Ahoj
jsem na foru prvně. Jsem čerstvým majitelem C5 2.0HDi Break s H3 r.v. 2006 (najeto 261000 km, ale motor má cca 70000 km - předch majitel měnil).
A mám problém s taháním za volant při brzdění, viz. popis níe.
Při selápnutí brzdy předek vozidla mírně sklouzne vlevo a volant se stočí vpravo asi o 3 - 5 cm na obvodu věnce a vozidlo jede vpravo - někdy více, někdy méně. Pokud se volant přidrí jede vůz sice rovně, ale není stabilní, je cítit skluz předku vlevo. Při jízdě do pravotočivé zatáčky je toto chování výrazně znatelnějí. Se skluzem předku vlevo vůz začne vyjídět ven ze zatáčky (jakoby se zvětil poloměr zatáčení) a je potřeba ho přiřídit doprava pohybem volantu. Jinak vozidlo v přímé jízdě drí dobře směr. Čistě subjektivně mám pocit, e při vytáčení do plného rejdu na konci rozsahu dojde ke změně chodu kol - jakoby se něco pohlo na přední nápravě. Brzdy přední i zadní zkoueny na STK na válcích - ukazatel pravé a levé strany jde a do číslice 3 přesně v zákrytu. Vůle prý OK. Vozidlo prohlédnuto karosářem v odborném servisu s výsledkem, e pouze pravý blatník byl přelakován. Jinak ádné známky po rozsáhlé opravě karoserie. Tlak v pneu OK. Stav pneu na vech kolech OK. Při akceleraci to opačně netahá. Párkrát mi na displeji naskočilo ASR/ESP system fault. Tak nevím jestli jsou to čistě vůle, nebo vůle + NOK geometrie a ESP se snaí to rovnat a z toho to tahání za volant a divné chování. Nebo je to ESP v háji. Nevím. Chystám se do servisu na diag kvůli té hláce o ESP a asi na výměnu silentbloků.
Nevíte o dobrém mechanikovi na C5 někde okolo Vysokého Mýta (Pardubický kraj)