Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Ztráta účinnosti katalyzátoru, díra v plynu a hydroštel / C5 II 2.0i RFJ
macman
18.06.2017 21:57 - Ztráta účinnosti katalyzátoru, díra v plynu a hydroštel / C5 II 2.0i RFJ
99
koupil jsem od známého jeho c5, jelikož mu s ní došla trpělivost a on kolem ní pobíhal s flexou, že jí naporcuje a mě jí bylo líto..

Auto mu hlásilo chybu 2. lambda sondy, takže jí nechal v servise vyměnit a nechal udělat nové rozvody.. Od té doby je za studena slyšet jeden ventil, cvaká jako by hydroštel.. Po nastartování se auto normálně rozjede, ale jakmile člověk dojede na první křižovatku, chce se rychleji rozjet, motor se zadusí a chcípne (tohle mi dělá i 1.6 v 307, ale tam mám manuál a stačí na chvíli podržet spojku, než se chytne).. Zajímavé je, že to zadušení je jen jednou po startu a pak už to celou cestu neudělá ani jednou.. Nakonec se po pár stovkách kiláků rozsvítila kontrolka motoru a katalyzátor hlásí ztrátu účinnosti... Tím jeho pohár trpělivosti přetekl...

Vzhledem k tomu, že má auto kompletně udělanej podvozek za nemalý peníz, chtěl bych tyto závady nějak vyřešit...

K mým dotazům... ohledně toho cvakání hydroštělu.. zajímavé je, že do výměny rozvodů motor byl naprosto tichý a cvakání se objevilo ihned při prvním nastartování po rozvodech... Jako kdyby se měnil olej, tak pochopím, že dali řidší - proto to cvaká, ale olej se neměnil.. Může na tomto motoru něco způsobit cvakání ventilů jiného než hydroštel?? Koukal jsem, že to má nějaké variabilní časování ventilů...

ztráta účinnosti katalyzátoru - znamená to že je KO, nebo ta lambda dává špatné hodnoty.. chybu sice nehlásí, ale je divné že odešel kat hned po výměně lambdy.. Jinak závada je trvalá, nejde vymazat...

To přidušení motoru v první akceleraci po nastartování.. má to něco společného s lamdou a katem, nebo je to nějaká jiná závada???

Díky za nápady a postřehy

P.S.: 1/ tak jsem po několika hodinách pročítání fora došel k závěru, že to chcípání/dušení po nastartování by mohl dělat ten ventil ovládající VVT - jsem na správné cestě???

2/ ještě jsem zapomněl dodat, že cvakání ventilů (za studena má auto zvuk jako HDI) zahřátím motoru zcela ustane... Pokud by byl vychozený hydroštel, tak by přece spíše cvakal na teplém motoru, když je olej řidší... Psal jsem tedy tomu kamarádovi co tam lil za olej a prý 15W-40.. Nemůžou cvakat ventily kvůli příliš hustému oleji??

3/ Pokud by byl vadný katalyzátor, tak co použít takový ten prodlužovací nástavec na lambda sondu?? Poláci to prodávají jak o život, zkoušel jste to někdo??? Protože ačkoliv svítí kontrolka motoru, auto jede jak má, výkon má a spotřeba kolem 8 litrů..

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator