 | |  |
 | Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: dojmy z STK |  |
xantia.hd
|
19.03.2018 23:12 -
Re: dojmy z STK
|
|

|
nejsem odborník na metodiku měření emisí (obávám se, e ani valná větina techniků nebude vybavena správným know-how), ale absolvoval jsem dnes měření emisí s vozidlem rok výroby 1999. Říká se, e vozidla kolem přelomového roku 2000 vybavená systémem EOBD mají problémy s komunikací s emisními přístroji ( které mimo jiné nemusí být pro měření certifikované, pouze musí mít platnou kalibraci), zvlátě auta neevropské výroby. Proces měření emisí trval 1,5 hod, technik, který zaskakoval za kmenového pracovníka, se snail, co to lo. Na stanici ME za běného provozu (kde je třeba, aby to odsejpalo a stanice vydělávala) toto končí bez kladného výsledku, by na straně vlastníka vozidla není ádný problém ani vina. S certifikovaným emisním přístrojem se vozidlo nespojilo, by vozidlo má zcela funkční diagnostickou zásuvku (z hlediska diagnostiky vozidla přísluné značky). Pro mnohé stanice ME tímto celý proces končí, jediná rada majiteli je : zkuste to jinde... Dále byl pouit nějaký prehistorický , v koutě odloený přístroj (zajímavé, se starým lze, s novým ne, kde kdo udělal chybu ??), kde po několika variantách propojení pinů OBD (snaha technika se cení) dolo ke spojení přístroje s vozidlem a vyčtení chybových kódů ŘJ- bez závad. Údajně bez tohoto protokolu by nebylo moné vydat kladný výsledek ME. Co na tom, e pokračování emisního měření na původním novém přístroji bylo absolutně v pohodě, obsah CO prakticky neměřitelný, funkce LS v pořádku. Znám mnohé takové případy, kdy s vozidly vyrobenými kolem roku 2000 (zail jsem i extrém, kdy vozidlo roku výroby 2008, zcela běně emisní zkoukou procházející, bylo kvůli nekomunikaci s přístrojem na jedné stanici ME vyhozeno, aby vzápětí na jiné zkouku ME s úspěchem absolvovalo). Má otázka : skončí někdy tento zmatek, bordel, nesystematičnost, aby normální člověk, který si koupil před 17 lety nové auto, má prd najeto, nic netuningoval, neupravoval, pouze málo jezdil, take i nyní je vozidlo z hlediska STK plně schopné provozu bez jakýchkoli závad, běhal kvůli vystavení protokolu ME od čerta k ďáblu, byl vazalem českého státu, stanic ME, potamo jejich techniků, zda udělají "něco" navíc nebo jen připojí "jakýsi" přístroj a konstatují "NEPŘIPOJENO" a odchod na párek .... Jeliko v tomto dělám u nějaký rok, tak mě ten bordel ve státě českém vůbec nepřekvapuje, ale vijte se do situace starí dámy, která několikrát se svým postarím, zachovalým, garáovaným vozem, které provozuje pouze občas na hřbitov za svým zesnulým manelem, absolvovala opakovaně ME s bezvadným výsledkem a najednou jí někdo řekne : milá dámo, nelze .... Větina lidí s nějakým právním vědomím se dokáe bránit, má nějaké známé, kde se dá jetě leccos protlačit, ale tihle lidé, kteří celý ivot spoléhali na autority, hlavně stát, jeho výkonnou moc, s vědomím, e ve dělají dobře a zákonně, jsou najednou postavení jaksi mimo, mimo zákon, mimo společnost a v podstatě těko hledají pomocnou ruku. Omlouvám se, e jsem se tak rozepsal, ale ten bordel a hlavně situace normálních lidí v tomto nesystémovém bordelu mne prostě nenechává v klidu ... A vypadá to, e pány nahoře to opravdu moc nezajímá... Pokud zde třeba někdo fundovaný napíe, jaká je v případě těchto starích vozů obrana, bude to super... i kdy se pesimisticky obávám, e těch rad v současně nastaveném sytému ME moc nebude ... |
| |
| |
|
|