Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Problém s dobíjením
igok
05.10.2017 21:18 - Re: Problém s dobíjením
VIP
Majo77 napsal(a):
Bateria ma max 6 mesiacov. Ano ak som napr dlho umyval auto a mal otvorene dvere/kufor tak sa mi to sem tam stavalo. Mi to pripada ako keby bolo nieco zapnute aj po zhasnuti motoru. Lenze co..

Bateria je od Exide. .link. A nebol to ziaden leziak. Ked som ju kupoval bola 2 mesiace stara.


No ja kupujem len Varty Blue alebo Silver Dynamic, V mojom pripade bola originalna bateria Varta 12V L3 800A (EN) 75 Ah. Baterku s takym oznacenim som vsak nikde nanasiel, zrejme je to oznacenie do prvovyroby. Ale parametrami najblizsie som nasiel tuto .link. . Ak si vsak mal povodnu bateriu inu ako si kupil, tak sa vraj maju do auta nahrat jej udaje aby vsetko fungovalo tak ako ma, ale o tom ti viac povedia odbornici cez diagnostiku.

Co sa toho cvrlikania tyka, tak pokial mas najazdene 160 tis a viac, tak to bude volnobezna remenica a treba ju vymenit. Vyrobcom INA je odhadovana zivonost remenice 180 az 200 tis Km. Aternatory pri normalnej prevadzke vydrzia dvojnasobok a viac. V otcovom Sharane vydrzal altik az 650 km, menila sa len volnobezna remenica asi dva krat.
Co sa prechodovych odporov tyka, tak to mam skusenost, ked kolega tvrdil ze mu slabo dobija alternator na aute s 50 tis najazdom, co je prilis malo na to aby odisiel altik pri beznej prevadzke. Samozrejme to bol prechodovy odpor na kostre, respektive kablove oko na prepojovacom kabli medzi motorom a kasnou, nebolo od vyroby dobre zacvaknute o kabel. Bolo to tak slabo ze sa stacilo trochu zavesit na kabel a kabel sa vytiahol. Stacilo len ocistit plochy dobre zacvaknut a pre istotu zaliat cinom. Altik zacal opat fungovat.
Detekcia prechodoveho odporu, respektive ubytku napatia je jednoducha, staci na to voltmeter. Pri nastartovanom motore staci prilozit jeden kablik priamo na kostru alternatora a druhy na minus pol baterie. Ak voltmeter nacita dake napatie (0.1V a viac), tak tam bude problem zo spojmi. A pri zvysovani zataze (zapnutie svetiel a dalsich spotrebicov) sa bude ten ubytok napatia zvascovat (u kolegu sme namerali nieco cez 2V). Ak nameras 0V, tak su spoje v poriadku a chyba bude najskor v altiku. Tak isto sa da odskusat aj + kabel, len kabliky voltmetra das na + srob na alternatore a + pol baterie. Ale s problemom na plusovom kabli som sa este nestretol, asi preto ze vacsinou je to priama cesta altik - baterka.

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator