04.12.2014 12:18 -
Re: Typy a informace o motorech
O této problematice není moc co psát nového. nafták = vyí kroutivý moment v mením spektru otáček. benzín, nií kroutivý moment dosaitelný v celém spektru otáček.
Je to jako jablka a hruky - někdo rád to a někdo zase ono.
Ale v podstatě jsi to vyjádřil dobře. nafták je obecně tvrdí a silovějí a benzínák poddajnějí a tií.
Já mám 2.0i 103kw a 2.2 Hdi 98 kw. oba jsou to dobré motory. obecně mi připadne ten benzín lepí ve městě a na okreskách, diesel pak zase na dálnici. Ale to je způsobeno hlavně tím e do benzínů dávali jen pětikvalt a od 130 km/h je ten diesel tií.
Co se týká dynamiky tak má diesel samozřejmě lepí pruné zrychlení bez podřazení. Pokud chci takového zrychlení dosáhnout s benzínem musím podřadit na adekvátní stupen a jít do otáček.