Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Koupě Citroenu C5 - jakou motorizaci?
jruze
04.09.2016 22:44 - Re: Koupě Citroenu C5 - jakou motorizaci?
U??vate?
certik napsal(a):
Zkusim k tomu neco poznatku. Mam tu 2.2 HDI a je ted bohuzel uz druhej mesic v servisu, cca mesic jsem misto ni mel pujcenou 3.0 HDI. Obe kombik, obe prakticky stejna vybava az na navigaci.

Trilitr o neco vic zere (to se asi dalo cekat), a je na nem fakt poznat ze je to V6, jak pise jumep. Vpodstate mi prijde ze ty auta jsou zhruba stejne rychly - ten zasadni rozdil je ze 3.0 ma "spicku" kroutaku od nejakych (nevim to z hlavy presne, takze prosim brat trochu s rezervou) 1600 do neco pres 3000 otacek. To znamena, ze vpodstate v libovolnym provoznim rezimu kdyz slapnu na plyn, auto zacne plynule zrychlovat. U 2.2, kdyz slapnu na plyn tak auto taky zacne zrychlovat, ale bud pomaleji, nebo pokud na ten plyn slapnu razantneji tak vterinku pockat nez podradi a pak zacne zrychlovat - a tady si myslim ze je duvod proc je ta 2.2 pocitove "zivejsi" - proste jak to podradi, tak to jde do otacek, roztoci se turbo a trochu to "kopne". Ale je to (podle me) opravdu jen o pocitu. Rekl bych ze ten rozdil ve vykonu tak nejak kompenzuje rozdil v hmotnosti.

Dalsi dojem je, ze 2.2 v klidu je vyrazne tissi, ale jak ji slapnes za krk zacne byt slyset a je to takovej ten typickej zvuk ctyrvalcovyho dieselu - nic hroznyho ale taky nic co by si clovek vylozene uzival. Ten trilitr je slyset porad, ale tak nejak libozvucneji.

No a posledni vec - oba ty motory maji 450Nm. 2.2 ji ma ve spicce, a 3.0 ji ma softwarove orizlou (proto ten velkej rozsah otacek, ta krivka zacne byt v jednom miste plocha). Je to proto, ze 450Nm je konstrukcni limit prevodovky. Predpokladam, ze konstrukcni limit znamena ze ta prevodovka by mela snest takovou zatez dlouhodobe, ale prostym selskym rozumem - u 3litru kdyz na to slapnes, tak je prevodovka na limitu prakticky pokazde, u 2.2 jen obcas, kdyz zrovna si sahne kroutakem na spicku. Coz znamena, ze u 3litru dostava vic zabrat prevodovka, na druhou stranu 3litr asi nepujde moc snadno uhonit, protoze nikdy nemuze jet nadoraz.

A ted babo rad.. No snad to pomuze Jo, a jsou to vsechno jen moje osobni dojmy.


No nevím,ale já bych to popsal jinak: biturbo na třílitra asi nemá(na dlouhých trasách bude 3.0 o litr dole, na kratkých asi navíc) ale zátah má později protože má omezovač, kdežto biturbu když naložím tak spálím gumy a od nějakých 1300-1400ot když mu naložím a podržím mne pošle na volant protiskluz(zavře palivo) a jde do +- 3500ot (já ho tolik moc často netočím) - jen když mne někdo vyprovokuje tak do 4000ot - je to krátkodobé protože to většinou hned vzdají Jinak u manuálu dovede biturbo hábnout i na trojku,někdy i čtyřku no na trojku je tam při 2500ot už dávno přes 100Km/h - nevím jak mᚠauto seřízené,ale mé je v originále(ale ta ECU je trochu jná soft stejný jako v X7 (asi do toho dávali víc typů)- měli jsme tu ,,chcíplou" X7 a na mou jela jak z praku - mapy stejné

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator