Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

||
 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Koupě Citroenu C5
Burys14
18.11.2019 21:05 - Re: Koupě Citroenu C5
Za?iato?n?k
Ahoj všem,
jak bych jen začal? Měli jsme doma celkem 4x BX, jednoho jsem si nakonec nechal jen tak pro radost. Abych ho neničil, koupil jsem si před 3 lety "na zimu" Xantii (to jsem sotva nastoupil do práce chtěl jsem C5 I, ale na tu nebylo). Jak je patrné, mám jí stále. Vzhledem k tomu, že to auto je chudák, hlavně trubky v dost katastrofálním stavu, první neštěstí mě potkalo v červnu. Opravoval jsem to sám. Vyměnit co je třeba nemám pořádně kde. I tak cena, vzhledem ke stavu kastle je moc vysoká. Má to taky skoro 320 000 km a předchozích 13 let to auto mělo minimální údržbu. I když je mi ho moc líto, na tom se nedá stavět. Pokud je něco dokurvený a navíc bylo lehce nabouraný, nikdy se z toho neudělá pěkný auto. Leda do haly a na léto, jinak to stejně půjde do háje za 2 zimy. Navíc taky bezpečnost, když na silnici potkávám to, co potkávám. A tak dále...
A teď už se konečně dostávám k tomu, proč píšu. Pomalu koukám po něčem novějším, něčem, čemu se nikdo nestihl pomstít, nestihlo to shnít, nemá to 5x objetou zeměkouli a na tachometru nic. Prostě to alespoň ještě jednou musí být Citroen s hydrou a volba padla na C5 III (X7) Tourer Exclusive a to buď 2.0 HDi, nebo 2.2 Hdi. Sen o C6, nebo C5 v šestiválci nechám zatím být. Pročítal jsem si podrobněji zdejší diskuze a velmi jste nahlodali mojí předchozí jistotu.
Jak jsem psal, chci něco, co nebude víc v servise, než jezdit. BX i Xantia sloužily vždy dobře a to se jim všem pomstil nejeden dobrák. Ani jedo z BX, co jsme měli a Xantia nebyly krasavci, asi každý mělo menší, či větší nehodu atd... I tak ale věrně s běžnou údržbou sloužily. Opravovalo se málo co. A nikdy ani jedno z těch aut nepřijelo na odtahovce. A nikdy se nikomu z opravy neprotočily panenky.
Momentálně mám vyhlídnutou C5. Je to 2012, 2.0 HDi 120 kW Manuál Tourer Exclusive. Najeto má víc, než bych chtěl a to asi 236 000 km, ale zase je to spíš novější kus. Přijde mi, že 2012 a novější moc k vidění není. Měla stále autorizák a je tam protiúčtem, kupováno a servisováno u stále stejného dýlera. Nechvátám, ale prostě je to přesně to, co bych chtěl. Jasná historie auta, výbava, vše, neviděl jsem to zatím, ale snad je nedokurvený a neshnilý.
Zde jsem si ale přečetl pár věcí, které mi udělali vrásky na čele. A já bych si rád ještě poslechl, jestli je to s touhle generací fakt tak strašný? Chápu, každej kus je originál... Mě se to auto líbí a předchozí generace je už fakt hodně letitá. Já to auto chci na 10 let určitě, jestli to nehodím na hrušku žejo. Nestřídám věci, najezdím autem za rok tak 12 000 km, takže můj nájezd za 10 let není nic extra velkýho.
Fakt mě tedy zajímá pár věcí:
1. Životnost těch pístnic je fakt tak mizerná a jsou tak citlivé na zacházení s autem a poserou se, když se to zvedne a nepovolí se víčko na LDS nádržce? Budou prostě téct, nebo se brzo podělají úplně? U BX a Xantie o těch pístnicích člověk ani neví a přežijou auto. Na BX jsem měnil zadní, prooxidovala skrz (hliník).
2. Co ta pojebaná elektrická ručka u manuální převodovky? To jako až zahnijou lanovody a že jsem je měnil na mnoha autech, tak jí koupím celou za 30 000 Kč? To je vtip?
3. Od prvopočátku HDi se říká, že vstřiky nevydržej dlouho atd... Na Xantii jsou na 99 % původní a nikdo na ně přesně 317 000 Km nešáhl. Už jako budou ty Delphi na X7 po tomhle nájezdu ko, nebo mám čekat to, co na Xantii, že to bude mít přes 300 a nebude to problém?
4. Turbo na Xantii má bez šáhnutí to, co vstřikovače. Tady vydrží taky tolik, nebo s tím taky nemám počítat?
5. Četl jsem tu, že na X7 shnijou trubky rychlostí téměř blesku. Chcete mi říct, že když koupím 7 let starej vůz, tak mám počítat s tím, že 10 let ty trubky už nevydrží i když se o to plánuji velice poctivě starat? Na BX jsou skoro 30 let a jsou pěkný. Na Xantii moc pěkný nejsou, ale 20 let bez údržby a zatím jen jedna úplně ko. A to prosím ta, co je v motoráku skoro nejvejš a nejkratší.
6. Předpokládám, že hydraulický čerpadlo je tu nejmenší problém, ale to mám čekat, že se podělá kdy? Na BX a Xantii pomalu nevím, že tam nějaký je. Nikdy mu nic nebylo.
7. Spojka s dvouhmotou čekám, že pokud nebyl dělaná, o moc víc, než 236 000 km to nedá, Na Xantii asi původní spojka, která jsem si o 35 000 km zpět při koupi říkal, že je potřeba udělat a jezdím s tím furt a i když je mizerná, neklouže a myslím, že zatím nehrozí závada.
Nevím, na co jsem zapomněl, ale jsem z tý X7 teď nějak vyděšenej. Jsem zvyklej si na autě většinu věcí dělat sám, mám i Lexii. Mechanici se mi většinou jen pomstili. Nejsem automechanik, ale zase bez zkušeností taky ne. Chci jen pěkný auto na moc let. Něco, co budu moct udržovat v pěkným stavu, ne jen zachraňovat z hrobu. Auto vždy potřebuje nějaké opravy, ale chci jezdit spolehlivě a beze strachu kdy se co drahýho podělá. Do teď jsem měl všechno za pár šlupek a jezdilo to dobře. Vážně si koupím už celkem dražší auto a budu jen furt řešit závady? Mám z toho teď takový pocit. Zkušenosti s C5 nemám vůbec. Ale vždy jsem myslel, že jsou to nadprůměrně spolehlivá auta (i Xantie a BX to byly). S výbornou antikorozní úpravou i trubek, hlavně trubek. Kastle držela skvěle i na BX.
Doufám, že se ten román někomu chtěl číst, ale moc děkuji všem, kteří mi nějak konstruktivně odpoví, nebo se spíš vyjádří.

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator