Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Vodík
Tony_Z
22.11.2018 13:19 - Re: Vodík
99
Tak zde zmíněný Prius je technicky hodně daleko před našimi vozíky, co se motoru/převodovky týče.
Věřím,že 95% lidí tu nemá páru, jak to vlastně funguje. Tady je krásné video, které rozebírá a postupně přidává jednotlivé části, proč tam jsou. Bohužel jen v angličtině: .link.

Baterie se neustále vyvíjí a jejich kapacita roste, zrovna tak roste jejich schopnost přijímat energii. Když si vzpomenu, že jsem před 20 lety nabíjel tužkovky klidně celý den, tak nyní baterie jsou nabité z 1/25 tehdejšího nabíjecího času (stejnou kapacitu, která je teď také úplně někde jinde).

Je mi jasné, že jsou lidé, co oslavují nesmrtelné staré vozy, na kterých se každých 100000 km dělala generálka a člověk nikdy netušil, zda dojede. Každý, kdo tohle vypouští z úst, že auta dříve byla spolehlivější, by se měl nejdříve zamyslet, pak nadskočit a zkusit to znovu.

Elektromotor, pokud není přetěžován, tak je prakticky nesmrtelný jen s minimální údržbou, což se o spalovacím, kde člověk musí neustále měnit maziva říci nedá. Spalovací je velice namáhán, jeden výbuch za druhou. Kmitne to na jednu stranu, téměř okamžitě to zastaví a hned na druhou strnu - neskutečná přetížení. K tomu to nemá rádo nějaké otáčky, kde se opotřebovává ještě více....
Pokud každých 5 let měníš auto za jié nové s nájezdem 30 000km ročně, tak servisní intervaly 30 - 50tisíc km ti budou vyhovovat, úspora za servis, Co je komu po tom, že následný majitel nemá na nové a tak si to koupí nadměrně opotřebované. To však nikomu nebrání si koupit nové (nebo si najít pěkný kousek) a měnit postaru po 10000km olej, auto to rozhodně neublíží.

A co že to odchází na těch nových strašných autech? Vylítávají ojnice z bloku? Nebo, že to vlastně je? Prosím vyjádření těch, co už 20 let brečí, jak dřív byla auta solidnější...

Mám rád smrad benzínu, líbí se mi, když motor zdravě řve, sere mě, že jezdím na naftu (ale bohužel musím šetřit na jiné věci, než PHM). Ale to, že mám tyhle věci rád, neznamená, že budu sám sobě a ostatním lhát, že elektrický motor je méně spolehlivý nebo nepoužitelný. Spolehlivost je na úplně jiné úrovni (samozřejmě porovnáváme zdravý návrh spalovacího x zdravý návrh el. motoru), táhne to i z 0 ot/min a pořád, škodliviny jsou odvedeny mimo obydlené zóny.

Baterie se snad mají kam vyvíjet a časem bude dojezt třeba 2000km, kdo může říct, že to dává v kuse a nemůže během toho na hodinu zastavit a dobít? hmm?
A kdo potřebuje toto jezdit teď, tak může jít do hybrida. Ale tím myslím třeba toho priuse a ne nějaké srágory, které fungují úplně jinak než zmíněný prius a mají v útrobách kamsi šoupnutý pomocný el. motor, který je ve výsledku k ničemu, ale mohou na to plácnout nálepku hybrid a s tím stáhnout zelené, dotace a další výhody i přes to, že přínos mají nulový a žere to stejně, jako běžné auto...

pardon za offtopic... nicméně napravuji. Ten generátor vodíku je blbost. Respektive někdo chytrý vymyslel, jak vydělávat na neznalých důvěřivkách. Druhá věc - vodíkové jako palivo je fajn věc, ale více věřím el. motorů. Vodíkový motor tak, jak ho znám, je stále spalovací motor, kterému za pár desítek let (v automobilismu v eko státech) bude zvonit hrana. Jo a pára také nebyla věčná a přesto se stále v nějakých odvětvích používá, takže nezoufejte, čas plyne, věci se vyvíjí.

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator