni pujdou ze silnic i kdyz realne "neskodi". A jeste si budeme tleskat, jak jsme se zbavili tech technicky nezpusobilych aut.

Proste metodika mereni kourivosti pouzivana na STK odpovida dobe mechanickych radovych vstrikovacich cerpadel s odstredivou regulaci otacek kde mela definice prebehovych otacek smysl. Takoveto mereni nema mnoho spolecneho s realnou kourivosti dnesnich motoru za provodu ani se samotnou homologacni metodikou pro libovolne "euro".

Kolega v praci ma Skodofku, cerny naraznik kolem vyfuku a na stejne STK prosel jak nic. Pozadovane testovaci otacky jsou totiz pod 3000 a namerena kourivost pochopitelne kolem nuly bez ohledu na relany stav auta.

Muzete prosim vy, co mate 1.6HDI, kouknout do protokolu jake tam mate limity? Pokud jste ochotni pridat i na namerene hodnoty, budu rad.

Dik

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator