Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Přívod vzduchu do sání
Mikra
02.10.2015 20:11 - Re: Přívod vzduchu do sání
99
Zkus a poreferuj, ale s tím snížením spotřeby bych si moc velký iluze nedělal. Stejně se vzduch ohřeje od turba a pak se násilím chladí v intercoleru. Teplotu před klapkou měří čidlo a ŘJ upraví podle toho množství vzduchu, který turbo nažene do motoru. Studený vzduch je hustší, což mi připadá jako výhoda a teplý je moc roztažený, takže teplýho se tam musí nacpat víc, aby se dodrželo správný množství před stlačením a vznícením. Větší smysl má asi ypsilonka u 2.0 HDi, kdy část vzduchu u studenýho motoru proudí mimo intercoler a tak studený motor dostává teplejší vzduch do válců a líp se tak vzněcuje směs. Ale když už je ohřátý chladič na tolik, aby dokázal zahřát nasávaný vzduch tou zmíněnou klapkou, tak to už mᚠv krutých mrazech za sebou 20km a motor už je ohřátý natolik, že nepotřebuje nasávat teplejší vzduch a naopak ho potřebuje chladit v intercoleru. Možná by to mohlo být užitečný na Sibiři při -50°C, ačkoliv tam se asi chladič nezahřeje celý rok .
Myslím, že žádný rozdíl nepostřehneš. Ale budu rád, když najdeš něco k dobru a pak to klidně taky použiju.

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator