Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Prosakující posilovač řízení (servo)
jubileus
26.10.2016 09:46 - Re: Prosakující posilovač řízení (servo)
99
Jak popisujete, hadice 12 mm Semperit na paliva je ta pravá i spojky a objímky na tyto hadice jsou dostupné.Nedokázal jsem však tuto novou hadici dostat přes fald trubky a tak jsem nechal starou hadici s lepší svorkou.Nejsem si jist, zdali by se hadice po převlečení přes toto drátové zajištění zvětšením průměru nepoškodila. Protože je to asi prstýnek z kulatiny 3 mm nabodovaný na té trubce vratky zpět. Pro hadici 12 mm je to značné zvětšení obvodu... Jednoduše to pod autem nešlo na ni narvat. Je otázkou, jestli je to origo přes ten kroužek (po 20mm) převlečený a pak na tom spona... No nic, vratka zatím vyřešena. Protože i při okamžitém ucpání obou trubek při rozpojení ukápla část LDSky (2dl) začalo při natáčení volantu drnčet řízení-posilovač.Došlo mi, že to chce dolít LDS. Koupil jsem, dolil jsem 3,5 litru a kapalina je vidět na dně sitka.Bylo tam asi hraniční minimum... Vyměnil jsem zrovna i chladící kapalinu. Koupil červenou G12 a starou vypustil dole na chladiči zmáčknutím svorky a stažením hadice. Vytekly asi 4 litry. Hadici zpět a dolil jsem odstátou bez sanétrovou vodou. Chvíli protočil a vypustil. To jsem udělal 2x. Asi nepovolil termostat, tak jsem do hadice od termostatu k chladiči nalil novou G12 . Termostat se jevil neprůchodný (studený)protože to nešlo profouknout.No tak jsem nalil novou G12 (vše koncentrované) i do nádržky. Vlezly do toho přesně 4 litry.
Pro jistotu jsem si vzal do auta 1,5 litru odstáté vody na případné dolití. A to jsem udělal dobře, protože po ujetí asi 10km se rozblikalo STOP na palubovce.Ukazatel teploty v polovině. Dolil jsem přesně 1,5 litru a dojel 2 km k baráku. A byl jsem rád, že nemusím pokračovat, protože to bylo rozpálený nezdravě, smrdělo to, mírně se kouřilo zpod kapoty.
Druhý den jsem očekával cokoli. Voda-stav OK,po nastartování motor taky. Po ujetí asi 15 km jsem prohlédl motor a ohmatal hadice (od termostatu byla studená),chladič taky, tak jsem si řekl, že ji chci vidět teplou i s chladičem aby se tomu dalo věřit. Ukazatel teploty na palubovce v polovině.A tak jsem auto prohnal několikrát mezi kruháčema až se bestie zapotila a konečně voda začala kolovat. Chladič horký, hadice taky, tak to konečně zase funguje. (Mimochodem, ve snaze ovzdušnit nad termostatem odšroubováním čepičky ventilku při nastartovaném motoru se nic nedělo). Do vnitřku ventilu se mi ničím píchat nechtělo, protože jsem neměl náladu to potom zase někde shánět nový. Takže to nyní FUNGUJE a děkuji za RADY.
Neodpustím si ale připomínku, že u normálního auta všechna voda naráz vyteče a nemusí se pak odvzdušňovat na třech místech a nebo čekat, jestli pak nepraskne hlava motoru. Tato C5tka I 2,2HDi Break je fakt vyjímečný auto a dovede vždy překvapit a jde mu " o kejhák" i při výměmě vody. Nová voda se snad musela odvzdušňovat jen u starýho Embéčka 1000 MB pod zadním sedadlem. Kvůli termostatu to nejde ani propláchnout při změně typu a bez nemrznoucí směsi to nemůže zůstat ani na mrazu po vypuštění vody, protože by ten zbytek vody roztrhal topení. Nad takovým řešením musel někdo fakt dlouho přemýšlet....Omluvte moje pocity. Musel jsem to sdělit.

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator