Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Co nového chystá Citroen
del42sa
03.10.2017 08:45 - Re: Co nového chystá Citroen
99
Citroen XM ALTO je další zajímavý projekt, který v roce 1994 PSA představila veřejnosti a který probíhal pod hlavičkou Evropského programu Prométheus. Prototyp vozidla XM byl vybaven multiplexním rozvodem, antikolizním systémem, adaptivním tempomatem, infračerveným nočním viděním, satelitním naváděcím systémem, kontrolou bdělosti řidiče, atd.

.link.
.link.

bohužel podobně jako ostatní zajímavé projekty ani tento se nedostal do sériové výroby. Něco z výzkumu přece jen PSA nakonec použila, ideu multiplexního rozvodu nebo hlídání jízdního pruhu, byl to však jen zlomek z původního nápadu a ještě některé technologie přišly s více jak s dvacetiletým zpožděním ( například noční vidění v DS7) nebo adaptivní tempomat ( vozy na platformě EMP2 ) či hlídání bdělosti řidiče.

Těžko říct jestli za tím byla přílišná opatrnost a příliš konzervativní myšlení managementu PSA nebo vysoké finanční náklady takovýchto řešení. Tehdy v 80tých a částěčně i v 90 tých letech PSA (možná z nějaké nostalgie k historii značky) umožňovala Citroenu realizovat jeho pokrokové nápady alespoň v laboratořích vývojového oddělení a tak ( na oko ) udržovat technický náskok a pokrok této značky.

Realita byla ale mnohem smutnější. Jakmile ale mělo dojít na sériovou výrobu, zvítězilo vždy levnější a konzervativní řešení a hlavně takové, které umožňovalo co největší míru sdílení techniky se sesterským Peugeotem. Toto se táhne jako červená nit historií Citroenu od doby co je převzal Peugeot. Postupně se osekávalo všechno to co bylo u Citroenu jedinečné a co se lišilo od Peugeotu, např. přední zavěšení CX/SM, Diravi u XM, hydraulické brzdy až zbylo jen hydropneumatické odpružení a nakonec v Peugeotu odstaranili i tuto poslední překážku k dokonalé unifikaci.

Potenciál a kreativitu značka Citroen vždycky měla, bohužel pod vedením Peugeotu nikdy neměla velké šance se projevit. Tipnul bych si, že dneska tam už ani nepracují takoví lidé se zápalem ke značce a kteří v minulosti pomohli prosadit do výroby právě takové vozy jako XM nebo BX nebo pracovali na těch fantastických prototypech jako Activa 1/2 nebo EOLE

na druhou stranu buďme rádi za XM, Xantii Activu i C6 s AMVAREM, že vůbec vznikly. Jednou budou tyto vozy mít obrovskou hodnotu a bude se o nich mluvit s uznáním.

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator