Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Praskající vahadla a hydroštely / C5 I 2.0 HDi
majsterkoo
31.08.2015 21:22 - Praskající vahadla a hydroštely / C5 I 2.0 HDi
99
Čest Citroeňáci.

Řeším problém s kámošovou C5. Je to 2.0 HDi s asi 80kW. Před měsícem ještě jezdila bez sebemenších problémů, nikdy se nějak nekazila a nikdy s ní problémy nebyly. Bohužel, poslední měsíc si už nevím rady.

Před měsícem ke mě dojel známý, že mu nějak nejede auto. Přičina problému - prasklé vahadlo na ventilu. Vzhledem k ("asi") 350tkm se problém přisoudil opotřebení materiálu a vahadlo se vyměnilo. Při té příležitosti se shodila celá hlava, avšak žádný problém nebyl zjištěn, takže se vše smontovalo zpět a C5 krásně vrněla.
Za 14 dní opět nejela. Tentokrát problém s prasknutým hydroštelem. Vzhledem k tomu, že sousední bylo už taky načaté se vzhledem k najetým km chyba shodila na opotřebení materiálu a koupily se nové všechny hydroštely i vahadla. Vše se složila a C5 opět krásně vrněla.
Po pár dnech opět přestala. Znova zlomená vahadlo, tentokrát na ventile, kde bylo zlomené poprvé. Problém by mohl způsovat zakončení ventilu, o které se vahadlo opírá, viz FOTO. nebo je na vahadla jasně vidět vymlácený ďůlek, což bude nejspíš důvod rozletění vahadla. Čímž by se dal jednoduše problém přisoudit ventilu. Ovšem, nesedí důvod, proč praskl jeden hydroštel a jeden napraskl a proč to ještě před měsícem jezdilo několik let bez problémů.

Rozvody jsou v pořádku (snad jen jedna kladka, který má v klínku vůle asi necelého půl zubu, v tom ale problém nevidím, podle prospektů je tam tolerance až půl zubu), s vačkou by taky neměl být problém.

Takže pokud to shrnem - 2x zlomené stejné vahadlo a 2x křupnutý (pokaždé jiný) hydroštel.

Nesetkal se někdo s tímto problémem? Já si už opravdu nevím rady, co tomu je. Všechno se po důkladné prohlídce zdá v pořádku a nejde mi rozum, čím by to mohlo být způsobeno. Kdyby to měl způsobovat nestandardní tvar ventilu oproti ostatním, proč by to neudělalo už před rokem, dvouma, třema... a proč by prasknuli dva hydroštely úplně na jiným válci? Děkuji všem, co mi pomohou vyřešit tento obtížný problém, nebo přijdou s alespoň nějakou radou.

foto: .link.

//EDIT
Ještě mě napadá, že potom, co se teďkom vylomil znova ten hydroštel zaznamenala ECU chybu snímače na vačce - že by to s tím souviselo?

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator