Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Co nového chystá Citroen
del42sa
28.09.2017 22:18 - Re: Co nového chystá Citroen
99
@diagnostika: hele brýle si vyměň ty a hlavně si ujasni na co vlastně reaguješ. PSA na tom pracovalo s Renaultem, spolu vyvinuli protokol VAN, zatímco Bosh vyvinul vlastní protokol CAN, který byla PSA nucena později přijmout kvůli E-OBD. Když v roce 2000 zavedli multiplex ve větším měřítku PSA převedla všechny důležité systémy jako ECU motoru , brzdy, atd. na CAN sběrnici, zatímco ty ostatní na VAN. V podstatě je k tomu donutila Evropská legislativa , protože GM/VAG začali používat OBD, zatímco PSA/Renault zůstaly se svým VAN mimo hlavní proud.

.link.


K tomu multiplexu u XM dodám jen tolik, že navzdory obecnému mínění, že XM toto používal jako první je realita poněkud odlišná. Na přelomu roku 1994 PSA nechalo vyrobit limitovanou sérii vozů XM, které vybavila multiplexním rozvodem zatímco ostatní vozy nadále používaly standartní kabely. V podstatě se jednalo o jakousi testovací sérii nového propojení a jednalo se velmi omezený počet vozů, prodávaných pouze ve Francii.

.link.

později PSA nechala ještě vyrobit několik vozů z této limitované série , viz:

"September 1998 in the description MAN 108931, Ref 0 No. XM 000.00 / 12:

"Vehicles T1

Since 1/95 wid sold a limited series of the Citroen XM Turbo D12 MULTIPLEX."

"Vehicles T2

Since 7/95 wid a limited series of the Citroen XM Turbo D12 sold MULTIPLEX."

"Vehicles T3

Since 7/96 wid a limited series of the Citroen XM 2.5 L Turbo D sold MULTIPLEX."

Each:

"Country of sale: France (excluding)

Chassis numbers within the reserved range from ... to ... "

According to the chassis numbers (ie, when they were run, were given out), it was series of 200, 600 and 200 pieces. For that I would not have to look today for the specific central units and software versions! "

.link.

myslel jsem že zrovna ty bys tohle mohl vedět. XM vůbec nebylo prvním automobilem s touto sběrnicí, ale BMW 8 z roku 1988, které využivalo CAN protokol

Je veřejným tajemstvím, že pro PSA opravdová éra multiplexu nastala až v roce 2000 (Citroen C5, Peugeot 407, Peugeot 607) když PSA představila BSI
.link.

Xantia Activa bohužel taky nebyla prvním automobilem s aktivním odpružením, možná to pro tebe bude šok, ale jiní to zvládli v sérii dříve než Citroen. Třeba Toyota Soarer, měl plně aktivní hydraulický podvozek už v roce 1992 ( 7 let před ABC od Mercedesu ) Odpružení Toyoty bylo pokročilejší než u Xantie Activy, ale také dražší na výrobu.

.link.
.link.

Nebo Nissan/Infinity Q45 v roce 1991
.link.


@Jruze: pokud porovnavᚠCX proti starým škodovkám, žigulikům, moskvičům a trabantům a podobné socialistické automobilové verbeži tak se pak nediv, že ti vycházejí takové nesmysly

Jak jsem už napsal, Citroen měl kdysi náskok oproti ostatním, ale to bylo před 50ti lety když uvedli DS. Od té doby se ale hodně změnilo, po převzetím Peugeotem to šlo s nimi z kopce, protože skoro všechny větší inovace PSA zařízlo a z laboratoře se do série nedostaly nebo měly jepičí život, to je realita Citroenu pod vlastnictvím PSA. To píšu jako vlastník CX, BX, dvou XM, Xantie, a obou generací C5.

Když to řeknu hodně brutálně tak koncem 80tých let se v podstatě jednalo už jen o vozy postavené na platformě Peugeotu využivající motory a techniku Peugeotu s tím, že některé modely byly vybavené excluzivně hydropneumatickým podvozkem. Z toho mi logicky vychází pokud nebylo celé PSA 10 let před ostatními automobilkami (o čemž silně pochybuji), jak mohl být Citroen ??? Ta otázka je pouze řečnická a není potřeba na ni odpovídat.

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator