| 	
	| jruze | 
			| 24.12.2014 06:27 -
				Re: Zaměnitelnost man. převodovek |  |  
	|  
   | vilous napsal(a): Mikra - počítače auta nemohou zjiovat rychlost (obecně, ne jen C5) z otáček motoru a zařazeného převodu. Rychloměr musí ukazovat i při jízdě na neutrál a i při jízdě s vypnutým motorem. Navíc by to bylo nesmyslně sloité.Obecně se pouívají dva principy.
 1. Berou se údaje z převodovky, ale z oblasti výstupu na kola, tedy neovlivněno zařazeným kvaltem.
 2. U léta je povinný ABS systém, tak se berou údaje z počítání zubů na kolech. Tedy z otáček kol. Nevím jak pro účely tachometru, ale pro účely ESP se za rychlost auta bere průměr z otáček zadních kol.
 Oba systémy jde tedy rozhodit jen záměnou kol za jiný ne předepsaný rozměr kol a pneu.
 
 Co se týká rychlosti souhlasím - ohledně řazení AP je to trochu jinak (počítače motoru,ABS, AP jsou propojeny a řídí řazení podle krouáku,rychlosti,otáček atd..) jinak si ECU a ABS propočítá (u manuálu) zařazený rychlostní stupeň a podle toho povolí něktré funkce jako např. tempomat atd.. ale rýchlost vozu ukazuje opravdu z čidel ABS a jednotky ABS.Zaměnit převodovku nebo převody půjde , ale pro funkčnost by bylo asi lepí upravit jednotky a to mi příjde jako nerentabilní.
 Z dob závodění jsme na stejném motoru pouívali různé převodovky (do vrchu a okruhy) ale to je úplně jiná kapitola .
 |  
	 |  |  |  
 |  |