Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

||
 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: dojmy z STK
xantia.hd
19.03.2018 23:12 - Re: dojmy z STK
99
nejsem odborník na metodiku měření emisí (obávám se, že ani valná většina techniků nebude vybavena správným know-how), ale absolvoval jsem dnes měření emisí s vozidlem rok výroby 1999. Říká se, že vozidla kolem přelomového roku 2000 vybavená systémem EOBD mají problémy s komunikací s emisními přístroji ( které mimo jiné nemusí být pro měření certifikované, pouze musí mít platnou kalibraci), zvláště auta neevropské výroby. Proces měření emisí trval 1,5 hod, technik, který zaskakoval za kmenového pracovníka, se snažil, co to šlo. Na stanici ME za běžného provozu (kde je třeba, aby to odsejpalo a stanice vydělávala) toto končí bez kladného výsledku, by na straně vlastníka vozidla není žádný problém ani vina. S certifikovaným emisním přístrojem se vozidlo nespojilo, by vozidlo má zcela funkční diagnostickou zásuvku (z hlediska diagnostiky vozidla příslušné značky). Pro mnohé stanice ME tímto celý proces končí, jediná rada majiteli je : zkuste to jinde... Dále byl použit nějaký prehistorický , v koutě odložený přístroj (zajímavé, se starým lze, s novým ne, kde kdo udělal chybu ??), kde po několika variantách propojení pinů OBD (snaha technika se cení) došlo ke spojení přístroje s vozidlem a vyčtení chybových kódů ŘJ- bez závad. Údajně bez tohoto protokolu by nebylo možné vydat kladný výsledek ME. Co na tom, že pokračování emisního měření na původním novém přístroji bylo absolutně v pohodě, obsah CO prakticky neměřitelný, funkce LS v pořádku. Znám mnohé takové případy, kdy s vozidly vyrobenými kolem roku 2000 (zažil jsem i extrém, kdy vozidlo roku výroby 2008, zcela běžně emisní zkouškou procházející, bylo kvůli nekomunikaci s přístrojem na jedné stanici ME vyhozeno, aby vzápětí na jiné zkoušku ME s úspěchem absolvovalo). Má otázka : skončí někdy tento zmatek, bordel, nesystematičnost, aby normální člověk, který si koupil před 17 lety nové auto, má prd najeto, nic netuningoval, neupravoval, pouze málo jezdil, takže i nyní je vozidlo z hlediska STK plně schopné provozu bez jakýchkoli závad, běhal kvůli vystavení protokolu ME od čerta k ďáblu, byl vazalem českého státu, stanic ME, potažmo jejich techniků, zda udělají "něco" navíc nebo jen připojí "jakýsi" přístroj a konstatují "NEPŘIPOJENO" a odchod na párek .... Jelikož v tomto dělám už nějaký rok, tak mě ten bordel ve státě českém vůbec nepřekvapuje, ale vžijte se do situace starší dámy, která několikrát se svým postarším, zachovalým, garážovaným vozem, které provozuje pouze občas na hřbitov za svým zesnulým manželem, absolvovala opakovaně ME s bezvadným výsledkem a najednou jí někdo řekne : milá dámo, nelze .... Většina lidí s nějakým právním vědomím se dokáže bránit, má nějaké známé, kde se dá ještě leccos protlačit, ale tihle lidé, kteří celý život spoléhali na autority, hlavně stát, jeho výkonnou moc, s vědomím, že vše dělají dobře a zákonně, jsou najednou postavení jaksi mimo, mimo zákon, mimo společnost a v podstatě těžko hledají pomocnou ruku. Omlouvám se, že jsem se tak rozepsal, ale ten bordel a hlavně situace normálních lidí v tomto nesystémovém bordelu mne prostě nenechává v klidu ... A vypadá to, že pány nahoře to opravdu moc nezajímá... Pokud zde třeba někdo fundovaný napíše, jaká je v případě těchto starších vozů obrana, bude to super... i když se pesimisticky obávám, že těch rad v současně nastaveném sytému ME moc nebude ...

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator