Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Ruční brzda - oprava uchycení bowdenu / C5 III
jruze
27.06.2019 22:50 - Re: Ruční brzda - oprava uchycení bowdenu / C5 III
U??vate?
macman napsal(a):
Ahoj, jelikož čekám až mi přijde nové turbo, tak jsem se pustil do opravy ručky.. Podle původního majitele se jednoho dne auto zabrzdilo a už nešlo odbrzdit.. Dokonce ani nouzové odbrždění nefungovalo.. Takže následoval odtah do značkového servisu, kde dostal nabídku na novou brzdu za 28000,- nebo odpojení.. Nechal odpojit...

A co se tedy stalo.. Ten plastový díl uchycení bowdenu byl už tak opotřebovaný, že podélně praskl a bowden jím projel.. Díky tomu se zatažením brzdy lanko dostalo do polohy, že uvnitř jednotky brzdy vypadla čtvercová matka do které je zasazený jeden z lanovodů ze svého domečku a zasekla se.. Takže se mechanizmus nemohl hýbat a druhé kolo zůstalo taky zabržděné..

Teď už to jen pořádně zatěsnit a doufám, že bude vše OK...


Je divné co se tam stalo,protože když projede ten plastovej doraz bovdenu tak se v tom mechanizmu děje pravej opak co popisuješ = ten mechanizmus se zašroubuje dosebe a tím jak dojede nadoraz tak se rozloupne převodovka (logicky lana se zatahují dovnitř mechanizmu - to znamená že ten závit na praé straně obrázku je zašroubovanej celej do té drážkové levé části která je poháněná tou převodovkou) - to co je na obrázku je naplno odbržděná ručka - v tom čtverečku je zaháklé lano a ten se při zabržďování posouvá dovnitř (doleva) a ten protikus ve kterém je druhé lano zase opačně (s tím točí ta převodovka a zašroubovává do sebe tu část s tou hranatou podložkou a tím se ,,zkracují lana,tím hejbou s páčkou na brzdiči)
Ale nebudu ti vyvracet tvou teorii = toto se děje uvnitř mechanizmu při zatahování ručky.Mimo to součástí mechanizmu je snímač otáček(který je nastaven tak aby se po určitých otáčkách motor a převodovka zastavila) a také je součástí snímač síly zatažení - to zase aby věděla při jakém tahu má zastavit v první poloze a také v druhé poloze (to je ta když přidržíš ovladač v poloze zabrzdit a držíš ho) potom je tam třetí funkce - pokyn k zabrždění celého vozu(brzdí všechny kola (ale to už není jen v ručce a nevím jak toto přesně funguje= to je asi jen pokyn ovladače pro ABS)

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator