Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Testy C5 I, C5 II a C5 III
martinrx
15.10.2014 00:34 - Re: Testy C5 I, C5 II a C5 III
99
Tady je trochu shrnutí:

"Mnohem závažnější však je, že vlivem rozprašování paliva a hořením vznikají pevné částice. Proto musí být auta vybavena filtrem pevných částic, aby splňovala stále se zpřísňující normy. "V současné době jsou u emisních limitů Euro měřeny pevné částice pouze hmotnostně - změří se jejich hmotnost na ujetý kilometr a neměří se jejich počet. U nových emisních limitů Euro 6 však dostala komise za úkol, aby vytvořila systém počítaní množství částic a stanovila limit, kolik vozidlo může vypustit pevných částic na jeden kilometr."

Filtry jsou sice stále dokonalejší, jenže čím jsou částice menší, tím jsou škodlivější. "Větší částice se zachycují v nose nebo v nosohltanu a tolik neškodí, ovšem menší částice a úplně nejmenší nanočástice se mohou dostat až do plicních sklípků a dále do krve. V případě, že se usadí v plicních sklípcích, mohou mít nežádoucí karcinogenní účinky."

Z toho na první pohled vyplývá, že auto na naftu nám škodí víc. Je to fakt, nebo omyl? "Naftové vozidlo má o něco horší regulované složky ovlivňující kvalitu ovzduší, ale mají nižší emise plynu způsobující klimatickou změnu. Zážehové motory mají zase nižší emise regulovaných složek, ovšem na druhou stranu jsou horší na klimatické změny," vysvětluje Jiří Hromádko.

Jinými slovy - naftové auto nám škodí víc v současnosti, benzínové teprve bude, a naopak. Teď si vyberte... "

Vzhelem k tomu jak velký podíl mají auta na celkové produkci co2 na světě je myslím ten větší škůdce naprosto jasný.

No ale to už jsme tuto debatu opravdu zaneřádili hodně velkým emisním odpadem

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator