 | Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: LPG a C5 |  |
Ferro
|
08.11.2017 23:28 -
Re: LPG a C5
|
|

|
Zdravím milovníky LPG (harpagony a etřílky jako jsem já).
Poznámka a zkuenost z provozu na LPG.
Nájezd po montái 55.000 km - jednou vyměněn filtr LPG, jinak jen revize těsnosti soustavy, celkově jen pozitivní zkuenost. Jezdím převáně město a blízké okolí se spotřebou BA cca 10,5l/100 a LPG cca 11l/100km. Při dněních cenách BA 29,50 Kč/l a LPG 12,50 Kč/l jezdím za cca 2/5 ceny benzínu. Ostatní náklady jsou shodné, take maximální spokojenost. Rozdíl mezi jízdou na LPG a BA je nepozorovatelný a při přepnutí z jednoho na druhé palivo a zpět (a v zimě, nebo v létě) nevnímám změnu. Náklady na zabudování LPG v ceně 26.000 Kč jsem měl vrácené v úsporách během prvých 10.000 km a od té doby jen etřím. Motor je v nízkých otáčkách (oproti ropákům) poněkud línějí, ale nejsem ádný závodník a při předjídění s tím počítám. Tedy celkově veliká spokojenost!!
Před časem se trvale rozsvítila kontrolka "motor" a počítač házel hláku "Depolution system faulty". Jízdní vlastnosti bezezměny. Pročtením diskusí zde jsem dospěl k závěru, e bez diagnostiky nejsem schopen nic vymyslet. Odborník na motory PSA mi to za 500,- Kč napojil na LEXII a zjistil nesoulad v bohatosti směsy. Problém nebyl v provozu na BA - chybová hláka se projevovala pouze po přepnutí na LPG. Tak jsem navtívil "plynaře", ten si s tím 3 minuty hrál, upravil bohatost směsi a tím závadu odstranil. Vzhledem k tomu, e při tom udělal i revizi, dal templ do dokumentace a chtěl jen 200,- tak za hubičku. Jetě mi řekl, e ivotnost vstřikovačů je kolem 60.000 km a a počítám s celkovou cenou 2.100,- Kč za repasované + výměna + palivový LPG filtr. Práce na počkání, a přijedu a se začne projevovat nepravidelný chod motoru na plyn. Zatím ve OK a snad to jetě chvíli vydrí. A kdy ne, tak cena a výhled na dalích bezproblémových 50-60.000 km je uklidňující.
Ergo kladívko - není nad toho, kdo má LPG a je spokojen. Alespoň tak jako já!! Prostě jsem |
| |
| |