| Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: dojmy z STK |  |
xantia.hd
|
28.02.2018 22:45 -
Re: dojmy z STK
|
|

|
Jezdím s auty zákazníků na emise, kde měří ve poctivě, tak jak se má. Není vak problém při pochybnostech nechat auto bezplatně změřit a v případě problému závadu odstranit a měření zopakovat a pak jet na ostro. Zákazníci se pak diví, e musí měnit katalyzátory, lambda sondy, EGR ventily apod. Ale to tak prostě je, kdy mám na opici, musím mít i na banány S tím plně souhlasím, taky se mi nelíbí jet za autem s platnou emisní známkou a dusit se smrady. Protoe existují i emise, kde jsou potenciometry, sondy do výfuku netřeba a projde kadý. Samozřejmě tyto stanice riskují tučné pokuty, ale oni ví, kdo je jejich klientela a tak tento sytém měření emisí prostě běí a vydělává pěkné peníze, on-line ne-on-line systém v tom nic nezměnil. Nejsem odborník na problematiku měření emisí, ale trochu mne zaráí, e v emisních přístrojích různých výrobců jsou různá data. Občas se něco technikovi nezdá, tak se jde podívat do jiné "mainy" a parametry měření emisí ručně opraví - nikdy se nestalo, e k lepímu - asi je opravdu poctivý- moná a moc. On u vůbec systém, kdy parametry měření emisí lze ručně upravit, oproti hodnotám daného vozu, je podivný. U nafty mi přijde hodně divné, měřit emise v příběhových otáčkách, které jsou mnohdy dost nad 5000 ot. V normálním provozu a s normálním uivatelem se motor do těchto otáček nepodívá za celý svůj ivot. S Hdi, které mělo najeto přes 300 tkm, samozřejmě u turbo neplní jak má, kompresní tlaky u taky nebudou jak zamlada, vstřiky jakbysmet, se prostě ten motor za 5300 otáček odmítal podívat, chybělo 100 otáček. Normálně by emisní zkoukou neproel, zřejmě výjimečně technik udělal "dobrý skutek" , slevil ze své přísnosti a přepsal přeběhové otáčky o 150 níe, kouřivost byla daleko pod povolenou hranicí, take jsme proli. To je moná i důvod, proč přítě pojedu já i ostatní tam, kde mají "potenciometr" a motor si bude jen spokojené bublat na voln