Jsou zde dvě kategorie - C5 I+II a X7. U první je nabíjení řeeno klasicky jako u drtivé větiny starích aut.
U X7 je speciální jednotka, která řídí práci s akumulátorem. Její hodnoty (mylená kapacita v Ah, procento nabití...) jde vidět v diagnostice.
Po výměně akumulátoru se simulovanými testy 4h snaí sama zjistit jeho kapacitu. Samozřejmě není vhodné tam připojit silnou simulovanou zátě, tak to probíhá nenápadně a pomalu. Proto by na to ta jednotka měla mít 4h klid = nestartovat. Ale pokud potřebujete dát baterku a vyrazit, tak se to nepo... a asi si nechá minulé hodnoty, prostě ádnou chybu to nehodí. Měl jsem v autě od 65 Ah do 80 Ah a vdy to ta jednotka odhladla s přesností asi +-2Ah.
Take závěr - já sem do toho nikdy ručně nezasahoval nějakým nastavováním a doporučuji majitelům X7 se tím nějak netrápit - prostě tam dát baterku nějaké rozumné kapacity a nijak to neřeit. Jak správně píe Tridac, nedělat z toho pro lajky vědu. A kdy u nabíjet mimo auto, tak taky správně píe raději malým proudem a dlouho.