Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Jaké auto v budoucnu místo C5 ?
del42sa
27.12.2016 21:40 - Re: Jaké auto v budoucnu místo C5 ?
99
stačí se mrknout na tenhle post : .link.

ta Alfa nebo Lancie také měly dvě koule na zadní nápravě, které nesloužily primárně k odpružení, ale k nivelaci zadní nápravy. Obě auta měly na zadní nápravě vinuté pružiny a speciální tlumiče, které byly napojeny na tyto dva hydropneumatické zásobníky tlaku (koule). Ty tlumiče za normálních okolností fungovaly jako každý jiný normální tlumič, protože měla ale zadní náprava výškový korektor, jakmile došlo k zatížení zadní nápravy, korektor otevřel přívod hydraulické kapaliny do tlumičů a tím se dorovnala světlá výška vozidla. Protože je ale kapalina nestlačitelná, část funkce zadních ocelových pružin v tu chvíli převzaly ony dva zásobníky ( jinak by to odpružení na zadní nápravě bylo strašně tvrdé )

U Kinetic suspension je to trochu složitější. Ten systém má v podstatě dvě funkce: Jedna je potlačování náklonu při zatáčení, které funguje na vzájemném působení protisil. Tzn. auto zatáčí a karoserie má tendenci se naklánět, při naklánění jsou stlačováné tlumiče a pružina na jedné straně auta více než na druhé. Nakláněná strana díky hydraulickému propojení tumičů posílá kapalinu na protější stranu a tím dochází k vyrovnání náklonu. V podstatě se jedná o jakousi verzi hydraulického zkrutného stabilizátoru.

stejně jako u Citroenu Activa se jedná v podstatě o pasivní systém ( přesněji řečeno re-aktivní ) Systém nedokáže náklonu úplně zabránit a v podstatě laicky řečeno začne fungovat až když k náklonu působením fyzikálních sil dojde.

Ta druhá funkce spočívá v tlumení nerovností. Pokud jede auto rovně, síly na obou stranách jsou vyrovnané a nedochází k vzájemnému působení jedné strany na druhou protože vozidlo se nenaklání. Veškeré drobné nerovnosti jsou pohlcovány pouze tlakovýni zásobníky (dochází vlastně k onomu změkčování zkrutného stabilizátoru)

je to velmi dobře vidět na tom videu 1:16min slalom, 2:13min potačení drobných nerovností

.link.
.link.

PS: ta Toyota v podstatě umí ještě "rozpojit" zkrutný stabilizátor a při jizdě v terénu tak umožnit maximální rozsah kývání náprav bez vzájemného působení na protilehlé kolo (tedy efekt naprosto opačný než je vyrovnávání náklonu při jízdě na běžmé silnici - jakási "anti - activa")

PS1: ten systém jako takový lze pak různě "upgradovat" To znamená, že základní funkce tlumičů může být doplněna o elektronické tlumení s variabilní charakteristikou řízenou počítačem nebo systém vyrovnávání světlé výšky, který základní verze KDSS nemá.

podobný systém využívá i Nissan Patrol ( pod ázvem HBMC )

.link.
.link.

nebo Audi :
.link.

Velmi zjednodušenou verzi se stejným principem používal na zadní nápravě Peugeot u své 3008 s názvem : "dynamic roll control" .link.

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator