Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Barva se se mnou loučí....
Koník
14.05.2015 18:46 - Re: Barva se se mnou loučí....
Za?iato?n?k
63zdenda napsal(a):
ono stačí třeba dát do barvy víc nebo míň perleti

Tak konkrétně můj příklad byl už z namíchané plechovky barvy, nikoli, že to někdo zmrší na míchačce . Na školení v Holandsku u výrobce barev nám to názorně ukázali. Sledovali jsme lakýru a z jedné namíchané plechovky nastříkal na vzorky dva odstíny. V jednom vzorku utopil zrna v barvě a barva byla ve finále po laku tmavší na druhém vzorku nechal barvu jemně zavadnout, potom ještě hodil decentně vrstvičku barvy na postavení zrna a pak až dával vrstvu laku. Tento druhý vzorek byl světlejší a odpovídal realitě. Rozdíl byl pouze v technice stříkání, naředění barvy, síle vrstvy a nastaveném tlaku na pistoli


63zdenda napsal(a):
samozřejmě že každá barva, i metalíza bledne

Nebledne barva jako taková, ale zmatní (zoxiduje) pouze vrchní část laku, který změní potom odstín do mdlé podoby. Navíc tomu pomáhají mikroškrábance z prachu a myček. Stačí strojní leštění a lak je jako nový. Přijel za mnou pán s fialovou metalízou a nastříkaným čumákem. Že prý, jestli by se s tím dalo něco dělat čumák se krásně lesknul, barva živá fialová ale od dveří do zadu mdlá fialová metalíza. Opravdu markantní rozdíl. Večer si pán pro auto přijel a nestačil se divit. Myslel, že jsem mu dostříkal zbytek auta. Samozřejmě v uvozovkách . Starý lak strojním leštěním získal nový vzled, díky odstraněné oxidaci a nový lak se musel přeleštit strojně také, aby ztratil ten extra nový lesk. Nově nastříkaný odstín byl od originálního k nerozeznání

Jinak zásadně nedoporučuji nechávat si domíchávat přesný odstín na strojně nevyleštěné auto, protože jakmile to auto potom necháte u někoho vyleštit, budete se pěkně divit. U metalíz se to ještě dá, tam ten rozdíl není tak markantní, jako u klasických laků.
Opět příklad z praxe, tentokráte klasická barva nikoli metalíza. Známý si nechal ke svému autu namíchat přesný odstín. Bylo to u barev RM. Měli coloristiku seřazenou odstíny popořadě za sebou, takže když neseděl originál, už šli jen postupně po odstínech až našli opravdu na chlup stejnou červenou barvu s decentně hnědým nádechem. Bohužel přeleštili při výběru jen ručně kousek karoserie. Nechal si to namíchat do spreje a poškozená místa si opravil. Jenže se mu nelíbilo že ty fleky má lesklé a zbytek auta vyšusovaný a chtěl to také úplně hladké bez přechodů. No a jelikož jsem prováděl strojní leštění, přijel za mnou. Odstín barvy mu seděl opravdu skvěle, jen ten kontrast lesků kazil dojem. Tak jsem mu to tedy přebrousil do hladka a následně přejel strojní leštičkou. Nestačil se divit, když leštička odstranila vrchní oxidaci původní barvy. Původní lak byl opět nádherně živě červený, ale nový opravený lak zůstal červený s decentním nádechem hnědé tak, jak byl původní zoxidovaný lak. zůstali mu oči pro pláč a flekaté auto.


TomasT napsal(a):
když na to kouknu, nejsem schopný najít místo kde končí nový a začíná původní 8 let starý lak (tmavězelená met.).

Udělat opravdu dobrý zástřik je umění. Obzvláště u metalízy. Ne každý lakýra to dokáže,, i když si myslí že ano a ne každý používá zástřiková ředidla a podobné vychytávky, které jim jejich práci zkvalitní, nicméně bohužel trošičku podraží Přitom právě zástřikové ředidlo je je po rukách lakýry klíčem ke kvalitnímu zástřiku

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator