 | Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: dojmy z STK |  |
lake
|
14.01.2020 20:47 -
Re: dojmy z STK
|
|

|
Tony_Z napsal(a): Neví, jak to v dnení době je? Zda je limit kouřivosti dán výrobcem (podle títku) nebo EURO normou, kterou splňuje?
Řekl bych, e ani jruze ani autodiagnostik to netrefili správně. Vycházím z písemného materiálu "Metodický postup měření emisí vozidel ve stanicích měření emisí (SME) a ve stanicích technických kontrol (STK)" - verze 2018.01 rev.2. A tam je pro vznětové motory napsáno jednoznačně:
14. Limitní hodnoty stanovuje výrobce vozidla, pokud je nestanovil, pouijí se limitní hodnoty dle Přílohy č. 1 vyhláky č. 211/2018 Sb..
--------------------------------------------------
Toté je napsáno i ve vyhláce, viz Příloha č. 1:
Závada 8.2.2.2: Opacita přesahuje úroveň UVEDENOU NA TÍTKU VÝROBCE.
Opacita přesahuje úroveň uvedenou na títku výrobce. U vozidel kategorie M a N nesmí být překročeny přípustné hodnoty, které jsou vyjádřené součinitelem absorpce "k":
a) 1,5 m-1 u vozidel s datem první registrace od 1. července 2008, pokud limity výrobce vozidla nejsou přísnějí,
b) 0,7 m-1 u vozidel s datem první registrace od 1. ledna 2015, pokud limity výrobce vozidla nejsou přísnějí,
c) 0,25 m-1 u vozidel s emisními limity EURO 6
---------------------------------------------------
Take přednost má vdy to, co stanovil výrobce vozidla (podle títku). Limity uvedené ve vyhláce se pouijí jen pokud výrobce nic nestanovil, nebo stanovil hodnotu vyí. Takový případ ale u modeních motorů snad ani nemohl nastat (nebo se takové vozy nesměly dováet).
Není tedy pravda, e pro vechna vozidla s FAP platí hodnota 0.25. Já mám například C5 s FAPem (DCRHSB 79 kW), rok výroby 2002. Byl homologován podle normy EURO3 (hodnota opacity 3 m-1) a to stále platí, dokud ho nevyprovodím do rotu. Bez ohledu na to, e má FAP. Take si nikdy ádný technik na STK nedovolil chtít po mně splnění limitu EURO4 (1.5 m-1) či dokonce EURO6 (0.25 m-1). Bez ohledu na to, e má FAP. Proto také na STK probíhá měření kouřivosti podle údajů výrobce, a ty odpovídají normě EURO3 (jiná tehdy ani nebyla). ádný technik na STK mi nikdy netvrdil, e by auto z roku 2002 homologované podle EURO3 mělo snad splňovat limity EURO6. Ono ty limity samozřejmě splňuje, ale nemusí, nemusí ... |
| |
| |