del42sa
|
27.12.2016 21:40 -
Re: Jaké auto v budoucnu místo C5 ?
|
|

|
stačí se mrknout na tenhle post : .link.
ta Alfa nebo Lancie také měly dvě koule na zadní nápravě, které neslouily primárně k odpruení, ale k nivelaci zadní nápravy. Obě auta měly na zadní nápravě vinuté pruiny a speciální tlumiče, které byly napojeny na tyto dva hydropneumatické zásobníky tlaku (koule). Ty tlumiče za normálních okolností fungovaly jako kadý jiný normální tlumič, protoe měla ale zadní náprava výkový korektor, jakmile dolo k zatíení zadní nápravy, korektor otevřel přívod hydraulické kapaliny do tlumičů a tím se dorovnala světlá výka vozidla. Protoe je ale kapalina nestlačitelná, část funkce zadních ocelových pruin v tu chvíli převzaly ony dva zásobníky ( jinak by to odpruení na zadní nápravě bylo straně tvrdé )
U Kinetic suspension je to trochu sloitějí. Ten systém má v podstatě dvě funkce: Jedna je potlačování náklonu při zatáčení, které funguje na vzájemném působení protisil. Tzn. auto zatáčí a karoserie má tendenci se naklánět, při naklánění jsou stlačováné tlumiče a pruina na jedné straně auta více ne na druhé. Nakláněná strana díky hydraulickému propojení tumičů posílá kapalinu na protějí stranu a tím dochází k vyrovnání náklonu. V podstatě se jedná o jakousi verzi hydraulického zkrutného stabilizátoru.
stejně jako u Citroenu Activa se jedná v podstatě o pasivní systém ( přesněji řečeno re-aktivní ) Systém nedokáe náklonu úplně zabránit a v podstatě laicky řečeno začne fungovat a kdy k náklonu působením fyzikálních sil dojde.
Ta druhá funkce spočívá v tlumení nerovností. Pokud jede auto rovně, síly na obou stranách jsou vyrovnané a nedochází k vzájemnému působení jedné strany na druhou protoe vozidlo se nenaklání. Vekeré drobné nerovnosti jsou pohlcovány pouze tlakovýni zásobníky (dochází vlastně k onomu změkčování zkrutného stabilizátoru)
je to velmi dobře vidět na tom videu 1:16min slalom, 2:13min potačení drobných nerovností
.link.
.link.
PS: ta Toyota v podstatě umí jetě "rozpojit" zkrutný stabilizátor a při jizdě v terénu tak umonit maximální rozsah kývání náprav bez vzájemného působení na protilehlé kolo (tedy efekt naprosto opačný ne je vyrovnávání náklonu při jízdě na běmé silnici - jakási "anti - activa")
PS1: ten systém jako takový lze pak různě "upgradovat" To znamená, e základní funkce tlumičů můe být doplněna o elektronické tlumení s variabilní charakteristikou řízenou počítačem nebo systém vyrovnávání světlé výky, který základní verze KDSS nemá.
podobný systém vyuívá i Nissan Patrol ( pod ázvem HBMC )
.link.
.link.
nebo Audi :
.link.
Velmi zjednoduenou verzi se stejným principem pouíval na zadní nápravě Peugeot u své 3008 s názvem : "dynamic roll control" .link. |
| |
| |