Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Aditiva do nafty a palivového systému
jruze
15.03.2016 10:02 - Re: Aditiva do nafty a palivového systému
U??vate?
vilous napsal(a):
Docela bych varoval před předešlým článkem.
Cpát do nafty motorový olej pro dvoutaktní skútry je docela odvaha.
Jak autor ví, že "maže". Maže i olej z hranolků. Jenže nafta potřebuje přísady na mazání vysokotlakého vstřikovacího čerpadla, tedy olej pro tlaky kolem 2000 atm, odolnost proti spalování není tak důležitá. Dvoutaktní olej se především musí dobře mísit s benzínem a odolávat spalovacímu procesu ve válci.
U každého katalyzátoru se varuje, že nejhorší je, když se do něj dostane nespálené palivo nebo olej. Uvádí se, že spotřeba oleje přes 1 l na 1000 km spolehlivě katalyzátor likviduje. Takže přidávat si olej úmyslně do paliva je masochismus. Třeba se fakt prodluží regenerace FAP, protože saze s olejem se chytí hned na katalyzátoru a vzorně ho likvidují.

Ale hlavně:
1. Proč vymýšlet vymyšlené - kvalitních a hlavně vyzkoušených a doporučených aditiv spousta
2. Kdyby to byl takový zázrak, tak v honbě za emisemi by to zítra doporučili všichni výrobci
3. Procesy v motoru, katu a různých filtrech jsou tak složité, že nutí automobilky i podvádět. Amatérské pokusy toto mohou vždy jen zhoršit.


Není to nic amatérského a mám na tom (přidávání oleje) najeto v průběhu asi tak půl mega(nejvíce na jednom z aut přes 200000Km,na ostatních +- 40000Km) a nikdy jsem neměl problém jak se vstřky tak katem nebo FAPem. - vzhledem k tvému věku by jsi mohl pamatovat dobu kdy na benzínkách prodávali kapsle s olejem do nafty(1. kapsle na 10L) vypadali jako kdysi kapsle šampónu a dnešní nafta je daleko sušší než kdysi.

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator