Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

||
 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: dojmy z STK
xantia.hd
19.03.2018 23:12 - Re: dojmy z STK
99
nejsem odborník na metodiku měření emisí (obávám se, že ani valná většina techniků nebude vybavena správným know-how), ale absolvoval jsem dnes měření emisí s vozidlem rok výroby 1999. Říká se, že vozidla kolem přelomového roku 2000 vybavená systémem EOBD mají problémy s komunikací s emisními přístroji ( které mimo jiné nemusí být pro měření certifikované, pouze musí mít platnou kalibraci), zvláště auta neevropské výroby. Proces měření emisí trval 1,5 hod, technik, který zaskakoval za kmenového pracovníka, se snažil, co to šlo. Na stanici ME za běžného provozu (kde je třeba, aby to odsejpalo a stanice vydělávala) toto končí bez kladného výsledku, by na straně vlastníka vozidla není žádný problém ani vina. S certifikovaným emisním přístrojem se vozidlo nespojilo, by vozidlo má zcela funkční diagnostickou zásuvku (z hlediska diagnostiky vozidla příslušné značky). Pro mnohé stanice ME tímto celý proces končí, jediná rada majiteli je : zkuste to jinde... Dále byl použit nějaký prehistorický , v koutě odložený přístroj (zajímavé, se starým lze, s novým ne, kde kdo udělal chybu ??), kde po několika variantách propojení pinů OBD (snaha technika se cení) došlo ke spojení přístroje s vozidlem a vyčtení chybových kódů ŘJ- bez závad. Údajně bez tohoto protokolu by nebylo možné vydat kladný výsledek ME. Co na tom, že pokračování emisního měření na původním novém přístroji bylo absolutně v pohodě, obsah CO prakticky neměřitelný, funkce LS v pořádku. Znám mnohé takové případy, kdy s vozidly vyrobenými kolem roku 2000 (zažil jsem i extrém, kdy vozidlo roku výroby 2008, zcela běžně emisní zkouškou procházející, bylo kvůli nekomunikaci s přístrojem na jedné stanici ME vyhozeno, aby vzápětí na jiné zkoušku ME s úspěchem absolvovalo). Má otázka : skončí někdy tento zmatek, bordel, nesyste