Hanz 397
|
06.12.2014 22:52 -
Re: turbo - regulacia
|
|

|
Na Autosalon nekoukej-melou tam ho...na. Kdysi např. expert Pepa testoval X6 Hybrid a tvrdil,e ty krabice,co sedí na motoru je vysokonapěová baterka. A take takovejhle přehled mají experti v Autosalonu asi o více věcech,který testujou(nebyl to jedinej nesmysl,kterej jsem tam slyel,ale tohle bilo do očí).
System start-stop nemá vdy alternátor-startér,ale ten Startér je uzpůsobenej častějím startům navíc to vypínání motoru není bezhlavý,ale je tam právě třeba to,e jede kudlu a pak bys dorazil někam,kde by to mělo vypnout,zohledněný. Jako dalí spousta věcí-teplota motoru vs. venkovní teplota,stav aku,apod. O tom,kolik paliva to uetří na jednom autě nemá cenu mluvit-u tohohle systému jde o celkovou produkci CO2,samozřejmě v návaznosti na celkovou spotřebu vech aut (jak psal Jumep)... Teď nechme stranou diskuse o ekologii,kadý si o oteplování planety můe myslet svý...
No a o chlazení turbín dodatečným oběhem vody by se taky dalo docela dlouho polemizovat-podle mě by bylo o hodně lepí nechat tam po vypnutí běhat olej,protoe kdykoliv sundám holendr na přívodu oleje k benzínovýmu turbu,vdycky je tak tak průchodnej a zakarbonovanej spáleným olejem...Ale konstruktéři to vymysleli,jak to vymysleli,tak nemá cenu o tom přemýlet.
Ps.: v příloze obrázek,jak se docela běně rozsvítí benzínový turbo. Je to vidět v červeným krouku. A tohle konkrétní turbo se rozsvěcelo jetě víc,protoe nelo právě to el. čerpadlo a ta turbína,díky regulované vodní pumpě motoru prostě neměla monost se uchladit... |
| |
| |