Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: FAP OFF netechnické povídání PRO A PROTI
Delict
09.08.2014 12:55 - Re: FAP OFF netechnické povídání PRO A PROTI
99
Na emisie vplýva vela vecí, hlavne štýl jazdy, ak jazdíš nízke otáčky, časté mesto, kde motor dostane záhul, brzda tak množstvo emisií je niekožkokrát vyššie. Ak občas prebehneš motor tak vyfúkne aj EGR (hlavne kritický bod je výmenník voda/EGR plyny ,tam sa to rado upchá..) a keď to potom prebehnú na emisnej kontrole tak je to v poriadku..keď je to tam však nahromadené a prebehnú to na emisnej tak neprejdeš

Podla zistení je dôležitá aj kvalita a vek paliva, palivá z noname benziniek mali vyššie podiely pevných častíc ako palivá z normálnych benzíniek. Palivá s BIO zložkami mali nižšie podiely pevných častíc..

Trochu som študoval ako je to vo švajčiarsku.. chiptunerske firmy to tu robia..neoficiálne, po známosti. S upozornením že cez kontrolu neprejdeš, a nemal by si jazdi na verejnej komunikácií. Dos sa tu o tom diskutuje hlavne od zavedenia povinnosti DPF pre pracovné stroje s výkonom nad 18kW. Velké spoločnosti vykazujú straty v súvislosti s DPF filtrami (aktívnymi aj pasívnymi) vačšie ako cena samotného stroja. Zničené motory, opravy filtrov na konkrétnom stroji za 35 000chf sa vyšplhali na 50 000chf.

Vedú sa diskusie ako je táto technika nedotiahnutá a zlyháva..popri tom spôsobuje škody..
+ jedna citácia
odvracena strana DPF

uz sme na aute dpf menili, planovana zivotnost 250tis km, realne 135tis km, cena 50 000kc, o 5tis km se menil i motor. Prave kvuli regeneracim filtru, do doby kdy auto jezdilo v rezimu 300km po dalnicich denne ok, pak se presunulo na 4 mesice ciste jen do prahy, kratke jizdy do 20min a za tri mesice bylo po filtru... U motoru vznikl problem s regeneracema jeste u nezahrateho motoru kdy se protlacovala nespalena nafta pod pistni krouzky a redila olej ktery ztracel mazaci schopnosti. Zacal sem se tomuhle tematu venovat i v diplomce, z autorizovanyho servisu sem si stahoval vyjete oleje z aut u kterych sem mel udaje o kilometrech, vetsinovem vyuziti vozu atd, tyto oleje sem pak nechaval testovat v ustavu paliv a maziv (ted uz sgs) a v jedne nasi rafinerii vyrabejici oleje. U nejhorsich vysledku vyslo ze olej po ujeti 12tis km byl uz natolik zredeny naftou ze nevyhovoval nekterym normam na mazivost, slo tedy o testy spise orientacni protoze testy ktere by bylo potreba udelat aby to bylo vse "kovany" byly za statisice Doporuceni pak znelo u mestskych aut zkratit interval vymeny z 30tis km na 10tis km nebo tyto auta pouzivat jen na dlouhy trasy, haha Takze kdyz si clovek vezme vypousteni emisi behem regenerace, vyssi spotreba a tim i vyssi emise z pritomnosti dpf, spotreba oleju, vyroba nahradnich motoru... A pri zkoumani filtru sem se dostal jeste do jedne casti, tedy vlivu na zdravi. V jedne praci, nevim jestli uz z CVUT nebo TUL, se merila hmotnost a cetnost castic s filtrem a bez. Instalace filtru mela za nasledek opravdu vyraznou redukci hmotnosti pevnych castic, ale taky vyrazny narust poctu techto castic, tedy vypousti se castice ktere sou malinkaty a jejich vice nez u motoru bez filtru, ale suma jejich hmotnosti je vyrazne mensi. Je to zpusobeno tim ze u motoru bez filtru se starsi generaci vstrikovani dochazelo k vetsi kumulaci castic ktery se na sebe "lepej". Tyto castice i pak zachytava DPF a ty mikro stejne propousti. V navaznosti na to sem nasel nejakou studii ze svycarska, kde nejaky pan dokazoval, ze prave ty nejmensi castice ktere vznikaji u nejnovejsich dieselu spolecne s DPF skodi lidem nejvic, proniknou plici nejdale a nici primo nejake bunky, snad makrofagy? uz si nepamatuju... a celkove to je proste o tom ze dopady tohodle smejdu nejsou jeste natolik prozkoumany aby EU mohla tabulkama narizovat snizovani nektereho parametru emisi aniz by bylo znamo co tim vlastne delaji a pokud jde o me, tak si myslim ze soucasna norma euro 4 a vyssi by se mela trosku zrevidovat, zavest sirsi diskuzi a zhodnit jejich skutecny dopady... Ted zrovna byl clanek ze aby auto splnilo emisni normy v roce 2020 tak pri soucasnych technologiich by jeho cena musela stoupnout o cca 75tis kc a dokonce jeden europoslanec i rekl ze nelze technicky pokrok vynutit administrativnim opatreni...

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator