Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Akumulátor
Tridac
10.02.2016 13:53 - Re: Akumulátor
99
autodiag napsal(a):
jojo nekdy je mene vice..pokud je inteligentni procesorova dokaze divy i s proudem 1-3A jen zalezi na stride pulzech,tvaru pulzu atd ...

Já se omlouvám, už jsem to tu i psal. Jak slyším "pulsnní" a podobné věci pak jsem docela mimo. O kolika víme autech že mají pulzní dobíjení baterky? Kolik znáte pulzních nabíječek? Auta nevím, nabíječku žádnou. Jde o to, že například gelovou baterii po připojení na více ampér budeme honit po místnosti až praskne. Nestačí zpracovat plyny. To je také důvod, proč jsou optimální velmi slabé proudy. A tyto proudy pokud jsou do 0,2-0,5A, možná i lépe méně, dokáží velmi kvalitně probrat baterie, které velký proud zničí, ale není to nadlouho, jen se jim šetrně ještě dá trošku prostoru. Mrtvá baterka je mrtvá a nic ji neoživí napořád, ale jen prodlouží konec.

Ta z lidlu je čistě udržovací, dobrá na zimu, zapnout a nechat být. Má malý proud a docela dobře oživí třeba přez zimu nejezdící akumulátor. Není to zázrak, ale pro svůj účel dostačuje.

Pak zde byla zmíněna položka nabíjení nabíječkou na autě.To si myslím, že je dost hazard, osobně to nedělám, odpojím baterku pokud jde na nabíječku. Ty proudy nikdy nevím kolik to dává, psát mohou cokoliv, ale minimálně o výměny pojistek nestojím, takže na nabíječku to dávám vždy odpojené. Ty udržovací, malé kapacity, z Lídlu a podobně, ty nepoškodí ani pojistku, není proč mít obavu, ale jakmile se připojí velá nabíječka, může se stát cokoliv.

Jiank bych byl rád solidně hovořit o baterkách, protože si musíme uvědomit, že si koupím baterii a je ejdno jestli ji dám do superbu, C5, formule, škodovky 120 nebo Trabanta. Té baterce je to jedno, tu baterku všechny stroje nabijií, pochybuji jak pracuje trabant v pulzních krocích strojové nabíječky a baterie fungují ve všech strojích. To jakým způsobem a jak pracují stroje s tímto poskytnutým proudem je věc jiná, ale nemá na ni vliv absolutně baterka jako taková. Autu je jedno jestli je to varta, bosch, a já nevím co, potřebuje prouda baterce je jedno do čho ji dáme, potřebuji aby se o ni staralo a aby se správně a dobře dobíjela.

Zákony fyziky i chemie platí i pro baterky. čím menší proud, tím kvalitnější nabití. Hranice velikosti dobíjení je omezena funkčností baterky, a nedoporučuji bezúdržbové a zcela zaisolované baterie nabíjet více než 1/10 proudového objemu. Pokud má baterka 70A, pak víc jak 7A by neměla dostávat, to ji vcelku nejen ničí ale je to nebezpečné z hlediska plynů které vznikají v batrce. Viděl jsem co to dokáže u gelovky, která musí mít velmi malý proud nabíjení a nevypadá to dobře když praskne. Rounové jsou také náchylné ale většinu mají výduch pro přeplynování. Klasické mají výstup tlaku, ale není dobré je nechávat vařit silným proudem.

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator