Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: dojmy z STK
xantia.hd
28.02.2018 22:45 - Re: dojmy z STK
99
Jezdím s auty zákazníků na emise, kde měří vše poctivě, tak jak se má. Není však problém při pochybnostech nechat auto bezplatně změřit a v případě problému závadu odstranit a měření zopakovat a pak jet na ostro. Zákazníci se pak diví, že musí měnit katalyzátory, lambda sondy, EGR ventily apod. Ale to tak prostě je, když mám na opici, musím mít i na banány S tím plně souhlasím, taky se mi nelíbí jet za autem s platnou emisní známkou a dusit se smrady. Protože existují i emise, kde jsou potenciometry, sondy do výfuku netřeba a projde každý. Samozřejmě tyto stanice riskují tučné pokuty, ale oni ví, kdo je jejich klientela a tak tento sytém měření emisí prostě běží a vydělává pěkné peníze, on-line ne-on-line systém v tom nic nezměnil. Nejsem odborník na problematiku měření emisí, ale trochu mne zaráží, že v emisních přístrojích různých výrobců jsou různá data. Občas se něco technikovi nezdá, tak se jde podívat do jiné "mašiny" a parametry měření emisí ručně opraví - nikdy se nestalo, že k lepšímu - asi je opravdu poctivý- možná až moc. On už vůbec systém, kdy parametry měření emisí lze ručně upravit, oproti hodnotám daného vozu, je podivný. U nafty mi přijde hodně divné, měřit emise v příběhových otáčkách, které jsou mnohdy dost nad 5000 ot. V normálním provozu a s normálním uživatelem se motor do těchto otáček nepodívá za celý svůj život. S Hdi, které mělo najeto přes 300 tkm, samozřejmě už turbo neplní jak má, kompresní tlaky už taky nebudou jak zamlada, vstřiky jakbysmet, se prostě ten motor za 5300 otáček odmítal podívat, chybělo 100 otáček. Normálně by emisní zkouškou neprošel, zřejmě výjimečně technik udělal "dobrý skutek" , slevil ze své přísnosti a přepsal přeběhové otáčky o 150 níže, kouřivost byla daleko pod povolenou hranicí, takže jsme prošli. To je možná i důvod, proč příště pojedu já i ostatní tam, kde mají "potenciometr" a motor si bude jen spokojené bublat na volnoběh a majitel nebude riskovat, že podle mne za zcela nesmyslných podmínek měření neprojde.

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator