Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Problém s dobíjením
igok
15.07.2016 12:58 - Re: Problém s dobíjením
VIP
LukoLVG napsal(a):
To je jasne Dnes som konecne pomeral, pri nastartovani to kleslo na 11v. Pri zapnutej klime, vetrak naplno, radio hlasno, hmlovky zapnute a aj vyhrievanie okna a stahoval som okna hore dole na baterke pokleslo na 12,3, vsetko merane na volnobeznych otackach. Ale budik ukazoval uz v cervenom poli. Cize predpokladam, ze aj budik bude zly??
Alternator daval vtedy 12,3v pri vypnutych vsetkych elektrospotrebicoch bolo 14,3 baterka aj altik. Takze vidim to, ze vymenim regulator, uhliky a aj loziska ked uz alternator bude vonku a uvidi sa


Ak dobre chapem, ci si uz meral bez zataze alebo so zatazou, tak si nameral na baterke aj altiku vzdy rovnaku hodnotu. (v zatazi altik aj baterka 12,3V, bez zataze 14,3V altik aj baterka). To znamena ze spoje su OK a nemas ziaden ubytok napatia trebars na prepoji medzi prevodovkou a kasnou. Z toho vyplyva ze problem bude v altiku. A tam toho moze byt viac.

Alternator ma pri volnobeznych otackach motora cca 2500 otacok. Pri tychto otackach by mal byt schopny dodavat minimalne 60% jeho maximalneho vykonu pri udrzani prevadzkoveho napatia 13,5V. Podla toho co pises, predpokladam ze si nepridaval do auta ziadne nove spotrebice a napriek tomu sa alternator tvari ako by nestihal (nemal dostatocny vykon).
Priciny nizsieho vykonu mozu byt rozne:
1, kratke uhliky poskakujuce po kruzkoch
2, zodrate zberacie kruzky do stavu ked uz na ich obvode nieje celistva vrstva medi (to je extrem - auto by muselo mat hoodne cez pol miliona km alebo by muselo pracovat vo velmi tazkych, prasnych podmienkach)
3, odpalena dioda pripadne viac diod na usmernovaci (nie vsak vsetky, to by altik nenabehol)
4, oxidacia medzi B+ srobom a usmernovacom (ubytok napatia priamo na alternatore)
5, medzizavitovy skrat na statore.

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator