nechci vám do toho kafrat, ale u metalíz platí, e z jedné plechovky odlijete dvoum lakýrníkům a kadý můe ptencionálně nastříkat pro porovnání malinko jiný odstín. Ve se toti u metalíz odvíjí od postavení zrna a tím následný lom světla. Na postavení zrna má vliv sklon a vzdálenost stříkací pistole od stříkaného předmětu, jak si lakýrník naředí barvu, jaký tlak si na pistoli nastaví, jak silnou jednotlivou vrstvu barvy lakýrník nastříká a jak v ní ty zrna díky tomu vemu postaví, nebo utopí. Navíc metalíza nemá tendenci blednout, jak je tomu u klasických barev. Je to dvouvrstvá barva kdy je prvni stříkaná barva a následně překrytá čirým lakem. Stačí strojní letění (nikoli ruční) brusnou letěnkou a barva je zase taková jaká byla. Nevýhoda je, e to nejde dělat do nekonečna, jeliko tímto procesem lak ubývá. Jde vak tímto způsobem srovnat rozdíly nového a starého laku na první pohled k nerozeznání. Je to prostě umění dobře nastříkat díly na autě a výsledný efekt můe zhatit i lakýrník