Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Rozvody / Citroën Xantia 1.8i 16V
ZdenekP
29.10.2017 17:43 - Re: Rozvody - benzín
99
Ahoj,
měl jsem jeden dost nestandardní problém (podotýkám, že to nebyly moje první rozvody). Zde jsem bohužel nenašel řešení, tak ho sem raději napíšu, když by měl někdo podobnou smůlu.....
Jednalo se konkrétně o Xsaru Picasso 2001 a motor byl 2005.

Problém: Motor 1.8 16v s kladkou na klice bez aretace. Zaaretuju kliku v setrváku přípravkem, povolím řemenici klínkového řemenu (na vačkách to nevycházelo, ale řikám si, tak to někdo špatně postavil a nevěnoval jsem tomu pozornost...). Vyměním pumpu, kladky, atd.... Jdu nasadit řemen, a ejhle, kolo na výfukové vačce nejde nastavit na aretační kolík, protože se ventily opřou o píst (sací šlo normálně zaaretovat).

Důvod problému: V minulosti již byl měněn motor za jiný, a použily setrvačník ze starého motoru, kde na první pohled vše sedělo. Ale jak jsem zjistil, tím že jsem si oměřil "zdravý" motor, moje aretace kliky odpovídá horní úvrati prvního válce, kdežto na "zdravém" motoru je aretace orientačně 45,5 mm před horní úvratí prvního válce.

Řešení: Proměřil jsem si "zdravý" motor, a na měření zdvihu jsem nechtěl spoléhat (hodinky se zdvihem 45mm jsem ještě neviděl a posuvkou se to dá snadno proměřit). Proto jsem zvolil spolehlivější metodu: Hodinkami jsem nastavil horní úvra prvního válce a udělal značku na setrváku. Dále jsem tento "zdravý" motor zaaretoval na klice (zde pochopitelně seděly i vačky na aretační otvory) a označil setrvák. => Rozdíl je 45,5 mm na zdvihu prvního válce a 34,25 zubu, počítáno na zubech startéru (nakresleno v příloze)

Závěr: Můj motor jsem nastavil hodinkami do horní úvrati prvního válce a odpočítal jsem si 34,25 zubu proti směru běhu. Nastavil vačky na aretace, nasadil řemen, kryt, řemenici a utáhnul řemenici ( nejprve 40Nm a pak 40°, protože mám podložku ocelové barvy, zlatá by měla 53°). Musel jsem podržet setrvák šroubovákem za zub startéru, protože moje aretace tou dobou byla někde pryč. Motor běží zcela bez problémů a auto opět jezdí

PS: teď už vím také, že kdybych si označil setrvák při zaaretovaných vačkách, mohl jsme si ušetřit pěkné nepříjemnosti se sháněním "zdravého" motoru k oměření... Ale jak se říká, po bitvě je každý generál....

PS2: Ano, použil jsem správný aretační otvor v klice/setrváku, to bylo první co mne napadlo, když to nevyšlo, ale tam je pouze jedna díra soustředná s blokem (vyvažovací otvory setrváku jsou na menším průměru).

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator