Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Chladici system - ztraci se voda
LiPa
25.05.2016 14:03 - Re: Chladici system - ztraci se voda
99
Ahoj, taky řeším pro mě poněkud nepochopitelný problém se ztrátou chladící kapaliny: před vánoci jsem koupil C5 II 3.0 V6 se špatným termostatem. Po najetí bezproblémových cca 300-400 km jsem ho nechal vyměnit a od té doby se kapalina ztrácí, ale hodně nepravidelně, nicméně už jsem celkem dolil přes 3 litry. Teď po posledním dolití jsem nastartoval motor s otevřenou expanzkou, nechal ho běžet cca 15 minut, přidával plyn, ale hladina kapaliny se ani nehnula, bublinky žádné, olej OK, z výfuku pára nejde. Pro jistotu jsem to zkusil odvzdušnit. na termostatu i na hadicích topení. Další kontrola hladiny po 350 km (kombinace město/okresky/dálnice během několika dnů) - pokles o 0,5 cm od horní rysky, což bych přičítal vytlačení přebytečné kapaliny přes víčko. Potom ujetí cca 150 km, pak auto 14 dnů stálo, pak dalších cca 150 km a po dalším nastartování opět hláška o nízké hladině kapaliny a chybí přes litr...

V servisu zkusili manuálně natlakovat chladící soustavu - tlak neunikal. Po nastartování ale tlak na tom měřícím přístroji po chvíli šel nahoru, téměř až k červenému poli, což by naznačovalo těsnění nebo hlavu, nicméně než to nechám rozebrat - protože na V6 to asi bude porod na druhou a ne zrovna levná záležitost - chci se zeptat, jestli někoho z vás nenapadá, co ještě vyzkoušet. Je mi totož divné, že by prasklé těsnění nebo hlava vytlačily vodu jen někdy a jindy zase 300 km držely. Navíc v tom servisu při tlakové zkoušce natlakovali soustavu a pak nastartovali motor bez odtlakování - z logiky věci bych řekl, že když se sečte to manuální natlakování + pak to od motoru, půjde měřák do červeného pole vždycky... ale nemám s tím zkušenosti, takže si nechám poradit

Navíc - nevím, jestli to má souvislost - po té výměně termostatu se mi po ujetí cca 20-30 km zobrazila hláška Chyba regenerace spalin (snad si to pamatuju dobře), která se od té doby objevuje při každém startu. Jo a ručička budíku teploty oleje se ani po dlouhé jízdě nepřehoupne přes dolní třetinu stupnice. Teplota vody je od té výměny termostatu OK.

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator